کد خبر : 43214

فتح‌الله‌زاده: استراماچونی راضی شد بماند اما...


فتح‌الله‌زاده: استراماچونی راضی شد بماند اما...

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: احساس می‌کنم درون باشگاه نوعی یارکشی ایجاد شده است.

به گزارش خبرورزشی، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین استقلال درباره چرایی لو رفتن نامه‌های رسمی مدیران و یا قرارداد‌های محرمانه کادر فنی این باشگاه به نکات جالبی اشاره کرد.

او که در زمان ماجرای لو رفتن تصاویر قرارداد استراماچونی، عضو هیئت‌مدیره استقلال بود، بروز چنین اتفاقاتی در رأس باشگاه را بسیار خطرناک و به ضرر این مجموعه می‌دانست و مقصرش را وزیر ورزش و جوانان می داند.

‌آقای فتح‌الله‌زاده! نمی‌توان عامل یا عوامل انتشار اسناد محرمانه باشگاه را شناسایی کرد؟ شما که سالیان سال مدیرعامل چنین مجموعه‌ای بوده اید، سیکل اداری این قبیل نامه‌نگاری‌ها و رسیدن به دست مدیر باشگاه را می‌دانید. چطور به این سادگی اسناد رسمی دست رسانه‌ها می‌افتند؟

طبیعتاً پیدا کردن افرادی که دست به چنین بی‌اخلاقی‌هایی می‌زنند کار سختی نیست، اما باید اراده‌ای وجود داشته باشد.

چرا چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم؟

احساس می‌کنم درون باشگاه نوعی یارکشی ایجاد شده و عده‌ای برای لو دادن برنامه‌های طرف مقابل دست به چنین اقداماتی می‌زنند و در نقطه مقابل، طرف دیگر هم وقتی می‌بیند سندی رو شده یکی از سند‌های طرف دیگر را لو می‌دهد تا برای هم قدرت‌نمایی کنند.

یعنی شکافی بین اعضای درونی باشگاه است؟

این اتفاق نمی‌افتد مگر به این دلیل. دائم برای هم سند رو می‌کنند و البته این خیلی خطرناک است. مسئولان باشگاه باید با این پدیده برخورد کنند. یکی از نمونه‌های این ماجرا لو رفتن اسناد قرارداد محرمانه استراماچونی بود که به شدت باعث ناراحتی‌اش شد. اتفاقی که در آن دوره بنده هم در باشگاه بودم و حتی می‌توانم بگویم چیزی که باعث شد استراماچونی فرار کند و به‌طور قطعی قید استقلال را بزند همین موضوع بود، چون ما در صحبت‌هایی که با او داشتیم به نتایج خیلی خوبی رسیده بودیم و حتی کار تمام بود که او را برگردانیم ولی ناگهان اسناد قرارداد او منتشر شد و دلخوری شدید استرا را در پی داشت و همه زحماتی که در آن مدت کشیده بودیم تا او را برگردانیم برباد رفت.

نباید در این باره تحقیق و تفحصی صورت می‌گرفت که چرا چنین مدارک مهمی در سایت‌های رسمی منتشر شدند؟

اتفاقاً شخصاً این را از اعضای هیئت‌مدیره و مدیریت وقت خواستم تا دست افرادی که این‌طور دل هواداران را به درد آورده بودند رو شود ولی متأسفانه کسی توجهی به این موضوع نکرد.

هیئت‌مدیره چه جوابی در قبال درخواست شما برای شناسایی عوامل داشتند؟

فقط گفتند پیگیری می‌کنیم! ولی هرگز پیگیری صورت نگرفت.

در دوران مدیرعاملی شما هم چنین اتفاقاتی رخ می‌داد؟

خیر! بنده ۱۰، ۱۵ سال در باشگاه استقلال در کسوت مدیریت فعالیت کردم ولی حتی یک‌بار هم شاهد چنین اتفاقی نبودیم. متأسفانه این موضوع در باشگاه استقلال جدی تلقی نمی‌شود. این موضوع به اعتبار باشگاه استقلال لطمه می‌زند. الان با انتشار قرارداد استراماچونی، درباره این باشگاه چه فکری می‌شود؟ این برای استقلال خوب نیست. برندی که در ایران به عنوان برند طلایی شناخته می‌شود را با این سهل‌انگاری‌ها نباید خدشه‌دار کرد.

مسئول این اتفاقات کیست؟

قطعاً رئیس مجمع باشگاه که وزیر ورزش و جوانان باشد باید در قبال چنین اتفاقاتی پاسخگو باشد. به هر حال وقتی اعضای هیئت‌مدیره یک مجموعه به بزرگی استقلال یکدست و همفکر انتخاب نمی‌شوند بروز چنین اتفاقاتی از دل آن محتمل است. هیئت‌مدیره مهمترین بخش هر مجموعه است که اگر اعضایش همگی در یک جبهه نباشند مجموعه حرکت درستی نخواهد داشت.

پس می‌توان اشخاصی که مرتکب این کار شده‌اند را شناسایی کرد؟

حتماً! مثل آب خوردن است، ولی اراده‌ای نیست!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها