کد خبر : 44871

راستش را بخواهید مدافع چپی که در حد پرسپولیس باشد کم داریم

راستش را بخواهید مدافع چپی که در حد پرسپولیس باشد کم داریم

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به خبرورزشی گفت: بازیکنی که بخواهد به پرسپولیس بیاید باید در حد تیم ملی باشد، چون بازی در این تیم سخت است.

به گزارش خبرورزشی، جواد منافی به گفته خیلی از کارشناسان یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال ایران بوده، ولی یک تصادف باعث شد فوتبال را در اوج کنار بگذارد و فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس از یکی از بهترین‌ها محروم شوند.

با منافی در خصوص شرایط این روز‌های پرسپولیس، شانس قهرمانی این تیم، مصدومیت محمد انصاری و رفتن بیرانوند گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

این روز‌ها بحث اصلی فوتبال در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری بازی‌های لیگ است. نظر شما در این خصوص چیست؟

ببینید مسئولان اگر بخواهند بازی‌ها را برگزار کنند این کار را انجام می‌دهند و اگر نخواهند هر اتفاقی بیفتد لیگ برگزار نمی‌شود. به‌نظرم باتوجه به شرایط این روز‌های کشور و اینکه تقریباً همه‌جا باز است، می‌شود فوتبال را هم برگزار کرد. البته چه بازی‌ها انجام شود و چه نشود خیلی برای پرسپولیس فرقی ندارد، چون فکر می‌کنم حدود ۶۰ درصد راه قهرمانی را طی کردند و بعید است تیم‌های دیگر بتوانند قهرمان شوند. البته طبیعی است سایر تیم‌ها مخالف ادامه لیگ باشند، چون تیم‌های ته‌جدولی نمی‌خواهند سقوط کنند، تیم‌های میانه‌جدولی دوست ندارند پول بازیکنان را بدهند و هزینه اضافی کنند و بعضی‌ها هم ترس از دست دادن سهمیه آسیایی را دارند.

با پرسپولیسی‌ها که حرف می‌زنیم تقریباً خودشان را قهرمان می‌دانند. به نظر شما این نشان‌دهنده غرور نیست؟

من این‌طوری فکر نمی‌کنم، چون پرسپولیسی‌ها هم باتجربه هستند و هم حرفه‌ای. به همین خاطر بعید می‌دانم این موضوع چیزی را عوض کند. اختلاف امتیاز مناسب با سایر تیم‌ها پرسپولیس را در حاشیه امنی قرار داده هرچند آن‌ها باید خیلی مراقب تیم‌های در حال سقوط باشند، چون بازی مقابل آن‌ها بسیار سخت است و پرسپولیسی‌ها خیلی باید مراقب این موضوع باشند. ولی اگر اتفاق خاصی نیفتد باید شاهد جشن قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل باشیم.

محمد انصاری بار دیگر رباط صلیبی پاره کرد و پرسپولیس تا پایان فصل باید با یک مدافع چپ تخصصی ادامه دهد.

اول باید بگویم از شنیدن خبر مصدومیت انصاری خیلی ناراحت شدم. او هم با اخلاق است و هم کیفیت خوبی دارد. اینکه در طول یک سال دو بار رباط پاره کرده خیلی دشوار است و کار را برای بازگشتش سخت می‌کند. نادری هم بازیکن بسیار خوبی است، ولی ۹ بازی با فقط یک مدافع چپ کار را برای پرسپولیس سخت می‌کند. البته شنیدم نادری هم باید به باشگاهش برگردد، ولی امیدوارم این اتفاق نیفتد. به‌نظرم مدیران پرسپولیس از همین حالا باید به فکر پیدا کردن یک دفاع چپ ایده‌آل برای سال آینده باشند.

شما یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ما بودید. به نظر شما در لیگ برتر دفاع چپ در حد پرسپولیس وجود دارد؟

واقعیت این است فوتبال ما بازیکن چپ‌پای باکیفیت خیلی کم دارد. بازیکنی که بخواهد به پرسپولیس بیاید باید در حد تیم ملی باشد، چون بازی در این تیم سخت است. در مجموع قبول دارم دفاع چپی که در حد پرسپولیس باشد در لیگ برتر کم داریم.

به نظر شما بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل چه کسی بوده است؟

وقتی تیمی با این اختلاف امتیاز صدرنشین است یعنی بازیکنان باکیفیتی دارد. ولی اگر بخواهم یک یا دو نفر را نام ببرم انتخاب من شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی خواهد بود.

نظر شما در خصوص قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی برای پرسپولیس و استقلال چیست؟

این قانون هم خوبی دارد و هم بدی. قطعاً بازیکنان خارجی باکیفیت به فوتبال ما کمک می‌کنند و سطح بازیکنان ایرانی را بالا می‌برند. ولی آن‌قدر خارجی‌های به‌درد نخور آوردند که تیم‌های ما هنوز دارند تاوان می‌دهند. ضمن اینکه این موضوع دست دلالان را کوتاه می‌کند.

به‌نظر شما رادو لیاقت فیکس بازی کردن در پرسپولیس را دارد؟

قطعاً دارد. در اینکه بیرانوند در ایران و آسیا بهترین است شکی نیست، ولی با وجود چهار سال نیمکت‌نشینی، رادو هر وقت به میدان آمد بسیار عالی کار کرد و به نظرم لیاقت فیکس بودن در پرسپولیس را دارد. رادو هم با کیفیت است و هم انگیزه بسیار بالایی دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها