کد خبر : 43395

آن آقایی که از بازیکنان فیلم مستهجن می‌گرفت که الان زندان است!


آن آقایی که از بازیکنان فیلم مستهجن می‌گرفت که الان زندان است!

رضا چلنگر در واکنش به ادعاهای یک مربی به خبرورزشی گفت: این حرفی که آن مثلاً مربی زده، حتی ارزش خواندن ندارد. فیلم مستهجن از بلاژویچ گرفتند؟ کذب محض است.

به گزارش خبرورزشی، یکی از مربیان فوتبال ایران که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد در دوره‌ای که بلاژویچ سرمربی تیم ملی بود، از او فیلم مستهجن ضبط شده بود و با همین تهدید، به او بازیکن می‌دادند.

رضا چلنگر مترجم بلاژویچ، اما واکنش تندی نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. او که از روز اول تا آخر کنار دست بلاژویچ بود و یک‌جور‌هایی با هم زندگی می‌کردند، در این باره به خبرورزشی می‌گوید: «این حرفی که آن مثلاً مربی زده، حتی ارزش خواندن ندارد. فیلم مستهجن از بلاژویچ گرفتند؟ کذب محض است. بلاژ اصلاً با بازیکنان شوخی نداشت. به خاطر همین اخلاقش، جلوی بازیکنان نامی می‌ایستاد و حداقل خود بازیکنان آن زمان می‌توانند بگویند او چقدر در کار، اخلاق تند داشت. اگر چنین فیلمی وجود خارجی داشت، او می‌توانست با بازیکنان چنین رفتاری کند؟ من خواهش می‌کنم این مربی فوتبال به جای نشر اکاذیب، جرأت داشته باشد و با اسم مصاحبه کند. حتی این فیلم مستهجن را پخش کند. الان که بلاژویچ از ایران رفته است. به زعم این مثلاً مربی آقای بلاژویچ آدم کثیفی بوده، آیا بازیکنان بی‌کیفیتی به تیم ملی دعوت می‌کرد؟ لطفاً نام یک بازیکن بی‌کیفیت را این آدمی که بزدل است و اسمش را نمی‌گوید، در رسانه‌ها مطرح کند.»

او ادامه می‌دهد: «همین چند وقت پیش من درباره وحید هاشمیان افشاگری کردم. این‌طور نبود که بگویم اسمم را نگویید. رفتم و جلوی دوربین تلویزیون گفتم ماجرای خداحافظی هاشمیان آن مسئله‌ای نبود که همه می‌گفتند، به خاطر داد بلاژویچ بر سرش رفت. خود وحید هم با من رودررو شد و گفت من رفتم، چون با مدیران مشکل داشتم که به او گفتم وحیدجان به هر حال آن روز که رفتی من آنجا بودم. جگرش را داشتم حرف بزنم. اگر کسی هم جگر دارد حرف بزند، اسمش را بگوید. به نظر من این مصاحبه یک مربی نبود...»

او در پاسخ به این سؤال که آیا شنیده کسی واقعاً در فوتبال از این اقدام‌ها کند، توضیح می‌دهد: «بله، فردی بود که از بازیکنان چنین فیلم‌هایی می‌گرفت. یک دلال فوتبال بود. من هم شنیدم از این کار‌ها می‌کرد. الان هم بنده خدا در عمان زندانی است. این فرد با بیش از ۴۰۰ بازیکن در لیگ‌های مختلف قرارداد داشت و پول خرج می‌کرد و یک باندی داشت و از این کار‌ها می‌کرد که یک بار در ایران دستگیر شد ولی بار دوم در عمان به خاطر اینکه مواد مخدر به همراه داشت، بازداشت و حبس ابد به او خورده است.»

چلنگر ادامه می‌دهد: «او این کار‌ها را می‌کرد و حتی بازیکنان را تهدید می‌کرد اگر همکاری نکنند، فیلم‌شان را پخش خواهد کرد.»

چلنگر یک خاطره هم از قدیم تعریف می‌کند و می‌گوید: «یادم هست پیش از اردوها... این‌طور بود که لیگ ساعت ۵، ۶ تمام می‌شد و همان شب یا صبح بعد ما لیست می‌دادیم. اینکه می‌گفتند بلاژ یا برانکو لیست تیم ملی را در گاوصندوق فدراسیون می‌گذاشتند اشتباه بود. لیست را به من می‌دادند و در داشبورد ماشینم می‌گذاشتم. یادم هست مدام یکسری‌ها زنگ می‌زدند که لیست را بده، لیست را بده. می‌گفتم آقا امشب که نه، فردا می‌دهیم. حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ بعد‌ها فهمیدم نگو این‌ها می‌خواستند اسم‌ها را از من بگیرند و به بازیکنان زنگ بزنند و به آن‌ها بگویند فلان‌قدر بدهید، ما شما را به تیم ملی بیاوریم.»

چلنگر تعریف می‌کند: «اتفاقاً یادم هست بازیکنی آمد و به ما گفت آقا از من ۱۵ میلیون خواسته بودند و می‌گفتند اگر بدهی تو را در لیست می‌گذاریم. سال ۸۴ بود. از این‌طور اتفاقات هم می‌افتاد.»

او درباره شایعاتی که همواره درباره دوران برانکو در تیم ملی بود، حرف جالبی می‌زند. مثلاً حامد کاویانپور هافبک اسبق پرسپولیس مصاحبه‌ای کرد و گفت از او پول خواسته بودند. چلنگر، اما در واکنش به این حرف‌ها می‌گوید: «این شایعات که دروغ بود. یادم هست کاویانپور هم حرفش را پس گرفت و بعد‌ها هم برای خودش اتفاقاتی افتاد. برانکو خودش بچه کف خیابان بود. این را جدی می‌گویم. اصلاً به کسی باج نمی‌داد و از این کار‌ها نمی‌کرد.»

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها