کد خبر : 4520

جدیدترین گمانه زنی در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان دولت

جدیدترین گمانه زنی در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در سال آینده افزایش حقوق احتمالاً بصورت پلکانی برای اقشار با درآمد بالا ۱۰ درصد و برای اقشار با دستمزد پایین، بیشتر خواهد بود.

محمد حسینی در خصوص افزایش حقوقها در سال 1398 افزود: با توجه به حکم قانون برنامه، باید شاهد افزایش حقوق و دستمزد در بخش کارگری، کارکنان دولت و بازنشستگان متناسب با تورم باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال براساس سیاست های اعمال شده شاهد تورم غیرقابل پیش بینی و افزایش نقطه به نقطه بیش از 30 تا 40 درصد در هر ماه بوده ایم که مردم در این زمینه هم نگران هستند و هم زیان دیده اند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس افزود: برای سال آینده با توجه به اینکه قرار است بودجه را در بخش هزینه های جاری انقباضی ببینیم، امیدواریم با توجه به تحریم های موجود از درآمدهای نفتی در هزینه های جاری استفاده نکنیم .

حسینی گفت: با توجه به این شرایط دولت به دنبال این است که بین 20 تا 25 درصد را برای افزایش حقوق سال آینده در لایحه بودجه پیش بینی کند که امیدواریم این طرح در دولت تصویب شود و مجلس نیز با آن همراهی کند تا با توجه به این مصوبه، بخشی از کاهش درآمد اقشار حقوق بگیر جبران شود.

وی با بیان اینکه این عدد برای همه اقشار یکسان نخواهد بود تصریح کرد: احتمالا در بخش های پایین تر این عدد اضافه و برای درآمدهای بالاتر کمتر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در سال 97 نیز این افزایش حقوق بصورت پلکانی در نظر گرفته شده بود و امیدواریم این روند برای سال 98 نیز انجام شود.

حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز این افزایش حقوق نهایی نشده نمی توان به صراحت درباره آن صحبت کرد ولی این افزایش حقوق نسبت به حقوق سال 97 است که در لایحه 98 پیش بینی می شود و امیدواریم از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

وی در خصوص افزایش دستمزد کارگران در سال 98 نیز گفت: باید شورای حقوق و دستمزد و شورای عالی کار نظرات خود را در بخش حقوق و دستمزد کارگری تا انتهای سال مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها