کد خبر : 45211

سه بمب بزرگ نقل و انقالاتی را بشناسید

سه بمب بزرگ نقل و انقالاتی را بشناسید

اگر سردار آزمون و مهدی طارمی را جدا شده های قطعی دو تیم زنیت و ریو آوه بدانیم، کاوه رضایی شاید در شالروآ ماندنی شود.

به گزارش "ورزش سه"، پس از دوران درخشان بازیکنان نسل دهه 90 فوتبال ایران در اروپا نظیر مهدوی کیا، علی دایی، وحید هاشمیان و .. که در نهایت به جواد نکونام و حضور طولانی مدتش در اوساسونا ختم شد، مدت ها فوتبال ایران در انتظار نقل و انتقالاتی بزرگ بود که به نظر می رسد در پنجره تابستانی این فصل از فوتبال اروپا این چشم انتظاری خاتمه پیدا کند.

 

در دهه دوم قرن بیست و یکم میلادی تعداد بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا به حدی کم بود که کارلوس کی روش اقدام به جذب بازیکنانی نظیر دژاگه، گوچی و چهره های نظیر دانیل داوری و بیت آشور کرد تا این ضعف را با استفاده از بازیکنان دو ملیتی بپوشاند.

 

این روزها اما اگرچه تیم ملی فوتبال ایران شرایط خوبی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ندارد و نگرانی های زیادی در خصوص آینده وجود دارد، ولی دراگان اسکوچیچ بازیکنان شاخصی در تمامی پست ها در اختیار دارد و مثلث تهاجمی‌اش از همین حالا مورد توجه تیم های بزرگ اروپایی قرار دارند. در ادامه به شرایط این سه بازیکن و اخباری که پیرامون نقل و انتقالات آنها وجود دارد، می پردازیم.

 

 

کاوه رضایی

کاوه رضایی یکی از درخشان ترین لژیونرهای فوتبال ایران در فصل گذشته بوده  و به همین دلیل با توجه به انتقال قرضی اش به شالروآ، بار دیگر مورد توجه باشگاه بروژ قرار گرفته است. کاوه در اولین انتقالش به بروژ که با مبلغ بالایی نیز انجام شد، شرایط خوبی نداشت و تنها یکبار در طول فصل برای این تیم گلزنی کرد ولی پیش از این 19 بار برای شالروآ گلزنی کرده بود و پس از بازگشت دوباره به این تیم نیز 12 بار گل زده است تا نشان دهد دوران حضورش در کلوب بروژ برای اثبات توانایی هایش کافی نبوده است. در این میان مذاکرات مدیران دو باشگاه شالروآ و کلوب بروژ برای ادامه حضور این بازیکن در شارلروآ به نتیجه نرسیده و همین موضوع خبرهایی درباره خروج او از بلژیک و پیوستن به تیم هایی نظیر نانت فرانسه را به وجود آورده است. نکته قابل توجه درباره کاوه رضایی قرارداد او با باشگاه کلوب بروژ است که در انتخاب باشگاه بعدی او بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

سردار آزمون

بعد از تلاش های ناپولی و مذاکرات مختلفی که با سران باشگاه روسی برای جذب آزمون داشته اند، آخرین خبر جدی در مورد ستاره 25 ساله فوتبال ایران منتشر شدن خبری درباره علاقه میکل آرتتا سرمربی آرسنال به جذب او بوده و باشگاه آرسنال پیشنهادی 31 میلیون پوندی برای باشگاه زنیت فراهم کرده است. البته این تنها پیشنهاد سردار نیست و او باید پس از جلب رضایت باشگاه زنیت، یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی ورزش اش را بگیرد و از میان سری آ ایتالیا یا لیگ برتر انگلیس، یکی از پیشنهاداتش را با درنظر گرفتن شرایط کلی تیمی که می خواهد به آن منتقل شود، انتخاب کند.

 

 

مهدی طارمی

گلزنی به بنفیکا که آخرین گلزنی ملی پوش مستعد بوشهری فوتبال ایران بوده، او را به عنوان سومین بازیکن فصل جاری فوتبال پرتغال بدل کرد که توانسته طی این فصل هم به پورتو و هم به بنفیکا گلزنی کند و حالا مشتریان او با خیال راحت‌تر و مبالغ بالاتری به سراغ مدیران ریوه آوه خواهند رفت تا او را جذب کنند. پیشنهادات طارمی البته تنها به فوتبال پرتغال محدود نمی شود و باشگاه هایی در ایتالیا و اسپانیا نیز شرایط مهاجم تیم ملی ایران را زیر نظر دارند تا در رقابت با باشگاه های دیگر، این مهاجم را در اختیار بگیرند.

 

 

تیم ملی ایران باید در مهرماه دو بازی حساس را برابر هنگ‌کنگ و کامبوج برگزار کند و به نظر می رسد با شرایطی که طارمی، آزمون و کاوه رضایی در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا دارند، در آن مقطع مثلث تهاجمی تیم ملی یکی از بهترین های فوتبال ایران طی سالیان اخیر و حتی در تاریخ باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها