کد خبر : 43915

بند جنجالی پروتکل بهداشتی لیگ برتر

بند جنجالی پروتکل بهداشتی لیگ برتر

در صورتی که تست کرونای ۵ عضو یک تیم فوتبال مثبت شود، آن تیم از لیگ برتر کنار گذاشته خواهد شد. در بخشی از پروتکل وزارت بهداشت برای تیم‌های لیگ برتر آمده: «درصورت وجود بیش از پنج نفر با علائم مثبت یا مثبت شدن تست‌های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد، فعالیت تیم مربوطه تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد.»

به گزارش پارس فوتبال ، با صدور مجوز‌های لازم برای شروع دوباره مسابقات فوتبال در ایران وزارت بهداشت و درمان قصد دارد موارد بهداشتی سختگیرانه‌ای را در لیگ برتر اجرا کند تا از ابتلای افراد شاغل در فوتبال به ویروس کرونا جلوگیری کنند. در این خصوص پروتکل بهداشتی سفت و سختی را تنظیم کرده و در اختیار مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار دادند.

یکی از مواردی که در این پروتکل سختگیرانه به آن اشاره شده احتمال کنار گذاشتن تیم‌ها از لیگ برتر در صورت مشاهده موارد مشکوک است. در این بخش آمده:

«درصورت وجود بیش از پنج نفر با علائم مثبت یا مثبت شدن تست‌های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد، فعالیت تیم مربوطه تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد.»

طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و سازمان لیگ حداقل قبل از شروع تمرینات و قبل از آغاز مسابقات اعضای همه تیم‌ها باید تست کرونا بدهند و این مساله ممکن است در آینده بازهم انجام شود. از این رو احتمال دارد در این تست‌های دوره‌ای افرادی با علائم مشکوک به کرونا یا ابتلای قطعی به این ویروس مشاهده شوند که وزارت بهداشت تمهید جالبی در نظر گرفته است.

بر این اساس اگر در زمان آمدن جواب تست‌های کرونا مشخص شود ۵ عضو یک تیم لیگ برتری تست شان مثبت است، فعالیت‌های آن تیم معلق می‌شود و دیگر حق حضور در لیگ برتر را نخواهد داشت.

بی تردید اگر تیمی در آینده از ادامه حضور در لیگ برتر محروم شود و به ناچار آن را از لیگ کنار بگذارند، جدول مسابقات بار دیگر دچار تغییرات عجیبی می‌شود و یک بحران جدید به وجود می‌آید. همین حالا هم باشگاه‌های زیادی مخالف برگزاری لیگ برتر هستند و حال فرض کنید به خاطر ابتلا به کرونا یک یا چند تیم هم از مسابقات کنار گذاشته شوند و آن وقت بازهم شاهد اتفاقات عجیبی خواهیم بود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه تا قبل از شروع مسابقات دو دوره تست کرونا انجام می‌شود این احتمال وجود دارد که در تیم‌ها موارد ابتلا به کرونا مشاهده شود وحتی برخی تیم‌ها نتوانند وارد بازی‌ها شوند که این مساله نیز خود دردسر‌های زیادی خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها