کد خبر : 45210

معرفی یک تیم کامل از مصدومان با اوضاع وخیم!

معرفی یک تیم کامل از مصدومان با اوضاع وخیم!

نفراتی که طولانی مدت‌ترین آسیب دیدگی را در این فصل داشتند، شناسایی شدند که در این بین استقلال بیشترین سهم را دارد.

به گزارش "ورزش سه"، تعطیلی سه ماهه تمرینات لیگ برتر بخاطر شیوع ویروس کرونا و از سرگیری فعالیت تیم‌ها برای حضور در ۹ هفته پایانی مسابقات، موجب شده تا شاهد آسیب دیدگی و مصدومیت‌های تعدادی از بازیکنان در جریان تمرینات و دیدارهای تدارکاتی باشیم که در این بین، استقلال با از دست دادن رضا آذری و مرتضی تبریزی تا پایان فصل، بیشترین ضرر را کرده است.

به بهانه مصدومیت تازه‌ی مرتضی تبریزی و پارگی رباط صلیبی مهاجم آبی‌ها، نگاهی به آسیب دیدگی‌های شدید این فصل بازیکنان که آنها را چندین ماه از میادین دور کرده، در قالب یک تیم منتخب می‌اندازیم:

 

* دروازه‌بان:

 

محمدرضا اخباری (تراکتور)

دروازه‌بان تراکتور که پس از نیم‌فصل دوری از ترکیب، در تلاش برای رسیدن به جمع نفرات اصلی این تیم بود، شانزدهم بهمن‌ماه ۹۸ با آسیب دیدگی شدیدی از ناحیه زانوی پای راست مواجه شد و به دلیل پارگی مینیسک، زیر تیغ جراحی رفت. محمدرضا اخباری که گفته می‌شد تا پایان لیگ نوزدهم به بازی‌ها نمی‌رسد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چهار ماهه مسابقه، اکنون شرایط بازی را به دست آورده و مشغول تمرین به همراه تیمش است.

 

 

* مدافعان

 

ایوب والی (فولاد خوزستان)

یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را سپری می‌کرد و علاوه بر رهبری در عقب زمین، در عدم باز شدن دروازه فولاد در بسیاری از مسابقات نقش موثری داشت که آسیب دیدگی او، جواد نکونام را با چالش جدی مواجه کرد. ایوب والی علاوه بر نمایش موثر در خط دفاعی، حضور به موقعی هم در زمان ضربات آزاد، در خط حمله تیمش داشت که پیش رفتن او تا محوطه جریمه حریفان، موجب شد تا با ۴ گل زده، یکی از دو گلزن برترین این فصل فولاد در کنار شیمبا به حساب بیاید. کاپیتان فولاد در این فصل به یادماندنی، در تمرین روز هجدهم اسفندماه ۹۸ با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و روز دهم فروردین‌ماه ۹۹ تحت عمل جراحی قرار گرفت که با این شرایط او قطعا به لیگ نوزدهم نمی‌رسد.

 

 

 

عزت‌الله پورقاز (سپاهان)

این مدافع طلایی پوشان در سومین فصل حضور در سپاهان امیدوار بود با درخشش دوباره خود به جمع ملی‌پوشان برگردد، اما آسیب دیدگی بدموقع در دیدار خارج از خانه مقابل نساجی مازندران در هفته سیزدهم لیگ برتر موجب شد تا لیگ نوزدهم را کاملا از دست بدهد. البته عزت‌الله پورقاز در دیدار با نساجی که روز چهاردهم آذرماه ۹۸ برگزار شد، تا پایان مسابقه در زمین حضور داشت و در نبردهای هوایی هم با جدیت خاصی شرکت می‌کرد، اما بعد از این بازی مشخص شد که دچار پارگی رباط صلیبی شده است.

 

 

 

جورجی گولسیانی (سپاهان)

پس از بازی در ذوب‌آهن و نساجی مازندران، قبل از شروع لیگ نوزدهم تصمیم گرفت دوباره شاگرد امیر قلعه‌نویی شود و به سپاهان برود؛ فصل هم برای این مدافع گرجستانی خوب پیش می‌رفت و او یکی از عوامل موثر تیمش در بسته ماندن دروازه‌شان در بسیاری از مسابقات بود، اما آسیب دیدگی شدید او قبل از دیدار لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد، موجب شد تا دو بازی پیاپی حساس برابر حریف قطری و پرسپولیس را از دست بدهد. پس از معاینات پزشکی مشخص شد که غضروف او آسیب دیده و حداقل ۶ ماه نمی‌تواند به میدان برود تا دومین مهره کلیدی طلایی پوشان که فصل را از دست می‌دهد، لقب بگیرد.

 

 

 

محمد انصاری (پرسپولیس)

 پس از مصدومیتی که در دقیقه ۶۵ فینال برگشت لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن داشت و موجب پارگی رباط صلیبی او شد، در این فصل نمایش خوب و کم اشتباهی در سرخ پوشان پایتخت داشت و خود را آماده می‌کرد تا در ۹ هفته پایانی فصل نیز کمک حال یحیی گل‌محمدی باشد تا بتوانند به چهارمین قهرمانی متوالی برسند، اما تکرار آسیب دیدگی او در تمرینات تیمی در روز چهاردهم خردادماه، موجب شد دوباره با پارگی رباط صلیبی مواجه شود و فصل را از دست بدهد و کار پرسپولیس را در این فصل و مهم‌تر در دور رفت سال آینده که شاید محمد نادری را هم نداشته باشد، سخت‌تر کند.

 

 

 

* هافبک‌ها

 

مگنو باتیستا (پارس جنوبی جم)

آسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی او در یک بازیِ بی‌مورد و در یک زمان بدموقع اتفاق افتاد؛ در شرایطی که مسابقات لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، پارس جنوبی جم در اسفندماه یک دیدار تدارکاتی مقابل نساجی مازندران انجام داد که در آن مسابقه، مگنو باتیستا با مصدومیت شدیدی مواجه شد و فصل را از دست داد. هافبک برزیلی پارس جنوبی که هنوز موفق نشده به کشورش برگردد و در ایران هم هنوز عمل جراحی انجام نداده، با شرایط نامشخصی مواجه است و حداقل ۶ ماه از میادین دور خواهد بود.

 

 

محسن کریمی (استقلال)

شاید عجیب باشد که در سن ۲۵ سالگی یک فوتبالیست که در تیم‌های مطرح حضور دارد، شایعه خداحافظی او شنیده شود، اما این موضوع برای محسن کریمی که طی فصول اخیر چندین بار با مصدومیت‌های شدید دست و پنجه نرم کرد، اتفاق افتاد و درباره او مطرح شد؛ البته این شایعات تبدیل به واقعیت نشد و او در لیگ نوزدهم هم جزو لیست استقلال ماند. کریمی پس از حضور کوتاه مدت در دربی رفت این فصل، در بازی خارج از خانه استقلال در هفته پنجم مقابل ذوب‌آهن جزو ترکیب آبی‌ها قرار گرفت ولی باز هم با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و در دقیقه ۴۰ از زمین بیرون رفت. کریمی پس از شروع تمرینات استقلال در اواسط خردادماه دوباره به تمرینات آبی‌ها بازگشت تا آماده حضور دوباره در ترکیب تیمش شود.

 

 

 

داریوش شجاعیان (استقلال)

شجاعیان که فصل فوق‌العاده‌ای را با استقلال شروع کرده و یکی از مهره‌های موثر و همیشگی آندره‌آ استراماچونی بود، در هفته هفتم لیگ برتر در بازی مقابل سایپا، از ناحیه زانوی پای چپ دچار آسیب دیدگی شد که در همان لحظه روی زمین نشست و با بیان اینکه زانوی او صدا داده، از کادر فنی آبی‌ها درخواست کرد تا او را تعویض کنند. داریوش شجاعیان از روز بیست و نهم مهرماه ۹۸ که دور از میادین بوده، با پشت سر گذاشتن تمرینات انفرادی و فیزیوتراپی، در انتظار آخرین تست‌های آمادگی جسمانی برای اضافه شدن به تمرینات گروهی و بازی‌ها است.

 

 

 

مجید علیاری (سایپا)

تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر برای مجید علیاری فرصت خوبی بود تا بتواند از بند مصدومیت رها شده و به تمرینات تیمش برگردد. او پس از یک سال موفق در پارس جنوبی جم، لیگ نوزدهم را با سایپا آغاز کرد، اما در هفته‌های ابتدایی دچار آسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی شد و نتوانست برای نارنجی پوشان به میدان برود. اکنون علیاری به شرایط بازی رسیده و علاوه بر حضور در تمرینات، در دیدار تدارکاتی اخیرشان مقابل پرسپولیس هم به میدان رفت و تلاش زیادی در بازی یک نیمه‌ای خود انجام داد.

 

 

 

* مهاجمان

 

عباس عسگری (نفت مسجدسلیمان)

مهاجم با تجربه نفت مسجدسلیمان در دیدار هفته سوم مقابل استقلال پُرتلاش ظاهر شد، اما در اوایل نیمه دوم پس از برخوردی که با مهدی قایدی داشت، آسیب دید و از زمین بیرون رفت. او از ۲۴ شهریور ۹۸ از تمرینات و مسابقات فاصله گرفته بود که پس از دوری ۹ ماهه، روز پنجم خردادماه ۹۹ به جمع شاگردان مهدی تارتار بازگشت و آماده دور جدید تمرینات برای ادامه فصل شد.

 

 

 

مرتضی تبریزی (استقلال)

فصل تلخ مرتضی تبریزی، با پارگی رباط صلیبی او در دیدار تدارکاتی دو روز قبل استقلال مقابل رایکا بابل تکمیل شد؛ او که سال گذشته مجموعا ۷ گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده بود، در این فصل فروغ کمی داشت و حتی یک گل هم وارد دروازه حریفان نکرد تا روزهای خوبی را در این تیم پُرهوادار تجربه نکند. با این وجود، مرتضی تبریزی در مسابقات دوستانه که طی یک ماه اخیر داشتند، تلاش زیادی داشت تا دوباره به ترکیب آبی‌ها برگردد و فرصت گلزنی را به دست بیاورد، اما آسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی او موجب شد به جمع مصدومان پُرشمار تیمش اضافه شود.

 

 

 

* ۲ تعویضی از سپاهان و استقلال

علیرضا نقی‌زاده، هافبک سپاهان که در این فصل فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد و در تمرینات هفته‌های ابتدایی فصل آسیب دید، یکی دیگر از بازیکنانی است که در لیگ نوزدهم با پارگی رباط صلیبی مواجه شده ولی حالا بهبود پیدا کرده و در صورت رضایت امیر قلعه‌نویی، می‌تواند برای طلایی پوشان به میدان برود.

 

 

رضا آذری، هافبک جوان استقلال نیز که شرایط خوبی در تمرینات آبی‌ها داشت، چندی پیش در دیدار تدارکاتی مقابل هوادار با آسیب دیدگی شدیدی مواجه شد تا او نیز بخاطر پارگی رباط، ادامه لیگ نوزدهم و احتمالا دور رفت سال آینده را از دست بدهد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها