کد خبر : 44831

یک وقت ویلموتس انتقام فدراسیون ما را از بیرانوند نگیرد!

یک وقت ویلموتس انتقام فدراسیون ما را از بیرانوند نگیرد!

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: اگر لیگ لغو می‌شد فوتبال ما با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌شود. مگر می‌توان لیگ را همین جوری ۱۸ تیمی کرد؟

به گزارش خبرورزشی، نیما نکیسا دروازه‌بان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس و تیم ملی این روز‌ها در فدراسیون فوتبال مشغول است. او مسئول توسعه فوتبال پایه در کشور است. با نیما نکیسا درباره لژیونر شدن علیرضا بیرانوند، جانشینی رادوشویچ و... گپ زدیم که مصاحبه جالبی شد.

نیما نکیسا کجاست و چه‌کار می‌کند؟

در خدمت فدراسیون فوتبال و مسئول توسعه فوتبال پایه هستم. ان‌شا‌ءا... که بتوانم در این سنگر هم به فوتبال کشورم خدمت کنم.

موافقید کمی درباره وضعیت دروازه‌بانی پرسپولیس تیم سابق خودت صحبت کنیم؟

در خدمتم!

قبل از هر چیز می‌خواهیم نظر شما را درباره بوژیدار رادوشویچ بدانیم؟

به نظر من بوژیدار رادوشویچ باشرف‌ترین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس و حتی ایران است. حتم بدانید آدم با‌خانواده‌ای است.

از او شناخت دارید؟

نه، اما می‌بینم که بسیارحرفه‌ای و باتربیت است. مگر می‌شود یک دروازه‌بان ۴ فصل پی‌درپی در ایران نیمکت‌نشین باشد و صدایش درنیاید؟ واقعاً گلرحرفه‌ای و دوست‌داشتنی است.

اتفاقاً بچه‌های پرسپولیس هم خیلی او را دوست دارند. یحیی گل‌محمدی هم به خبرورزشی گفت که قصد دارد فصل آینده رادوشویچ را دروازه‌بان شماره یک تیمش کند؟

چراکه نه؟ رادو واقعاً دروازه‌بان فنی و خوبی است. هر زمانی هم که برای پرسپولیس بازی کرده، بهترین عملکرد را داشته است. خوشحالم دوست خوبم داوود (فنایی) به این نتیجه رسیده که از رادوشویچ به عنوان گلر اصلی استفاده کند. البته بهتر است یک گلر جوان و آینده‌دار ایرانی هم کنار او قرار بگیرد.

کدام دروازه‌بان؟ پیدا کردن گلرجوان و آینده‌دار آسان نیست؟

باید تربیت کنیم. متأسفانه همه ما مصرف‌کننده شده‌ایم. من خودم ۱۹ ساله بودم که اولین بار برای تیم ملی بزرگسالان بازی کردم. تا جایی که حافظه‌ام یاری می‌کند مرحوم ناصرحجازی هم ۱۹ سالگی فیکس تیم ملی شد. همین‌طور احمدرضا عابدزاده که ۱۹ یا ۲۰ سالگی درون دروازه تیم ملی بزرگسالان ایستاد.

منظور شما چیست؟

منظورم این است که باید به گلر جوان اعتماد کرد. این فوتبال پر از علیرضا بیرانوندها، پیام نیازمند‌ها و... است. باید شهامت استفاده از آن‌ها را داشته باشیم.

اسم علیرضا بیرانوند وسط آمد. می‌خواهیم بپرسیم در بلژیک موفق می‌شود؟

من برای علیرضا بیرانوند خیلی خوشحالم. او گلر فوق العاده‌ای است که پتانسیل بازی درسطح بالای فوتبال اروپا را داراست. با علیرضا تلفنی در ارتباط هستیم و بعضی وقت‌ها از من مشورت می‌گیرد.

جداً؟

بله، علیرضا جوانی است که روی پای خودش ایستاده و با زحمت به این جایگاه رسیده است. من فقط یک نگرانی دارم.

این نگرانی چیست و از چه بابت؟

همان‌طورکه می‌دانید مارک ویلموتس بلژیکی با فدراسیون فوتبال ما به مشکل خورده است و شاید انتقام این درگیری را بخواهد از علیرضا بیرانوند بگیرد.

ولی همین ویلموتس از علیرضا بیرانوند به عنوان هیولا یاد کرد یا اینکه عنوان شد او سفارش دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی را به باشگاه آنتورپ کرده است؟

آن زمان سرمربی تیم ملی بود! البته امیدوارم من اشتباه کرده باشم و علیرضا بیرانوند بتواند به لطف استعداد بالای خودش رشد کند و به لیگ‌های معتبر اروپایی برود. در واقع انتظار می‌رود آنتورپ سکوی پرش علیرضا شود.

بسیار خوب، نظر شما در خصوص برگزاری یا تعطیلی لیگ چیست؟

من موافق برگزاری لیگ هستم. شاید برخی‌ها بگویند من پرسپولیسی هستم، اما این حرفم فوتبالی است. اگر لیگ لغو می‌شد فوتبال ما با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌شود. مگر می‌توان لیگ را همین جوری ۱۸ تیمی کرد؟ یا اینکه نمایندگان باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان سال آینده را چگونه می‌خواهیم انتخاب کنیم. برگزاری لیگ یک تصمیم درست فوتبالی بود که گرفته شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها