کد خبر : 43171

قانون جدید فیفا چه می گوید؟

قانون جدید فیفا چه می گوید؟

فدراسیون جهانی فوتبال امروز تایید کرد که تیم ها پس از شروع مجدد بازی ها می توانند در جریان ۹۰ دقیقه از ۵ تعویض استفاده کنند.

به گزارش ورزش سه،  دو هفته پیش بود که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پیشنهاد داد در صورت ادامه مسابقات فوتبال پس از تعدیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، تیم‌های فوتبال به طور موقت به جای سه تعویض، از پنج تعویض استفاده کنند.

این تصمیم امروز و پس از جلسه اعضای فیفا به تصویب رسید و قرار بر این شد که موقتا تیم ها در جریان ۹۰ دقیقه، از ۵ تعویض ولی در سه مقطع زمانی مختلف استفاده کنند تا از فرصت سواستفاده برای اتلاف وقت از تیم ها سلب شود. همچنین در صورت کشیده شدن بازی ها به وقت اضافه، قرار شده ششمین تعویض نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

این تغییر موقتی است ولی گفته می شود شاید تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز تمدید شود. هدف، حفظ سلامتی بازیکنان است چرا که در صورت از سرگیری لیگ ها قرار شده تا بازی های باقیمانده به صورت فشرده و با فاصله ۷۲ ساعت برگزار شود.

همچنین وقت تنفس به دلیل گرمای هوا در هر بازی نیز به دو افزایش خواهد یافت که ممکن است در صورت کشیده شدن به وقت اضافه، تا ۵ نیز افزایش پیدا کند.

طبق تصمیم امروز فیفا، قرار شده تا مربیان برای هر بازی مجاز به دعوت از ۲۳ بازیکن باشند که دو بازیکن بیشتر از قانون قبلی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها