کد خبر : 43647

بازوبند کاپیتانی استقلال در فصل بعد ...

بازوبند کاپیتانی استقلال در فصل بعد ...

به نظر نمی رسد ماجرای تلگرامی کاپیتانی در استقلال حقیقت داشته باشد ...

به گزارش ایران ورزشی ، اگر دغدغه‌هایم برای فوتبال ایران را لیست کنم احتمالاً دعوا بر سر بازوبند کاپیتانی استقلال در میان صدتای اول نیست.البته به اهمیت بازوبند کاپیتانی در یک تیم -به ویژه پرهوادار- آگاهم. بر خلاف بعضی اظهارنظرها مثل «اینکه یه تیکه پارچه است» که عموماً برای فرو کاستن از ارج و قرب بازوبند است، می‌دانیم که کاپیتان نماینده تام‌الاختیار مربی درون زمین است و اگر مقتدر باشد می‌تواند ضربان تیم را هماهنگ کند و بدا به وقتی که قادر به این کار نباشد.

چه دعواها و تنش‌ها و جنجال‌ها که بعضی از کاپیتان‌ها درون زمین به دلیل فقدان مدیریت هیجان خود به راه انداخته‌اند که تیم را متلاشی کرده است.

بحران بازوبند کاپیتانی در ایران بارها رخ داده است. زمانی فقط سابقه کافی بود. هر که بازی بیشتری برای تیم انجام داده باید بازوبند را ببندد. حق کسوت. اما مربیانی آمدند و این قاعده را شکستند و بازوبند را به بازیکنانی دادند که رهبری آنها را می‌پسندیدند. از پرسپولیس و استقلال بارها گزارش‌هایی درز کرده که بازیکنانی به خاطر بازوبند قهر و آشتی کرده‌اند. بارها پیش آمده بازیکنانی در این دو تیم بازوبند را بسته‌اند که از عملکرد رفتاری یا فنی آنها با تانک هم نمی‌شود دفاع کرد.

در چند سال اخیر وریا غفوری و سیدجلال حسینی به این بازوبند هم آرامش داده‌اند و هم عزت و احترام. هوادار با افتخار از کاپیتانش حرف می‌زند. لذت می‌برد که او رهبر درون زمین تیم است. این دو بازیکن البته از نظر اجتماعی شباهت‌های اندکی با هم دارند. هرچه وریا سرکش و ناآرام است و به مسائل اجتماعی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد، سیدجلال بیشتر حول و حوش تیم و عدد و رقم قرارداد حرف می‌زند. با این همه حرف‌شان را بازیکنان و هواداران قبول دارند و اینکه هر دو در عین ناباوری توسط کی‌روش در لحظات آخر خط  خوردند و شانس بازی در جام جهانی 2018 را از دست دادند.

شایعه بازگشت سیدمهدی رحمتی به استقلال و بستن بازوبند کاپیتانی عجیب بود ولی برای ما که در این فوتبال «همه چیز» دیده‌ایم، این هم ممکن است!  رحمتی در شهر خودرو توانست اعتبار مخدوش شده‌اش در دروازه‌بانی را با قدرت بازگرداند و به همه نشان بدهد که بدون شک یکی از سه دروازه‌بان برتر بعد از انقلاب است و بعید است مشهدی‌ها که او را سخت به دست آوردند، آسان از دست بدهند.او علیرغم اینکه گاهی بد قلق می‌شود اما در جریان جدایی از استقلال به نوعی قدرنشناسی دید و استقلالی‌ها همه تخم‌مرغ‌های‌شان را در سبد سیدحسین حسینی گذاشتند. 

شایعاتی از این دست در روزهایی که فوتبال وطنی تعطیل است، آبی است که آسیاب جرم گرفته فوتبال را می‌چرخاند اما هر تغییری در استقلال می‌دهید به بازوبند کاپیتانی‌اش دست نزنید. روی بازوی درستی بسته شده است.

 احسان محمدی /ایران ورزشی

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها