کد خبر : 43963

همه چیز در مورد شرایط فروش سهام عدالت / 30 درصد سهام عدالت چند تومان می شود؟

همه چیز در مورد شرایط فروش سهام عدالت / 30 درصد سهام عدالت چند تومان می شود؟

تصمیم برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت برای موارد اضطرار گرفته شده است و این خود بازار را متعادل خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فهیمی سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: کسانی که قصد مدیریت مستقیم سهام عدالت خود را دارند، از سه شنبه می توانند روند فروش ۳۰ درصد از سهام خود را آغاز کنند.

او ادامه داد: تصمیم برای فروش به صورت درصدی برای موارد اضطرار در نظر گرفته شده است و می تواند ابزاری برای کنترل بازار باشد و بازار را متعادل خواهد کرد.

فهیمی تاکید کرد: در کل سهام عدالت، دارایی با ارزشی است و توصیه ما به مشمولان حفظ و نگهداری این سهام است چراکه در آینده رشد مناسبی خواهد داشت. 

این مقام مسئول در خصوص فرزندان جدیدی که به خانوار اضافه شده اند و سهام ندارند گفت: این سهام در حال حاضر فقط به مشمولان قبلی تعلق دارد و  فعلا برنامه ای برای ثبت نام جدید سهام عدالت نداریم.

فهیمی تصریح کرد: حدود۲۰ درصد مشمولان، آزادسازی سهام به شیوه مستقیم را انتخاب کرده اند و مابقی مشمولان مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را دارند.

او در خصوص برخی نگرانی ها در مورد نقدینگی حاصل از فروش سهام عدالت گفت: نقدینگی حاصل از فروش ۳۰ درصد سهام عدالت در حدی نیست که بازار را تحت تاثیر قرار دهد و ابزار کنترلی برای بازار سرمایه محسوب می شود.

دارندگان سهام عدالت از ۱۰ خرداد می توانند باقیمانده سهامشان را مدیریت کنند

 سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت افزود: دارندگان سهام عدالت از ۱۰ خرداد به بعد می توانند باقیمانده سهامشان را مدیریت کرده و در صورت تمایل هر نمادی را که خواستند، بفروشند.

فهیمی گفت: سهام دار حقوق مختلفی دارد و یکی از آن ها حق فروش سهام است. جنبه مهم آن نظارت سهام دار بر روی سهام است که باعث رونق تولید می‌شود. سهام داران با مراجعه به بانک می‌توانند درخواست فروش بدهند.

سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت به بانک ها از ۶ خرداد

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

فهیمی با بیان اینکه از سه شنبه سفارش فروش پذیرفته می‌شود، افزود: سهام عدالت سبدی از سهام ۳۶ شرکت برتر بورسی است و ارزش نگهداری بلند مدت دارد.

سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: برای احراز هویت نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان دولت نیست.شرایط استفاده از سامانه الکترونیک سهام عدالت در سایت سجام به طور واضح توضیح داده شده است به طوری که افراد از ۸ خرداد با مراجعه به این سایت دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت ندارند.

او  ادامه داد: افراد می‌توانند علاوه بر دفاتر پیشخوان به بانک‌ها و دفاتر کارگزاری برای احراز هویت خود مراجعه کنند.

فهیمی گفت: کسانی که سهام خود را نگه داشته اند از امکانات شرکت، سود و نظارت آن در آینده بهره‌مند خواهند شد.

نقدینگی مربوط به گردش پول سهام عدالت مطلوب است

همچنین مظاهری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بسته تخصیص سهام در دولت قبل به سرانجام نرسید و کاری که امروز انجام شده کاری جسورانه و جدی است و امیدورام کار نیمه تمام را دولت فعلی به نحو احسن انجام دهد.

او افزود: سهام عدالت و گردش مالی حاصل از فروش آن باعث رونق بازار سهام می‌شود.

مظاهری گفت: بحث نقدینگی ارتباطی به سهام عدالت ندارد و مربوط به پایه پولی است. نقدینگی منفی پدیده پولی است و آن به کارکرد دولت و بانک مرکزی برمی گردد اما نقدینگی مربوط به گردش پول سهام عدالت مطلوب است.

او افزود: گردش پولی حاصل از فروش ۳۰ درصد سهام عدالت از نوع نقدینگی منفی نیست در ضمن حجم آن نیز کم است.

ارزش فروش ۳۰ درصد از هر سهام عدالت حدود ۳ میلیون تومان می شود

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سهام یک میلیونی تومانی قیمت ۱۳ سال پیش است و قیمت بورسی آن در تاریخ ۱ خرداد ماه  ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و هر فردی که اقدام به فروش ۳۰ درصد آن کند حدود ۳ میلیون تومان دریافت می کند.

او گفت: البته سهام غیر بورسی آن هم هست که به این اضافه می‌شود. باید در این رابطه به مردم و سهامداران توضیح داده شود.

مظاهری با اشاره به اینکه افراد به ۳ دلیل سهام عدالت خود را می فروشند افزود: برخی پول لازم دارند و تصمیم بر فروش گرفته اند، برخی هم می خواهند آن را تست‌کنند و برخی می خواهند این سهام را بفرشند و سهمی  دیگر بخرند.

فروش سهام‌ عدالت تاثیر منفی در بازار سرمایه ندارد

عامری مقدم  کارشناس بازار سرمایه هم با بیان اینکه ذات بازار افت و خیز دارد، گفت: بازار در اوایل سال روند افزایشی داشت و اصلاحاتی را هم به خود دید.  

او افزود:  ارزنده بودن سهام‌ عدالت ذاتی است و مردم نباید نگران باشند.

عامری مقدم با بیان اینکه امکان فروش دائمی است، گفت: هموطنان سهام خود را نگه دارند و از اثرات بازار استفاده مفید داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه با شرایط فعلی و آزاد سازی سهام عدالت و فروش سهام نگرانی‌هایی را در بازار سرمایه ایجاد کرده است، اما با توجه به ارزش معاملات، نگرانی‌ها بی مورد است و تاثیر منفی در بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها