کد خبر : 44986

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سوی دولت کامل اجرا نشده است

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سوی دولت کامل اجرا نشده است

نماینده بوکان در مجلس گفت:زمانی که معلمان دغدغه معیشتی دارند و حقوق شان کفاف حداقل زندگی را نمی دهد، چگونه توقع داریم که کارشان را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 25 خرداد) قوه مقننه در جریان بررسی وضعیت آموزش و پرورش با حضور وزیر، گفت: داشتن نیروی انسانی سالم، کارآمد و متخصص محرک طرح توسعه وضعیت کشور است که بخشی از وظیفه این نیروی انسانی برعهده معلمان قرار گرفته است.

وی در همین راستا افزود: زمانی که معلمان دغدغه معیشتی دارند و حقوق شان کفاف حداقل زندگی را نمی‌دهد، چگونه توقع داریم که کارشان را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم بوکان در مجلس با بیان اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان طی چند سال گذشته از سوی دولت به صورت کامل اجرا نشده است، اظهار داشت: دولت نتوانسته وضعیت معیشتی معلمان را در این چند سال به خوبی تأمین کند، وزارت آموزش و پرورش با مشکل نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی در برخی شهرها و روستاها مواجه بوده است.

حبیب‌زاده بوکانی اضافه کرد: تدبیر آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی موردنیاز با تاکید بر صرفه جویی اقتصادی موجب اضافه شدن گروه‌های جدیدی از معلمان مانند حق‌التدریسی‌ها، خرید خدمتی، برون سپاری بازنشستگان و ... از سوی شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش شده است به طوری که حقوق به صورت کامل به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: این رده از معلمان بیمه ناقص داشته و امنیت شغلی ندارند، همچنین در ایام نوروز و تابستان و تعطیلات رسمی و غیر پیش‌بینی شده بیمه و حقوق به آنها تعلق نمی‌گیرد. در کنار این معلمان بخشی از بار آموزش و پرورش بردوش معلمان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی قرار گرفته است در حالی که استقرار آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نماینده مردم بوکان در مجلس بیان داشت: آزمون آموزش دهنده‌های نهضتی و 3 گروه دیگر مانند سرباز معلمان و معلمان پیش دبستانی باید حذف شود و امیدواریم آقای حاجی‌میرزایی با عنایت به اهمیت آموزش در توسعه کشور برای رفع مشکلات معیشتی معلمان، حق التدریسی‌ها و نهضتی‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها