کد خبر : 45169

آخرین اظهارات در مورد یارانه متولدین جدید

آخرین اظهارات در مورد یارانه متولدین جدید

رییس مرکز روابط عمومی عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه نوزادان تازه متولد شده گفت: نگران حذف یارانه موالید جدید نباشید.

به گزارش تسنیم، هیات وزیران در جلسه یازدهم خردادماه با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و معطوف‌ کردن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند، آئین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (14) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد.

یکی از بندهای قابل توجه در مصوبه هیات وزیران، پرداخت یارانه موالید جدید است. به این صورت که پرداخت یارانه نقدی به فرزندان متولد شده خانوارهای یارانه‌بگیر، مشروط به تایید وزارت کار و وجود منابع است در حالی که پیش از این با تولد فرزند، یارانه نقدی بدون هیچ شروطی برای وی واریز می‌شد.

«حامد شمس» رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است.

وی افزود: در صورت موجود بودن منابع، کار پرداخت یارانه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون اظهارداشت: برخی تصویب این قانون را مخالف سیاست‌های کلان جمعیتی می‌دانند، اما باید به همه هموطنان گفت که هیچ نگرانی در این موضوع وجود ندارد.

شمس خاطر نشان کرد: وزارت تعاون مکلف است موالید جدید در سال 99 را در مدت یک ماه شناسایی کند. سپس جزییات بیشتر در باره نحوه اعتراض و موارد دیگر متعاقبا اعلام می شود. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها