کد خبر : 44231

چرا استقلالی ها دوست ندارند لیگ تعطیل شود؟


چرا استقلالی ها دوست ندارند لیگ تعطیل شود؟

تقریباً همه اعضای تیم استقلال با حساب باز کردن روی دستمزد این فصل‌شان کار‌های اقتصادی انجام داده و چک کشیده‌اند که با تعطیلی مسابقات و ریزش میزان دریافتی‌شان به شدت به دردسر می‌افتند.

به گزارش خبرورزشی، با ارسال نامه سرگشاده ۴ باشگاه خصوصی لیگ برتری به سازمان لیگ این موضوع مطرح شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، مسابقات تعطیل شود. طرح همین موضوع باعث شد باشگاه‌هایی که نسبت به این موضوع تمایلی نسبی داشتند به شکل محسوس دم به دم تیم‌های تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی مازندران و شهر خودرو بدهند. در این بین و با توجه به صحبت‌هایی که طی ماه‌های اخیر مطرح بود عنوان شد در صورت تعطیلی لیگ برتر میزان دستمزد اعضای تیم‌ها به اندازه بخشی از لیگ که برگزار نمی‌شود کاهش پیدا کند. به این شکل که، چون دیدار‌های باقیمانده تا پایان لیگ ۹ هفته است و نزدیک به یک‌سوم رقابت‌ها، دستمزد مربیان و بازیکنان تیم‌ها به همان میزان کسر شده و سقف دریافتی‌شان در حد دوسوم مسابقات لیگ برتر پرداخت شود. به طور مثال بازیکنی که دو میلیارد تومان با باشگاهش قرارداد داشته باید قید ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان از پول این فصلش را بزند.

در همین باره وقتی نامه فرهاد مجیدی درباره دریافت تضمین از وزارت بهداشت، ورزش و فدراسیون فوتبال برای ورود بی‌خطر به مسابقات لیگ برتر منتشر شد، موجی از نگرانی بین اعضای تیم استقلال به‌وجود آمد که با لغو رقابت‌ها بخش مهمی از باقیمانده قراردادشان که همگی روی آن حساب کرده بودند از بین می‌رود. البته در این بین استثنا هم بود و نفراتی مانند سیدحسین حسینی حاضر بودند بدون دریافت باقیمانده حق و حقوق‌شان قید بازی را بزنند ولی این موضوع در جمع نفرات تیم عمومیت نداشت. به‌طور میانگین بازیکنان این فصل استقلال بین ۳۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد تومان قرارداد دارند که البته تعداد نفراتی که میزان قراردادشان بالای میلیارد است به مراتب بیشتر از آن‌هایی است که برای یک فصل زیر این مبلغ قرارداد دارند. مبلغی که طبق اعلام باشگاه استقلال تا اینجا حدود ۵۰ درصد این مقدار را هم دریافت کرده‌اند، اما از باشگاه خبر می‌رسد درصورت تعطیلی مسابقات این مقدار حداکثر فقط تا ۱۰ درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند.

در واقع وقتی این خبر به گوش بازیکنان استقلال رسید موجی از نگرانی بین آن‌ها به‌راه افتاد و این ربطی به جوان و باتجربه هم نداشت! چون تقریباً همه اعضای تیم با حساب باز کردن روی دستمزد این فصل‌شان کار‌های اقتصادی انجام داده و چک کشیده‌اند که با تعطیلی مسابقات و ریزش میزان دریافتی‌شان به شدت به دردسر می‌افتند. البته باز هم تأکید می‌شود هنوز هم در این جمع ۳۰، ۴۰ نفره کادر فنی و بازیکنان استقلال هستند معدود افرادی که مشکلی با تعطیلی لیگ ندارند ولی اکثر آن‌ها در صحبت‌هایی که با یکدیگر و البته دوستان رسانه‌ای‌شان داشتند بر این اعتقادند لیگ برگزار شود، چون بازیکنی که تا اینجا یک میلیارد از قرارداد ۲ میلیاردی اش را دریافت کرده در صورت برگزار نشدن لیگ باید قید ۸۰۰ میلیون باقیمانده طلبش را بزند، چون تنها ۱۰ درصد دیگر از کل قراردادش را دریافت می‌کند، ۲۰۰ میلیون تومان از کل ۲ میلیارد!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها