کد خبر : 44741

کی روش با تیم ملی کلمبیا چقدر بست؟

کی روش با تیم ملی کلمبیا چقدر بست؟

نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: اتهامات کمیته اخلاق تفهیم نشده بود که ما چه کاری انجام دادیم که ۵ سال محروم شدیم.

به گزارش پارس فوتبال ، علی کفاشیان نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اعتراض به حکم کمیته اخلاق بابت پرونده تخلف او و ترابیان و ابلاغ نشدن این رای اظهار کرد:

حکم کمیته اخلاق سال گذشته صادر شد و این کمیته ۱۰ سال سابقه کاری ام را نادیده گرفت و من را ۵ سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. به هر حال اتهامات تفهیم نشده بود که ما چه کاری انجام دادیم که این مقدار محروم شدیم. ضمن اینکه اعتقاد داشتم که کار شفاف و مشخص برای درآمد زایی در فدراسیون انجام دادیم.

او ادامه داد:

به هر حال کمیته اخلاق رای محرومیت ما را صادر کرد، این کمیته مستقل و رکن قضایی فدراسیون فوتبال است. همچنین در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال پیش بینی شده است که کمیته اخلاق را مجمع فدراسیون تعیین می‌کند. به نظرم این موضوع خوب است که کمیته اخلاق با رئیس فدراسیون، نایب رئیس و اعضای هیئت رئیسه تعارفی نداشته باشد و با هر کدام که تخلفی کرد برخورد کند و این نقطه قوت کار کمیته اخلاق محسوب می‌شود. البته خودم را بی گناه می‌دانم و اطلاع ندارم که چرا این حکم محرومیت را برایم صادر کردند. در حال حاضر شنیدم که این حکم ۱۰، ۱۵ روز قبل از ابلاغ رسمی رسانه‌ای شده است.

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود او در آستانه بازگشت به فدراسیون فوتبال است، چون استعفایش پذیرفته نشده است، گفت:

من استعفا ندادم، اما در آن زمان به تاج اعلام کردم که اختیار دارد جای من یک نایب رئیس اول مشخص کند. مجمع بعدی فدراسیون فوتبال اردیبهشت سال قبل برگزار شد و اعضای مجمع نایب رئیس اول را انتخاب نکردند. به هر حال من هنوز سمت نایب رئیسی اول را در اختیار دارم، اما با حکم محرومیت کمیته اخلاق نمی‌توانم در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کنم. شما با یک محکوم مواجه هستید.

او درباره اینکه قرار است رئیس کمیته انتقالی شود، بیان کرد:

امیدوار هستم که کمیته انتقالی تشکیل نمی‌شود، چون فدراسیون فوتبال اساسنامه را به خوبی نوشته و برای فیفا ارسال کرده است و به طور حتم این نهاد اجرایی اساسنامه را تایید می‌کند. اولین کار فدراسیون فوتبال این است که مجمع خود را تشکیل بدهد و اساسنامه را تصویب کند و خیلی سریع تاریخ انتخابات را مشخص کند. به هر حال رئیس و اعضای فدراسیون فوتبال باید هر چه سریع تر مشخص شود.

کفاشیان درباره اینکه حضور وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال تشریفاتی شده و آیا این مسئله خوب است، گفت:

مجمع جدید فدراسیون ۹۰ و یا بیش از ۹۰ عضو دارد و نبود وزیر ورزش ضرری برای مجمع ندارد، اما نقطه قوت است. اگر وزیر خودش را عضو مجمع بداند موظف می‌داند که کمک کند، اما فیفا این را قبول نکرد. فدراسیون پیشنهاد داده که افتخار می‌کند وزیر ورزش در مجمع حضور داشته باشد، اما دست فیفاست و اگر قبول هم نکرد این پیشنهاد را که دیگر هیچ. اما اگر وزیر ورزش عضو مجمع باشد و یک رای از ۹۰ رای را داشته باشد نقطه قوتی برای فوتبال است. حضور وزیر ورزش استقلال فدراسیون را زیر سئوال نمی‌برد. اگر کسی مدیر باشد با لابی‌هایی که می‌کند از دولت، مجلس و همه باید کمک بگیرد. اگر فیفا هم این پیشنهاد را نپذیرد مشکلی ندارد، زیرا فیفا هم اساسنامه را تایید کرده است.

کفاشیان درباره سفارش ویلموتس از سوی نهاد فرهنگی ایران و هلند گفت:

هر زمانی که مربی یا بازی دوستانه از کشور‌های مختلف خواستیم از سفارتخانه کمک می‌گرفتیم. وظیفه سفارتخانه‌ها مشورت دادن و معرفی افراد است.

او درباره اینکه آیا سفارتخانه‌ها می‌توانند مشورت تخصصی در فوتبال بدهند، گفت:

خیر مشورت تخصصی نمی‌کنند، اما می‌توانند امکانات را فراهم کنند.

کفاشیان درباره اینکه چرا از رنار صحبت نشد، زیرا انجمن فرهنگی ایران و هلند اسمی از این مربی نیاورده و ترابیان خودش با این مربی صحبت کرده، گفت:

من اطلاعی از انجمن فرهنگی ندارم، اما اگر سفارتخانه‌ها یا حتی ایرانیان خارج از کشور بتوانند کمک می‌کنند، ایرادی ندارد و همچنین اگر پیشکسوتی در خارج از کشور مربی را پیشنهاد بدهد مشکلی ندارد، اما در مذاکرات و قرارداد باید قوی عمل کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه منظور وزیر ورزش پیشنهاد نبوده، بلکه عمل کردن به دستور بوده است، گفت:

بهره برداری یعنی اینکه مسائل گردن ما نیست و خودتان بررسی کنید و تصمیم بگیرید. البته اختیارات این کار با فدراسیون است. حتی اگر کسی بخواهد مسائل را گردن کسی دیگر بیندازد قابل قبول نیست. زمانی رئیس سازمان به ما پیشنهاد مربی داد و من هم آن را آوردم و اکنون اگر خراب شده بگویم تقصیر اوست کار درستی نیست، چون مسئولیتش با بنده است.

او درباره پرداخت مبلغی به ویلموتس و اینکه کی روش حاضر بود با یک میلیون یورو کمتر از این مربی در تیم ملی بماند، گفت:

من چنین پیشنهادی از کی‌روش نشنیدم و زمانی که او قراردادش با ما تمام شد با فدراسیون کلمبیا قرارداد بسته بود و از قبل هم خود شما رسانه‌ها می‌نوشتید که او قرار است به کلمبیا برود. مبلغش هم ۲ برابر ایران بود و پیشنهادی نداده بود.

کفاشیان درباره اینکه ابهامات مالی زیادی در فدراسیون شما و تاج وجود داشت عنوان کرد:

اعتقاد دارم تا زمانی که بودم حسابرسی کامل از سوی حسابرس انجام شده و همه مسائل شفاف است و در مسائل مالی ایرادی نمی‌توانیم بگیریم.

او درباره اینکه شرایط فدراسیون فوتبال مناسب نیست و اکنون بهاروند رئیس سازمان لیگ و سرپرست فدراسیون است و به تعلیق نزدیک شده‌ایم و بهتر نیست هر کدام رئیس خاص خود را داشته باشند، گفت:

من هم اعتقاد شما را دارم. سازمان لیگ خودش یک فدراسیون است و فدراسیون هم خودش یک فدراسیون دیگر که به بیماری کرونا مبتلا شده است و باید خیلی مراقبتش کنیم که خوب شود. این روش نمی‌تواند کمک کند.

کفاشیان درباره اینکه آیا وزیر ورزش از شما کمک نخواسته است، گفت:

وزیر ورزش نباید از من کمک بخواهد چرا که وقت ندارد من را ببیند. بهاروند را وزیر ورزش انتخاب نکرده است بلکه او براساس اساسنامه برگزیده شد. بر این اساس زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال رفت من به عنوان نایب رئیس اول باید جایگزینش می‌شدم که در بند بودم! شاید اگر محرومیتم تمام شود در نهایت به فدراسیون فوتبال بروم و کمک کنم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره حضور نبی به عنوان دبیرکل گفت:

نبی فرد باتجربه‌ای است و زحمت می‌کشد و اساسنامه فدراسیون در حال حل شدن است که این خودش یک قدم محسوب می شود. بحث دیگر برگزاری انتخابات است و اگر نبی خودش کاندیدا نباشد مشکلی نیست، اما اگر کاندیدا باشد که باید فکر دیگر کرد. زیرا اگر خودش نامزد شود نمی‌تواند دبیر باشد و انتخابات را برگزار کند.

او درباره اینکه شما در مجمع یارکشی کرده‌اید تا فرد مد نظر شما رای بیاورد و رئیس شود، گفت:

چه کسی کاندیدا است؟! من ۳، ۴ سالی است که با هیئت‌ها و باشگاه‌ها تماسی نداشته‌ام. حتی زمانی که نامزد بودم می‌گفتم نفر کناری من بهتر است. البته خود اعضای مجمع رای می‌دهند.

کفاشیان درباره اینکه با گودرزی وزیر سابق ورزش سلام و علیک دارد، گفت:

اصلا ندیدمش که سلام و علیک کنم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها