کد خبر : 43325

عدالت یعنی قهرمانی پرسپولیس!

عدالت یعنی قهرمانی پرسپولیس!

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: من و همبازیانم در این چند سال ثابت کرده‌ایم با یک جام و دو جام متوقف نمی‌شویم.

به گزارش خبرورزشی، علی علیپور با گلزنی در دربی یک‌شبه ره صدساله را پیمود، اما شهرت هرگز باعث نشد خودش و گذشته اش را گُم کند. او در زمین مثل یک گلادیاتور می‌جنگد و خارج از آن انسانی بی‌حاشیه، کم‌حرف و بسیار پخته است. در ادامه آخرین گفتگوی علیپور با خبرورزشی را می خوانید:

چند روز پیش تصاویر ویدئویی از تو منتشر شد که نشان می‌داد خیلی سرحال و باانگیزه در زمینی در زادگاه خودت روستای قراخیل تمرین گلزنی می‌کردی.

بله، خوشبختانه در روستای ما قراخیل فضای زیادی وجود دارد و توانستم در شرایطی ایمن و کاملاً بهداشتی تمرینات خود را به صورت انفرادی یا تنی چند از بچه‌محل‌هایم دنبال کنم.

پس اگر همین فردا هم لیگ شروع شود تو یکی مشکلی نداری و کاملاً آماده‌ای؟

نه، تمرینات گروهی با فردی خیلی فرق می‌کند. با این حال همیشه سعی می‌کنم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای مراقب خودم و آمادگی بدنی‌ام باشم.

این ششمین سالی است که در پرسپولیس سپری می‌کنی. همه چیز مثل برق و باد گذشت. چه حسی داری؟

۶ سال خیلی خوب، ۶ سال رؤیایی، ۶ سال پر از جام و افتخار و ۶ سال کنار هواداران پرشور و پرشمار پرسپولیس لذتبخش و غرورانگیز است. از این بهتر دیگر نمی‌شود. به اندازه ۶۰ سال احساس غرور و افتخار می‌کنم.

این به معنای این نیست که از جام گرفتن و مبارزه خسته شده‌ای؟

نه، من و همبازیانم در این چند سال ثابت کرده‌ایم با یک جام و دو جام متوقف نمی‌شویم. این انگیزه و انرژی را همواره حفظ می‌کنیم و در زمین تمرین، مسابقه و رختکن به یکدیگر انتقال می‌دهیم.

حتی یحیی گل‌محمدی هم می‌گفت از روحیه حرفه‌ای و جنگنده این بازیکنان پرسپولیس یاد می‌گیرم.

آقا یحیی که تواضع به خرج می‌دهد. او خودش بازیکن بزرگی بوده و در لباس مربیگری هم بزرگی اش را نشان داده است. ما بازیکنان پرسپولیس و حتی اعضای تیم کنار یکدیگر رشد می‌کنیم و این روحیه تیمی و همدلی خیلی به موفقیت تیم کمک کرده و می‌کند.

تو بازیکن جوان و شجاعی بودی که به پرسپولیس پیوستی. زمان ورود به این تیم بازیکنی تو را اذیت نکرد؟

همیشه گفتم من دوره‌ای پیراهن پرسپولیس را پوشیدم که بزرگ‌تر‌های بی‌ادعا، کاردرست و باشخصیتی در تیم بودند و...

اغلب هم مازندرانی؟!

بله، خدابیامرز هادی نوروزی، محمد عباس‌زاده، محسن بنگر و امید عالیشاه مازندرانی بودند، اما رضا نورمحمدی، محمد نوری... و حتی سوشا مکانی خیلی آن اوایل کمک کردند.

نه، شاید منظور من را نگرفتی. به طور مثال علی کریمی روزی به خودم گفت حسن صالح حمیدزیچ در بدو ورود او به بایرن‌مونیخ رابطه خوبی با جادوگر فوتبال ایران نداشت و...

نه خدا را شکر در پرسپولیس این حرف‌ها نبود.

زمان مربیگری پروین هم خود بهروز رهبری‌فرد بار‌ها گفته که علی‌آقا به آن‌ها سفارش می‌کرده بازیکنان جوان و تازه‌وارد را اذیت کنند تا بفهمند به چه تیمی آمده‌اند.

هم آقای پروین و هم آقابهروز پیشکسوت و بزرگ من هستند، اما زمانی که به پرسپولیس آمدم، واقعاً همه بزرگ‌تر‌های تیم کمک کردند و کسی من را اذیت نکرد.

شنیدیم یک روز قبل از فوت، زنده‌یاد هادی نوروزی تو را نصیحت کرده است. درست می‌گوییم؟

سر تمرین کنار هم گرم می‌کردیم که دقایقی با من صحبت و نصیحتم کرد. آقا هادی کلاً خیلی محجوب و مأخوذ به حیا بود. کم حرف می‌زد و خیلی به من در بدو ورود به پرسپولیس کمک کرد. همیشه می‌گفت مراقب باش و اجازه نده بعضی افراد غیرفوتبالی و بیرونی به عنوان دوست به تو نزدیک شوند. خداوند رحمتش کند.

تیتر، مطلب یا گزارشی هم دیدی و شنیدی که علیه تو باشد و اذیت شوی؟

آن زمان خیلی جوان بودم. اگر هم تیتری، مطلبی یا گزارشی علیه من بوده باشد، متوجه نشده‌ام یا خیلی پیگیری نمی‌کردم.

بعد‌ها چطور؟

زیاد بوده، اما طبیعی است. بازی در پرسپولیس و هر تیم بزرگ دیگری به همان نسبت که شهرت و معروفیت به دنبال دارد، به همان نسبت یا بیشتر هم زیر ذره‌بین هستی. همیشه باید ۱۰۰ باشی یا ۹۰ و ۸۰ و اگر یک روز حتی ۵۰ هم باشی باید پیه انتقاد را به تن خودت بمالی! با این حال رابطه من با خود شما و همه رسانه‌ها و خبرنگاران محترمانه بوده است. همه چیز بر پایه ادب و احترام بوده و سعی کردم تا حد امکان انتقادپذیر باشم. اگر هم روزی بابت مطلبی یا چیزی ناراحت شدم، خیلی درگیر آن نشده و زود فراموش کرده‌ام. می‌دانم شما هم کار سخت و دشواری دارید و به همین خاطر خیلی ناراحت نمی‌شوم (می‌خندد).

علیپور: قهرمانی لیگ نوزدهم حق مسلم هواداران ماست

سال اول و دوم حضورت در پرسپولیس با مهدی طارمی زوج خوبی تشکیل داده بودید؛ یک چیزی مثل مسی و سوارس. می‌دانم رابطه خوبی هم داشتید. درست است؟

مهدی فوتبالیست قوی و خوبی است. آن روزی که پرسپولیسی شدم با علم به اینکه در خط حمله این تیم مهاجمان ثابت شده و مطرحی مثل محمد عباس‌زاده و رضا نوروزی بازی می‌کنند آمدم و با مهدی طارمی هم آشنا شدم. من و مهدی در ادامه خیلی هماهنگ شدیم. خیلی‌ها می‌گفتند مسی و سوارس هستیم یا همبازیانم معتقد بودند من و مهدی طارمی چشم‌بسته همدیگر را پیدا می‌کنیم.

این هماهنگی بارز به تمرینات خاصی برمی‌گشت یا بازی کنار هم؟

هر دو به علاوه اینکه جنس بازی من و طارمی با هم جور بود.

بهترین زوج خط حمله لیگ ایران را ساختید. این‌طور نیست؟

این سؤال را باید دیگران جواب بدهند ولی وقتی توپ به من می‌رسید می‌دانستم مهدی کجاست یا شعاع حرکتی او چگونه است و باید چطور پاس بدهم. او هم خیلی خوب بازی من را می‌شناخت و بازی‌خوانی می‌کرد. روز‌های خیلی خوبی کنار هم داشتیم و همیشه از مهدی به نیکی یاد می‌کنم. البته با بقیه مهاجمان پرسپولیس هم که کنار هم بازی کردیم، همیشه راحت بوده‌ام.

به نظر می‌رسید در کنار هماهنگی یک رقابتی هم برای گل زدن با هم داشتید. مثلاً اگر مهدی گل می‌زد، تو می‌خواستی عقب نمانی و گل بزنی یا برعکس؟

بله همین‌طور بود. مهدی طارمی گل می‌زد به من می‌گفت تمرکز کن بعدی را خودت می‌زنی و وقتی هم من گل می‌زدم، به او می‌گفتم گل بعدی نوبت توست. البته این رقابت ما منفی نبود و در جهت رشد خودمان و موفقیت پرسپولیس بود.

بهترین دوست تو در پرسپولیس چه کسی است؟ البته می‌دانیم معمولاً در اردو یا هتل قبل از بازی‌ها با محسن ربیع‌خواه هم‌اتاق می‌شوی و...

در پرسپولیس همه با هم دوست و رفیق هستیم. این همدلی و صمیمیت عامل اصلی موفقیت تیم ما در سال‌های اخیر بوده است. به شخصه با همه رفیق هستم و بله اغلب با محسن هم‌اتاق می‌شویم.

بهترین ویژگی اخلاقی محسن ربیع‌خواه چیست؟

عجیب انسان صبوری است. محسن واقعاً صبر بالایی دارد و خیلی هم کم‌حرف و بی‌حاشیه است.

بهترین لقبی که هواداران به تو داده‌اند؟

هر لقبی که هواداران به بازیکن می‌دهند، جالب و قشنگ است. من خودم از تشویق‌های هواداران انرژی مثبت و انگیزه می‌گیرم. طرفداران پرسپولیس بهترین و لایق بهترین‌ها هستند. باور کنید دلم برای استادیوم آزادی و تماشاگران پرشور پرسپولیسی یک‌ذره شده است.

ولی اگر هم بازی‌های لیگ نوزدهم از سر گرفته شود بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

من فقط احساس درونی خودم را گفتم.

تکنیکی‌ترین همبازی تو چه کسی است؟

واالله پرسپولیس بازیکن تکنیکی زیاد دارد اما... (بعد از کمی مکث) به نظر می‌رسد بشار رسن، وحید امیری و مهدی ترابی تکنیکی‌تر باشند.

آخرین بار اگر اشتباه نکنیم جلوی شاهین بوشهر هت‌تریک کردی. فکر می‌کنی در صورت برگزاری ادامه مسابقات باز هم بتوانی برای پرسپولیس هت‌تریک کنی؟

این یک هدف بزرگ است. هر مهاجمی به هت‌تریک کردن فکر می‌کند، اما خیلی سخت است در لیگ برتر و این رقابت فشرده نیم‌فصل دوم بتوانی ۳ گل در یک بازی بزنی، اما برای من می‌تواند یک چالش جالب باشد.

تو یکی از بازیکنان دربیباز سه، چهار سال اخیر بودی. در اولین دربی خودت گل سه امتیازی زدی و یک بار دیگر هم این کار را تکرار کردی. در دربی برگشت امسال هم برای سومین مرتبه برابر استقلال تهران موفق به گلزنی شدی. شب‌های قبل از دربی در اردوی پرسپولیس و هتل راحت می‌خوابی؟

ببینید دربی یک بازی متفاوت است. استرس‌های خاص خودش را دارد و همه بازیکنان از یک روز قبل از آن درگیر دربی می‌شوند. من هم دچار استرس شدم ولی به هر حال با آن کنار آمدم. سعی می‌کنم هرگز قبل از بازی دربی کری نخوانم و به حریف احترام بگذارم.

لیگ و تمرینات باشگاهی هنوز تعطیل است. اگر تو جای مسئولان سازمان لیگ یا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش بودی، چه تصمیمی می‌گرفتی؟ لیگ مختومه یا اینکه دوباره از سر گرفته شود؟

من که نمی‌توانم جای کسی باشم و فقط به عنوان بازیکن پرسپولیس می‌گویم اولویت همه ما سلامتی جامعه و اهالی فوتبال است. هر تصمیمی که مسئولان امر بگیرند، ما تابع هستیم، اما نباید اختلاف ۱۰ امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول و زحمات همبازیان و مربیانم در این فصل نادیده گرفته شود.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

ببینید عدل و عدالت حکم می‌کند که قهرمان باید مشخص شود. حالا این مسئله با برگزاری مسابقات باشد یا معرفی تیم صدرنشین جدول، نمی‌دانم. آنچه می‌دانم احقاق حق پرسپولیس و هوادارانش است که چهارمین قهرمانی متوالی حق مسلم آنهاست.

خُب، منتقدان شما به ویژه رقیبان مستقیم و سنتی پرسپولیس معتقدند بازی‌ها باید بدون معرفی قهرمان خاتمه و فصل بعد پس از فروکش کردن ویروس کرونا آغاز شود.

ما و هواداران پرسپولیس به بازی‌هایی که بعضی‌ها درآورده و می‌گویند لیگ بدون معرفی قهرمان تمام شود، اهمیتی نمی‌دهیم. مگر لیگ کره‌جنوبی آغاز نشد؟ آیا ما به مرکز کرونا نزدیک‌تر از کره‌جنوبی هستیم که در شرق آسیاست؟ یا اینکه چرا از الگوی لیگ فرانسه و قهرمان معرفی کردن پاری‌سن‌ژرمن استفاده نمی‌کنند؟ به نظرم این حرف‌ها خیلی هم از سر نگرانی به خاطر ویروس کرونا نیست.

بی‌تعارف خانواده و همسرت نگران نیستند که با شروع مجدد لیگ یک وقت ممکن است خدای ناکرده تو هم مبتلا به کرونا شوی؟

قرار به برگزاری لیگ باشد، به طور حتم فدراسیون پزشکی ورزشی، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حتی گروه پزشکی تیم‌ها تمهیدات لازم را می‌اندیشند. با همه این تفاسیر امیدوارم در نهایت تصمیمی گرفته شود که به نفع آینده فوتبال هم باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها