کد خبر : 43944

افشای ابعاد جدیدی از قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس و کارگزار مالی | عکس

افشای ابعاد جدیدی از قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس و کارگزار مالی | عکس

در قرارداد شگفت انگیزی که پرسپولیس با کارگزار مالی خود منعقد کرده، زوایای پنهانی باقی مانده که بررسی هر یک از آنها، ابعاد شگفت‌انگیز آن را روشن تر می‌کند.

به گزارش فارس ، در مورد قرارداد پرسپولیس با کارگزار مالی در چند روز گذشته موارد و مباحث مهمی مطرح شد و مفاد این قرارداد شگفت انگیز در بوته نقد قرار گرفت. 

از این قرارداد عجیب نکاتی جا مانده است که به این جامانده های مهم پرداخته ایم و می توانید شرح آن را در زیر بخوانید اما چه کسی باید پاسخگوی این ابهامت گسترده و شائبه برانگیز باشد؟

یکی از موارد مهمی که به مسئولان باشگاه پرسپولیس ایراد گرفته شده، برقرار نکردن مزایده برای انتخاب کارگزار برتر مالی بوده است اما علی رغبتی عضو هیات مدیره سرخپوشان در توضیحاتی تاکید کرد: "ما قرارداد واگذاری نداشتیم، بارگذاری بود که مفهوم آن متفاوت است. قانون گذار برای این کار چند راه پیش بینی کرده که یکی از آنها اخذ مجوز از مجمع و سازمان خصوصی‌سازی است. ما این مجوز را گرفتیم و از نظر قانونی منعی نداریم. کما اینکه 6 ماه کار کردیم و در این مدت مورد اعتراض هیچ دستگاه یا نهاد نظارتی قرار نگرفتیم."

این توضیحات اما در جایی که در بند بند این قرارداد صحبت از واگذاری موارد مهم مالی و غیره به کارگزار شده، چطور قابل توجیه است. شما در زیر می توانید توافق طرفین برای ترک تشریفات را ببینید:

صورتجلسه هیئت سه نفره ترک تشریفات مزایده

موضوع ماده 83 و 84 قانون محاسبات عمومی

با استعانت از خداوند متعال، جلسه هیئت ترک تشریفات مزایده شرکت ورزشی، فرهنگی پرسپولیس به شماره ثبت 6472 و شناسه ملی 10100305257 رأس ساعت 11:00 روز دوشنبه مورخ 6 آبان 1398 با حضور اعضاء تشکیل و پس از اعلام رسمیت جلسه، دستور جلسه به شرح ذیل قرائت شد.

با عنایت به گزارش توجیهی مدیرعامل شرکت و نظر به موارد مطروحه که حاوی و مؤید عدم صرفه و صلاح شرکت برای برگزاری مزایده بوده، بدین ترتیب هیئت به اتفاق آراء با ترک تشریفات، به استناد بند ج ماده 28 قانون برگزاری مزایده، با شرکت آتیه داده‌پرداز (سهامی عام) به شماره ثبت 190010 به شناسه ملی 10102320058 با موضوع قرارداد مشارکت فی‌مابین در ایجاد بهره‌برداری از کلیه فعالیت‌های درآمدزا مربوط به باشگاه و به عنوان حامی مالی باشگاه موافقت نموده است.

لذا انعقاد قرارداد با رعایت سایر تشریفات با شرکت طرف قرارداد بلامانع خواهد بود.

مورد مهم دیگری که باید به آن اشاره شود نحوه تقسیم درآمد بین طرفین است. در توافق حاصل شده طبق جدولی که در قرارداد ذکر شده توجیه منطقی بابت اینکه چرا با افزایش سود حاصل از درآمدزایی باید شرکت آتیه داده پرداز به صورت تصاعدی صاحب سهم غیر معقول شود، نیامده است. 

ماده پنج، نحوه تسهیم درآمد خالص بین باشگاه و شرکت:

5ـ1. درآمد خالص حاصل از موضوع این قرارداد در بخش سامانه هواداری (همراه اول، ایرانسل، رایتل و سایر اپراتورها) به شرح جدول ذیل بین باشگاه  شرکت قابل تقسیم می‌باشد.

جدول 1
تقسیم درآمد سامانه هواداری باشگاه شرکت
سامانه 3030 %70 %30

5ـ2. کل درآمد خالص حاصل از موضوع این قرارداد در سایر بخش‌های درآمدزایی به شرح جدول پلکانی ذیل بین باشگاه و شرکت قابل تقسیم می‌باشد:

جدول 2ـ تقسیم درآمد خالص
بازه درآمد خالص باشگاه شرکت
درآمد تا 200 میلیارد ریال %80 %20
درآمد از 200 تا 300 میلیارد ریال %75 %25
درآمد از 300 تا 400 میلیارد ریال %70 %30
درآمد از 400 تا 500 میلیارد ریال %65 %35
درآمد از 500 میلیارد ریال به بالا %60 %40

تبصره 1:  شرکت کلیه مخارج پروژه و اجرای موضوع قرارداد به غیر از جوایز و تبلیغات صدا و سیما را تأمین می‌نماید.

تبصره 2: هزینه‌های مترتب بر جوایز و تبلیغات صدا و سیما باید با هماهنگی باشگاه نهایتاً حق‌السهم باشگاه حداکثر تا سقف 10 درصد درآمد خالص محاسبه خواهد شد، بیش از این سقف می‌بایست به تصویب کمیته راهبری فی مابین شرکت و باشگاه برسد.

تبصره 3: باشگاه متعهد می‌گردد بابت سهم از درآمد خالص، صورتحساب مطابق الزامات ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت صادر نماید.

تبصره 4: شرکت پس از وصول وجوه حاصل از قراردادهای منعقده با اشخاص ثالث در خصوص موضوع این قرارداد، سهم باشگاه را به شماره حساب اعلامی به نام باشگاه واریز می‌نماید. (حداکثر 5 روز کاری)

تبصره 5: کلیه کسورات قانونی اعم از بیمه و مالیات وفق قوانین مقرر، از هر پرداخت کسر خواهد گردید.

تبصره 6: سهم باشگاه از درآمد، پس از کسر هزینه‌های تبلیغات صدا و سیما و جوایز و محاسبه درآمد خالص پس از وصول، مستقیماً از مبادی مربوط به باشگاه پرداخت خواهد شد.

تبصره 7: شرکت مکلف است رونوشت کلیه معاملات درآمدی انجام شده و تعرفه‌های صادر شده توسط شرکت را با درج شماره سریال بر آنها ظرف پنج روز کاری پس از انعقاد قرارداد آن برای باشگاه ارسال نماید و در موارد استثنایی تا تکمیل و ارائه مدارک مذکور توسط شرکت، این معاملات و تعرفه‌ها به باشگاه اعلام می‌گردد و شرکت متعهد می‌گردد کلیه قراردادهای موصوف را در بازه زمانی و موضوع قرارداد حاضر منعقد نماید.

از نکات جالب توجه این قرارداد عجیب و غریب تعهداتی است که دو طرف توافق کرده اند. جالب است که تعهدات باشگاه پرسپولیس به شرکت آتیه داده پرداز، بیشتر از تعهدات این کارگزار به سرخپوشان است. 

ماده هفت: تعهدات باشگاه

7ـ1. درج لوگوی معرفی شده از سوی شرکت بر روی البسه ورزشی اعضای تیم‌های باشگاه در تمام مسابقات رسمی و دوستانه (با رعایت بند 6ـ1 و استانداردهای رسمی اعلام شده توسط فدراسیون، فیفا، AFC و سایر مقررات مربوطه)

7ـ2. انحصار تبلیغات محیطی در کسب اختصاصی تیم‌های باشگاه و یا هر محل دیگر تمرین تیم‌های باشگاه در جایگاه‌های مشخص شده توسط شرکت که دراختیار باشگاه باشد.

7ـ3. نصب لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت در باشگاه به عنوان حامی تیم‌های باشگاه در طبقات، اتاق کنفرانس، اتاق ریاست، به درخواست شرکت و عدم منبع قانونی و عدم مغایرت با شئونات باشگاه.

7ـ4. درج لوگو و لینک‌های معرفی شده از سوی شرکت بر ری وب سایت باشگاه. همچنین شرکت می‌تواند به منظور توسعه ارتباط با حامیان باشگاه، وب‌سایت جداگانه‌ای را با هماهنگی و تأیید باشگاه ایجاد دو بهره‌برداری نماید.

7ـ5. درج لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت در بنر پشت مصاحبه‌های مطبوعاتی قبل از انجام مسابقاتی که دراختیار باشگاه می‌باشد و به اندازه فضای اصلی و با رعایت ضوابط و مقررات قانونی و عدم مغایرت با شئونات باشگاه.

7ـ6. درج لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت بر ذیل اوراق اداری، رسمی باشگاه که برای کلیه مراسلات داخلی و خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت با حفظ عدم مغایرت با شئونات باشگاه.

7ـ7. درج لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت بر روی بلیط مسابقات رسمی و دوستانه باشگاه که دراختیار باشگاه باشد.

7ـ8. کلیه تابلوهای تبلیغاتی موجود در کلیه محل‌های تمرین همه تیم‌های باشگاه و متعلق به باشگاه، تنها دراختیار شرکت می‌باشد.

7ـ9. حضور تبلیغاتی شرکت به صورت انحصاری در کلیه جشن‌ها و مهمان‌هایی که توسط باشگاه و یا با هماهنگی باشگاه برگزار می‌گردد.

7ـ10. شرکت می‌تواند به منظور اجرای تعهدات و موارد قرارداد با تأیید کتبی باشگاه نسبت به عقد قرارداد با اشخاص ثالث اقدام نماید. بدیهی است کلیه هزینه‌اهی مرتبط با قراردادهای اشخاص ثالث از سوی شرکت تأمین و پرداخت می‌شود و این موضوع می‌بایست در مفاد قراردادهای منعقده با اشخاص ثالث (بجز صدا و سیما) قید گردد. در صورت عدم پذیرش طرف قرارداد به هر نحو مقتضی مسئولیت حقوقی ناشی از این قراردادها با باشگاه نمی‌باشد.

7ـ11. حق تولید، پخش و توزیع هدایای تبلیغاتی و دیگر برنامه‌های مشابه باشگاه انحصاراً متعلق به شرکت خواهد بود. امتیاز پوستر مسابقات نیز متعلق به شرکت خواهد بود که با هماهنگی باشگاه انجام می‌پذیرد.

7ـ12. تنها لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت بر روی کاور عکاسان مسابقات در اماکنی که دراختیار باشگاه باشد، درج می‌گردد.

7ـ13. تنها لوگوهای معرفی شده از سوی شرکت در هتل و سایر اماکن اقامتی دراختیار باشگاه که مورد استفاده اعضای باشگاه می‌باشد، درج می‌گردد. (در صورت اخذ تأیید از هتل یا اقامتگاه تیم درج می‌گردد)

7ـ14. برگزاری حداقل سه مراسم ویژه در هر سال به منظور رونمایی و معرفی حامی‌های باشگاه طبق تقویت باشگاه با حضور بازیکنان تیم‌های باشگاه، سرمربی،‌کاپیتان، کادرفنی و مسئولین ورزشی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های موضوع قرارداد با هماهنگی و امکان انجام در برهه زمانی مشخص و با هزینه شرکت.

7ـ15. صدور معرفی‌نامه به سازمان‌های مربوطه برای انتشار معرفی برنامه فوق‌الذکر از سوی باشگاه در روزنامه‌های ورزشی سراسر کشور و صدا و سیما و یا شبکه نمایش خانگی و انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی.

7ـ16. مسئولین باشگاه در کلیه مصاحبه‌های ویدئویی و تلویزیونی خود در تمامی اماکن مربوط به باشگاه در جلوی پنل شرکت که قبلاً توسط شرکت تهیه شده و دراختیار باشگاه قرار گرفته است، با میکسدزون، مصاحبه خواهند نمود.

7ـ17. باشگاه در دیدارها و سفرها از هدایایی دارای ارزش تجاری متعلق به حامیان استفاده خواهد نمود که آرم شرکت روی آن درج شده باشد و یا رأساً توسط شرکت تولید شده باشد.

7ـ18. باشگاه ترتیبی اتخاذ خواهد نمود تا مستندساز طرف قرارداد شرکت با هماهنگی باشگاه امکان حضور و تصویربرداری از تیم‌های باشگاه را هنگام اردوها و مسابقات و نیز هتل‌های محل اقامت آنها با جلب نظر سرمربی تیم داشته باشد.

7ـ19. برگزاری مسابقات بین حاضران در ورزشگاه و اعطای جایزه به نفرات برگزیده در بین دو نیمه بازی‌هایی که دراختیار باشگاه باشد.

7ـ20. امتیاز برگزاری مراسم بدرقه و استقبال کاروان باشگاه در فرودگاه یا هر مکان دیگر برای شرکت خواهد بود.

7ـ21. کلیه امکانات، فضاها و فرصت‌های تبلیغاتی مربوط به برگزاری مسابقات رسمی و دوستانه باشگاه که طبق قوانین فعلی دراختیار باشگاه باشد. (شامل تبلیغات محیطی، تلویزیونی، فضای ورزشگاه، نام تورنمنت‌ها و سایر موارد)در انحصار شرکت می‌باشد.

7ـ22. باشگاه ملزم است در صورتی که در خصوص حق پخش، با صدا و سیما تهاتر نماید و به ازای دریافت مبلغ حق پخش، فرصت تبلیغاتی دریافت نماید، این فرصت را در چارچوب و بهره‌برداری موضوع قرارداد به شرکت واگذار نماید.

7ـ23. باشگاه تمامی تلاش خود را برای دراختیار گرفتن فرصت‌های تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی شامل آگهی و فرصت‌های تبلیغاتی درون برنامه و سایر فرصت‌های تبلیغاتی از رسانه‌های عمومی با تخفیف ویژه به کار خواهد گرفت و در صورت تحقق آن، این فرصت‌ها را برای بهره‌برداری در چارچوب قرارداد دراختیار شرکت قرار خواهد داد.

7ـ24. باشگاه تمامی تلاش خود را برای اخذ مجوز استفاده از چهره‌های ورزشی و بازیکنان و مربیان باشگاه در تبلیغات رسانه‌ای از مراجع ذیصلاح به کار خواهد گرفت.

7ـ25. باشگاه، شرکت را به عنوان مجری انحصاری بهره‌برداری تجاری، تبلیغاتی و ارائه کلیه خدمات هواداری و ارزش افزوده مربوط به باشگاه و سایر موارد قرارداد به نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های مورد درخواست شرکت (شال اپراتورهای تلفن همراه، بانک‌ها و دیگر موارد درخواستی) معرفی خواهد کرد.

7ـ26. باشگاه با توجه به حقوق متعلق به خود، همکاری لازم را جهت جلوگیری از راه‌اندازی و ادامه فعالیت خدمات مشابه و استفاده از نام و نشان‌های باشگاه خارج از چارچوب این قرارداد به عمل خواهد آورد و در صورت مشاهده هر نوع استفاده با اعلام شرکت سریعاً نسبت به اعلام به نهادهای نظارتی و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد و در صورت درخواست شرکت صرفاً نسبت به اعطای وکالت به فرد معرفی‌شده از سوی شرکت و حمایت از آن اقدام خواهد کرد.

7ـ27ـ حضر بازیکنان و کادرفنی باشگاه در طول مدت قرارداد در استودیوی مورد توافق طرفین برای تهیه فیلم و عکس و استفاده تجاری به درخواست شرکت و با هماهنگی و تأیید باشگاه و امکان انجام در برهه زمانی مشخص.

7ـ28. امکان تهیه فیلم، عکس و انجام مصاحبه‌های خبری در تمامی مکان‌های دراختیار باشگاه شامل محل تمرین، اردوهای مسابقات، رختکن و محل مسابقات رسمی و دوستانه پس از تأیید سرمربی و سرپرست تیم و باشگاه، دراختیار شرکت قرار دارد.

7ـ29. امکان استفاده از بازیکنان تیم‌های باشگاه به عنوان سفیر شرکت‌های معرفی‌شده از سوی شرکت و به هزینه اسپانسر.

7ـ30. کلیه درگاه‌های ارتباطی باشگاه اعم از صفحه اینستاگرام، تلگرام، وب‌سایت رسمی باشگاه و سایر شبکه‌های اجتماعی دراختیار شرکت قرار می‌گیرد و شرکت مخیر است تا از آن برای طرح‌های بازاریابی و جذب دنبال دنبال‌کننده و اطلاع‌رسانی خدمات و محصولات مرتبط با این قرارداد و جلب و جذب اسپانسر، استفاده و بهره‌برداری نماید. همچنین شرکت می‌بایست اخبار، گزارشات، تصاویر و اصواتی که می‌خواهد تحت عناوین گوناگون در مبادی ارتباطی باشگاه منتشر نماید، پیش از انتشار به تصویب نماینده رسانه‌ای باشگاه برساند. همچنین حدود اختیارات شرکت به عنوان ادمین درگاه‌های ارتباطی و جزئیات نحوه تعامل و زمان‌بندی انتشار و تأیید محتوا از طریق دستورالعمل اجرایی به صورت متمم قرارداد تهیه و تبادل می‌گردد.

این ماده همان بندی است که باعث ایجاد حواشی شده و درحالی که ذکر شده موارد تولیدی شرکت باید به تصویب نماینده رسانه ای باشگاه برسد، این اتفاق در دوره حسین قدوسی و ابوالفضل امان الله به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای باشگاه نمی افتاده است. همین باعث ایجاد ناراحتی و حواشی هم شد. نکته جالب توجه این بند در اختیار گذاشتن درگاه های ارتباطی باشگاه به کارگزار مالی است که کاملا تصمیمی عجیب و غیرمتعارف است. چطور ممکن است یک باشگاه درگاهای رسمی ارتباطی خود را به غیر واگذار کند؟ این سوالی است که مسئولان پرسپولیس در قبال آن باید پاسخگو باشند.

7ـ31. کلیه مدارک و اطلاعات موضوع این قرارداد می‌بایست به صورت محرمانه و امانت نزد طرفین تلقی گردد و طرفین ملزم به حفظ این اطلاعات می‌باشند.

ماده هشت. تعهدات شرکت

8ـ1. مالکیت و حقوق متصوره و مترتبه اپلیکیشن‌های ساخته شده موضوع قرارداد، بعد از 5 سال متعلق به باشگاه است و شرکت مکلف است اپلیکیشن‌ها، گواهینامه‌ها و پایگاه داده مشتریان را جهت بهره‌برداری از آنها دراختیار باشگاه قرار دهد.

8ـ2. شرکت می‌بایست پیش‌بینی و تدارک مسائل فنی مورد نیاز به منظور امکان دسترسی آنلاین باشگاه به رصد تراکنش‌ها، عضوگیری اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های هواداری را به صورت مستقل فراهم آورد.

8ـ3. سهم باشگاه از درآمد خالص هر بخش درآمدزایی، می‌بایست مستقیماً به شماره حساب شبا به نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ـ خزانه‌داری کل واریز شود.

تبصره 1: در حوزه‌های درآمدزایی که خریدها به صورت اینترنتی، QR Code، کارتخوان و سایر روش‌های اینترنتی انجام می‌گیرد، می‌بایست تقسیم سهم به نحوی تعریف شود که با هماهنگی بخش فنی، سهم باشگاه به صورت آنلاین به حسابش واریز گردد.

تبصره 2: در بخش سامانه‌های هواداری، می‌بایست طی هماهنگی با اپراتور و بعد از مشخص شدن مبلغ درآمد ماه مربوطه، تقسیم سهم از سمت اپراتور به حساب باشگاه و شرکت واریز گردد.

8ـ4. مدیر اجرایی این مشارکت، شرکت می‌باشد و باشگاه نماینده خود را به عنوان ناظر جهت نظارت بر تمام فعالیت‌های موضوع قرارداد و حضور در تمام جلسات قراردادهای منعقده شرکت با اشخاص ثالث معرفی می‌نماید.

8ـ5. در صورت اخذ مجوزات بانک مرکزی ج.ا.ا نسبت به افتتاح حساب ارزی باشگاه پرسپولیس، شرکت می‌بایست نسبت به فراهم کردن بستر فنی و اپلیکیشن جهت مشارکت هواداران خارج از ایران اقدام نماید.

8ـ6. با توجه به اینکه شرکت بهره‌برداری انحصاری از برند پرسپولیس را دراختیار دارد، متعهد و مکلف است بعد از امضای قرارداد تمام ظرفیت خود را در چارچوب موضوع قرارداد در حوزه‌های فنی، برندینگ و مارکتینگ به کار گیرد تا درآمدزایی مطمئن و پایدار برای باشگاه ایجاد شود. در صورتی که عدم توانایی مالی، فنی و عملیاتی شرکت برای انجام موضوع قرارداد بنا بر اعلام ناظر، برای باشگاه محرز شود، باشگاه مطابق ماده سیزده با شرکت رفتار خواهد نمود.

ماده نُه. حقوق شرکت:

9ـ1. انحصار عناوین حامی باشگاه، تنها حامی باشگاه و تیم‌های تحت‌نظر و سرپرستی باشگاه و یا هر نوع بهره‌برداری تجاری از عناوین و یا موضوع حمایت از باشگاه و تیم‌های تحت نظر و سرپرستی باشگاه در مدت زمان قرارداد.

9ـ2. هیچ شرکت، واحد تولیدی و خدماتی از هیچ صنفی در ارتباط و مذاکره با باشگاه، حق استفاده از عناوین «تنها حامی باشگاه»، «حامی باشگاه» و یا نظایر آن را در صورت عدم دریافت موافقت رسمی از شرکت نخواهد داشت.

9ـ3. انحصار استفاده از لوگو و نام تجاری باشگاه در کلیه فرصت‌های تبلیغاتی و تجاری برای شرکت و یا اشخاص ثالث معرفی شده از سوی شرکت در زمان اعتبار قرارداد.

9ـ4. انحصار حضور در سرود، فیلم، آیتم‌های رادیویی و تلویزیونی و کلیه اقلام چند رسانه‌ای باشگاه در مدت زمان قرارداد.

9ـ5. شرکت به عنوان شریک تجاری باشگاه و حامی باشگاه در جریان کلیه پیشنهادات و فعالیت‌های جدید تجاری و تبلیغاتی باشگاه قرار خواهد گرفت. در طول مدت قرارداد هرگونه مشارکت، پیشنهاد همکاری یا حمایت جدید از باشگاه در موضوع قرارداد تنها از طریق شرکت انجام خواهد شد.

9ـ6. حق انحصاری استفاده از نام، عکس و فیلم بازیکنان به عنوان باشگاه در کلیه برنامه‌ها و کلیه اقلام مراسلاتی و رسانه‌ای و تبلیغاتی متعلق به شرکت خواهد بود.

9ـ7. شرکت می‌تواند برگزاری مراسم بهترین‌های باشگاه را انجام داده و از حضور بازیکنان، مدیران باشگاه و مربیان باشگاه بهره‌مند شود. برگزاری این‌گونه مراسم انحصاراً توسط شرکت مجاز است.

9ـ8. شرکت می‌تواند نسبت به برگزاری انتخاب بهترین بازیکن باشگاه از طریق پیامک، اپلیکیشن و وب‌سایت باشگاه و بهره‌مندی انحصاری از تمام حقوق و مزایای آن اقدام نماید.

9ـ9. شرکت انحصاراً امتیاز استفاده از نام و نشان باشگاه بر روی کلیه اقلام تبلیغاتی، شامل هدایای تبلیغاتی با یادبودهای قابل فروش را دارد.

9ـ10. انحصار برگزاری مراسم و رویدادهای مجاز برای علاقه‌مندان به باشگاه قبل از آغاز مسابقات، مانند کنسرت و دیگر برنامه‌ها.

9ـ11. استفاده از آرم باشگاه در کلیه مراکز و دفاتر فعالیتی شرکت و یا شرکت‌های معرفی شده از سوی شرکت مانند نمایشگاه‌های خصوصی، ادارات و دفاتر فروش شرکت و غیره با اطلاع و تنفیذ باشگاه.

9ـ12. همراهی 10 نفر از حامیان باشگاه، معرفی شده از سوی شرکت با هزینه شرکت در هریک از مسابقات و اردوهای باشگاه در خارج از کشور در طول مدت قرارداد با رعایت ضوابط برگزارکننده بازی‌ها، به گونه‌ای که مرتبط با کادرفنی و بازیکنان نباشد.

9ـ13. معرفی نماینده شرکت به کلیه مراجع ذیربط جهت انجام هماهنگی‌های لازم تجاری، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی.

9ـ14. برگزاری تورنمنت‌های دوجانبه و چهارجانبه توسط شرکت که با تأیید باشگاه صورت می‌پذیرد. بدیهی است کلیه امتیازات تجاری، تبلیغاتی و کلیه فرصت‌های درآمدزایی مسابقات مذکور انحصاراً در اختیار شرکت خواهد بود.

9ـ15. مسئولین باشگاه مربیان باشگاه و بازیکنان آنها در جهت حمایت از اسپانسرهای معرفی شده از سوی شرکت، در کلیه مصاحبه‌های خود، از هرگونه مصاحبه و یا موضع‌گیری‌های منفی علیه اسپانسرها در طول مدت قرارداد خودداری می‌نمایند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها