کد خبر : 43649

خبر خوش شورای نگهبان در مورد استخدام معلمان حق التدریس

خبر خوش شورای نگهبان در مورد استخدام معلمان حق التدریس

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این شورا خبر داد.

به گزارش تسنیم، به نقل از صداوسیما، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از تأیید قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این شورا خبر داد.

وی با تبیین جزئیات این مصوبه عنوان کرد: طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی یکی دو نوبت میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که در نهایت با ایجاد اصلاحاتی در آن، اعضای شورای نگهبان آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناختند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بر این اساس، این مصوبه مراحل و تشریفات قانونی اش را برای اجرا طی می‌کند و امیدواریم کمکی به معلمان پرتلاش حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشد که از مدت‌ها پیش منتظر تعیین تکلیف استخدامشان بودند.

کدخدایی، طرح استفساریه تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری را از دیگر مصوبات شورای نگهبان برشمرد و گفت: این طرح که نخستین بار به شورای نگهبان ارسال شد ناظر به مدارک تحصیلی ایثارگران عزیز است که مغایر نبودنش با موازین شرع و قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی اعلام شد. این طرح نیز پس از طی تشریفات قانونی در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک شدن به اتمام این دوره از مجلس شورای اسلامی آیا طی شدن تشریفات قانونی اجرای این دو مصوبه طولانی‌تر از حد معمول نخواهد شد؟ تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با تأخیر در طی شدن تشریفات قانونی برای اجرای این مصوبات ندارد و مسیر قانونی اش را طی خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان  تصریح کرد: با ارسال این طرح‌ها به مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کند و رئیس قوه اجرایی نیز طبعاً آن را باید برای قانون شدن که تشریفات زمانی دارد و پس از آن لازم الاجرا می‌شود ابلاغ می‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها