کد خبر : 44236

برنامه خاص جانشین بیرانوند با شماره پیراهنش

برنامه خاص جانشین بیرانوند با شماره پیراهنش

همه گلر‌ها در هر باشگاهی دوست دارند پیراهن شماره یک را بپوشند، اما «رادو» چنین تمایلی ندارد که شاید کمی عجیب جلوه کند ولی در تیم پرسپولیس امری عادی است!

به گزارش خبرورزشی،‌ «من ۴ سالی می‌شود که پیراهن شماره ۴۴ پرسپولیس را می‌پوشم. این پیراهن را دوست دارم و سال بعد هم همین پیراهن شماره ۴۴ را می‌پوشم!»

این تازه‌ترین مصاحبه بوژیدار رادوشویچ، گلر کروات پرسپولیس با خبرورزشی بود که در پاسخ به سؤال ما درباره پوشیدن پیراهن شماره یک علیرضا بیرانوند در فصل آینده بر زبان این دروازه‌بان جاری شد .

اما چرا؟

محسن مسلمان؛ ۷ نمی‌شود؟ ۷۷ می‌پوشم!

همه می‌دانند پیراهن شماره ۷ پرسپولیس متعلق به علی پروین اسطوره این باشگاه است. پیراهنی که چندان خوش‌یمن نبوده ولی طرفداران بی‌شماری دارد. محسن مسلمان وقتی به پرسپولیس پیوست و خوش درخشید خواستار پوشیدن این پیراهن شد، اما مدیران وقت باشگاه به این هافبک بازیساز اعلام کردند که نمی‌توانند شماره ۷ را به او بدهند، چون متعلق به علی پروین است! محسن مسلمان که دید نمی‌تواند شماره ۷ بپوشد، پیراهن شماره ۷۷ را انتخاب کرد که به جای یک عدد ۷ دوتا ۷ داشت! مهندس سابق پرسپولیس که هم‌اکنون بازیکن سپاهان محسوب می‌شود وقتی با شماره ۷۷ خوش درخشید دیگر آن را عوض نکرد و تا روزی که در این تیم بود شماره ۷۷ برتن داشت. البته سروش رفیعی وقتی به پرسپولیس ملحق شد از همان ابتدا شماره ۷ را خواست و باشگاه هم مخالفتی نکرد! اتفاقی که گفته می‌شد باعث دلخوری محسن مسلمان شده است، اما حاشیه‌ای به دنبال نداشت.

رامین رضاییان؛ ۲۷ را عوض نمی‌کنم

رامین رضاییان از جمله بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شود که به شماره‌های عجیب علاقه خاصی دارد. معمولاً مدافعان راست شماره ۲ می‌پوشند، اما رامین رضاییان در راه‌آهن هم که بود پیراهن شماره ۲۷ می‌پوشید. زمانی هم که به عنوان یک ملی‌پوش به پرسپولیس پیوست همین شماره ۲۷ را گرفت و درخواست پیراهن دیگری نداد. او در تیم ملی شماره ۲۳ را می‌پوشید که دیوید بکام در رئال‌مادرید و مایکل جردن در بسکتبال به تن می‌کرد! فصل گذشته نیز رامین رضاییان در تیم الشحانیه قطر پیراهن شماره ۱۰ را پوشید که معمولاً مهاجمان یا هافبک‌های تهاجمی می‌پوشند. روزی رامین رضاییان درباره پوشیدن پیراهن شماره ۲۷ به خبرورزشی گفت: «دوست دارم هواداران پرسپولیس من را با شماره ۲۷ بشناسند و این شماره پیراهن برای من خوش‌یمن بوده است.»

علی علیپور؛ می‌خواهم ۷۰ را ماندگار کنم

دوستان و افراد نزدیک به مهاجم اول پرسپولیس خوب می‌دانند علی علیپور یکی ازطرفداران پروپا قرص کریستیانو رونالدوست. او به حدی فوق‌ستاره پرتغالی را دوست دارد که با وجود رئالی بودن پس از جدایی کریس از این تیم، طرفدار یوونتوس هم شد! علیپور علاقه زیادی هم به شماره ۷ دارد و در سال دوم یا سوم حضورش در پرسپولیس بود که خواستار پیراهن علی پروین شد. اما همان جوابی که به محسن مسلمان داده شد به علی علیپور هم دادند: «این پیراهن متعلق به علی‌آقا پروین است!» در ادامه، اما شماره ۷ پرسپولیس بدون هیچ مشکلی به سروش رفیعی هافبک شیرازی در سال اول حضورش در این تیم اهدا شد. علیپور به قدری با پیراهن شماره ۷۰ پرسپولیس خوش درخشید که دیگر نتوانست از آن دل بکند. وقتی سروش رفیعی از پرسپولیس جدا شد و به الخور قطر رفت، یکی از مدیران این تیم به علیپور پیشنهاد داد که پیراهن شماره ۷ علی پروین را بپوشد، اما قبول نکرد. علیپور که با شماره ۷۰ گل‌های زیادی به ثمر رسانده علاقه بسیاری به این پیراهن دارد و با هیچ شماره‌ای عوض نمی‌کند؛ نه ۷ و نه ۱۰!

محمد انصاری؛ فقط ۱۵

محمد انصاری شاید جزو معدود بازیکنان مطرحی باشد که پس از تست دادن به عضویت پرسپولیس درآمده است. مدافع چپ‌پای پرسپولیس در بدو حضورش در این تیم (پس از تأیید برانکو) شماره ۱۵ را پوشید و دیگر آن را عوض نکرد. شنیدیم پس از درخشش در سال اول حضورش در پرسپولیس به محمد انصاری پیشنهاد شد که شماره ۳ یا ۱۶ را بپوشد، اما قبول نکرد! معمولاً مدافعان چپ پرسپولیس در سال‌های گذشته این پیراهن‌ها را می‌پوشیدند، اما محمد انصاری شماره ۱۵ را در این تیم تعریف کرد و جا انداخت.

وحید امیری؛ ۹+۱

وحید امیری در نفت تهران پیراهن شماره ۱۰ می‌پوشید. در تیم ملی هم شماره پیراهن این ستاره کم حرف و خوش‌تکنیک شماره ۱۱ به تن می‌کرد. در بدو ورود به پرسپولیس شنیده می‌شد وحید امیری شماره ۹ و ۱۰ را دوست دارد، اما این پیراهن آن زمان دست فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی بود. از آنجایی که این دو سابقه بیشتری در پرسپولیس داشتند پیراهن شماره ۱۹ به وحید امیری رسید. پیراهنی که هنوز هم وحید امیری می‌پوشد و بعید می‌دانیم آن را عوض کند. مگر آنکه وحید امیری فصل آینده هوس کند دوباره شماره ۱۰ را بپوشد. پیراهنی که در حال حاضر در پرسپولیس مدعی ندارد.

بشار رسن؛ شماره ۵ به خاطر اسطوره فوتبال عراق!

شماره ۵ پرسپولیس متعلق به یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران و این تیم یعنی محمد پنجعلی است، اما بشار رسن در بدو حضور در ایران خواهان این پیراهن شد! خیلی‌ها از این درخواست تعجب کردند، اما بشار مصاحبه کرد و گفت که به خاطر نشاط اکرم، اسطوره فوتبال عراق دوست دارد این پیراهن را بپوشد. فصل اول شماره ۵۵ به بشاررسن رسید ولی بعد از سال اول پیراهن دلخواه و عجیبش یعنی شماره ۵ می‌پوشد؛

و بالاخره رادوشویچ؛ شماره ۴۴

اما حکایت بوژیدار رادوشویچ کمی متفاوت است. دروازه‌بانی که از اول حضورش در پرسپولیس پیراهن شماره ۴۴ را پوشیده و حاضر نیست شماره دیگری بر تن کند هر چند علیرضا بیرانوند گفته باشد شماره یک سال آینده متعلق به این گلر کروات است! بوژیدار رادوشویچ می‌خواهد پیراهن شماره ۴۴ را در پرسپولیس جاودانه کند.

نکته: اغلب بازیکنان فوتبال آدم‌های خرافاتی هستند و اگر شماره پیراهنی برای آن‌ها خوش‌یمن باشد دیگر آن را تعویض نمی‌کنند. چه بسا یکی از دلایلی که بوژیدار رادوشویچ توانسته با پیراهن شماره ۴۴ نمایش‌های خوبی در پرسپولیس داشته باشد و به همین خاطر نمی‌خواهد این شماره را عوض کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها