کد خبر : 44975

حمله تند مصطفوی به کفاشیان

حمله تند مصطفوی به کفاشیان

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنید رأی آبکی برای متخلف یعنی چه؟ دقیقاً مصداق بارز همین رأیی است که کمیته استیناف برای کفاشیان صادر کرده است.

به گزارش قدس، داریوش مصطفوی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به خبر بخشش علی کفاشیان و عباس ترابیان از سوی کمیته استیناف و احتمال سرپرستی دوباره کفاشیان در فدراسیون انتقادات تندی را نسبت به وضعیت حاکم انجام داد وضعیت موجود را بسیار تأسفبار خواند. حاصل گفت‌وگو با رئیس پیشین فدراسیون فوتبال را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

خبر کاهش محرومیت علی کفاشیان و عباس ترابیان، جنجال جدیدی را به دنبال داشته است، آیا با این وضعیت می‌توان به آینده خوشبین بود؟

وقتی این اخبار را از طریق رسانه‌ها و جراید متوجه می‌شویم، به این باور می‌رسیم که حتی در شهر هِرت همچنین رفتاری سابقه ندارد، این رفتار قانون گریزانه تنها یک نکته به دنبال دارد که آقایان هیچ ارزشی برای قانون قائل نیستند و تنها به دنبال حضور خود در فوتبال هستند و به نوعی با این رفتار‌ها به مردم دهن کجی می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان و حقوقدانان معتقدند حکم کمیته اخلاق مبنی بر تخلف کفاشیان و ترابیان محرز بوده که رأی به محکومیت آن‌ها صادر شده پس چطور و بر اساس کدام ادله کمیته استیناف آن‌ها را مورد بخشش و عفو قرار داده است؟

فکر می‌کنید رأی آبکی برای متخلف یعنی چه؟ دقیقاً مصداق بارز همین اتفاق است؟ آیا سرنوشت آن پولی که مفقود شده روشن شد؟ پول‌ها کجا رفته؟ عده‌ای مدعی اند پول را برگردانده‌اند، مگر چنین اتفاقی ممکن است، پول را چرا برداشته‌اند که حالا پس از این مدت برگردانند؟ اگر پول به حسابی غیر از حساب فدراسیون واریز شده یعنی تخلف صورت گرفته و متخلف باید مجازات شود، این اتفاق مصداق بارز تخلف و جرم کیفری است.

اما پس از انتشار خبر کاهش محرومیت کفاشیان از سوی کمیته استیناف، حالا زمزمه بازگشت او به فدراسیون فوتبال و احتمال سرپرستی وی مطرح شده است.

کفاشیان اول باید درباره پرونده‌اش شفاف‌سازی کند، اگر محاکم قضایی قانع شدند بعد می‌تواند ثبت‌نام کند، اگر صلاحیتش تأیید شد در مجمع باید از ورود دوباره خود دفاع کند و چنانچه مجمع به وی رأی بدهد می‌تواند به فوتبال برگردد! اگر غیر از این اتفاق افتاد مطمئن باشید که آقایان رفتار غیر قانونی داشتند و آن وقت باید مراجع قضایی جلو این تخلف را بگیرند. این آدم‌ها با همین آرای آبکی فوتبال را به همین روز انداخته اند. سؤال اصلی من از آقای صالحی این است چرا چنین رأیی صادر شده است؟ مگر امکان دارد که یک فرد تخلفی انجام داده پس از یک‌سال و اندی بیاییم بگوییم او قرار است اشتباهش را جبران کند و دوباره برگردد؟

نمایندگان مجلس هم به موضوع بازگشت کفاشیان واکنش تندی نشان دادند و حتی این مسئله عنوان شد که اگر کفاشیان برگردد جرم کیفری رخ داده و آن‌ها باید به دادگاه و قوه قضائیه معرفی شوند.

به اعتقاد من نه تنها جرم کیفری رقم خورده بلکه تمام آدم‌هایی که در صدور این حکم نیز نقش داشته اند باید به صورت رسمی مورد محاکمه قرار گیرند. تخلف، تخلف است فرقی ندارد چه کفاشیان باشد چه رئیس کمیته استیناف. اما این‌ها به واسطه پشت گرمی‌های بیرونی در حال حاضر هر کاری دلشان بخواهد را انجام می‌دهند. آیا اگر در نهاد‌های بین المللی چنین اتفاقی رخ داده بود به این راحتی فرد متخلف می‌توانست به فوتبال برگردد؟ همین آقای کفاشیان چگونه وارد فوتبال شد؟ تمام بدبختی‌های فوتبال زیر سر مدیریت کفاشیان است، آیا او دو کلمه از مدیریت بین الملل در فوتبال را متوجه است؟ او فقط با مسخره بازی و خنده وارد فوتبال شد و حاصلش شد اوضاع بلبشو امروز.

چه اتفاقی رخ داده که متخلفان و محرومان آن پرونده به یکباره مورد بخشش و کاهش محرومیت قرار می‌گیرند و دوباره برمی‌گردند؟

حقیقت مثل روز روشن است، کمیته اخلاق بر اساس مستندات اقدام به صدور این رأی کرد. آیا معجزه‌ای رخ داده که متخلفان دیروز به یکباره عفو می‌شوند؟ حتی اگر پول هم پیدا شده باشد هنوز این نکته هم جای سؤال دارد چه کسی باعث و بانی خروج این پول از حساب فدراسیون فوتبال شد؟ مگر ما می‌توانیم به واسطه برداشت شخصی و توصیه این و آن تخلف یک فرد را نادیده بگیریم.

ضرورت بازگشت این افراد چیست؟

این افراد برای اینکه در فوتبال باشند حاضرند دست به هر کاری بزنند، ولو اینکه این اتفاق به فوتبال آسیب برساند، به اعتقاد من باعث و بانی تمام مشکلات امروز همین رفتارهاست، شاید عده‌ای بر این باور باشند که کفاشیان در این اتفاقات نقشی نداشته، اما من به صراحت می‌گویم که سر منشأ تمام این اتفاقات شخص اوست. ماجرای قرارداد کی روش، ماجرای پول گم شده و ده‌ها اتفاق دیگر همگی از دوران او آغاز شد و همین حالا هم با همان شیوه جلو می‌رود. تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا آقایان برای مذاکره با کی روش همان ابتدا او را به تهران دعوت نکردند؟ چون بنا بود مسیری که عباس ترابیان طراحی کرده بود به اجرا در بیاید، آقای ترابیان برای مذاکره با کی روش به پنج کشور دنیا سفر کرد آیا کسی سؤال کرد پول این سفر‌ها و اقامت او و کی روش از کجا تأمین شد؟

تصور می‌کنید کفاشیان بتواند یک‌بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود؟

علی کفاشیان اگر خودش هم بخواهد دستگاه‌های نظارتی اجازه حضور او را در فوتبال نمی‌دهند، آن‌ها در این مدت هر کاری که دلشان خواست را انجام دادند، ماجرای اصلاح اساس‌نامه فدراسیون در سال ۹۰ چه بود؟ آن‌ها آمدند برای اینکه خودشان در فوتبال بمانند، یک اساس‌نامه آبکی نوشته بودن اینکه تأیید فیفا و هیئت دولت را بگیرند آن را اجرا کردند حاصلش شد اتفاقات امروز که حالا فیفا می‌گوید ۹ سال با اساس‌نامه غیر قانونی فعالیت کردید! وقتی کارشناسان داد می‌زدند که آدم‌های سیاسی و غیر فوتبالی برای مدیریت فوتبال سم هستند کسی توجه نمی‌کرد. من به دنبال برگشتن به فوتبال نیستم، اما حرفم این است که چرا این آدم‌ها فوتبال را ول نمی‌کنند. آقای کفاشیان شما ۱۰ سال در فوتبال ایران بودی برو بگذار فوتبال نفس بکشد، چرا زانوی خود را از روی گردن فوتبال برنمی‌داری؟ فوتبال نیازی به رفتار‌های سیاسی و مداخله دولت‌ها ندارد.

پس از ماجرا‌های اخیر به ویژه قرارداد مارک ویلموتس و عدم برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بسیاری از هواداران بر این باورند که ما جام جهانی و موفقیت در رویداد‌های بین المللی را نیز از دست خواهیم داد؟ آیا این برداشت درستی است؟

اگر کفاشیان دوباره برگردد یعنی اینکه می‌خواهد با لودر همین مخروبه و خرابه را زیر رو کند. بازگشت او و رفقایش به فوتبال یعنی نابودی کامل.

نقش دولت و وزارت ورزش را در بروز این اتفاقات چگونه می‌بینید؟

آقای رئیس جمهور کاری برای فوتبال نکرد، آن‌ها سرگرم گرفتاری‌های دیگر مملکت بودند، اما آقایان محض رضای خدا به داد فوتبال برسید. به عنوان کسی که دلش برای فوتبال می‌سوزد، دوباره تأکید می‌کنم که اگر کفاشیان جرئت دارد به فوتبال برگردد، تا ببیند چه اتفاقاتی در انتظار اوست!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها