کد خبر : 43169

شلاق آرش برهانی بر تن پرسپولیسی ها

شلاق آرش برهانی بر تن پرسپولیسی ها

مهاجم اسبق استقلال گفت: اصلاً و ابدا پرسپولیس در ۹ هفته پایانی لیگ کار آسانی پیش‌رو ندارد و نمی‌تواند خودش را ازحالا قهرمان بداند.

به گزارش خبر ورزشی ، این روز‌ها بحث تعطیلی یا برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر از جمله مباحث داغ فوتبال ماست. پرسپولیسی‌ها به دلیل تفاضل ۱۰ امتیازی دوست دارند لیگ پیگیری شود و از آن طرف باشگاه استقلال، تراکتور و چند تیم دیگر خواهان مختومه شدن رقابت‌های لیگ نوزدهم هستند. در همین ارتباط بد ندیدیم دقایقی با آرش برهانی مهاجم اسبق استقلال گفت‌وگو کنیم.

به نظر تو باید لیگ تعطیل شود یا ادامه پیدا کند؟

آرش برهانی گفت:

با توجه به خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی بازیکنان و مربیان بهتر است مسابقات لیگ همین جا مختومه شود.

مختومه با معرفی قهرمان یا بدون معرفی قهرمان؟

کدام قهرمان؟!

به هر حال پرسپولیس ۴۷ امتیازی است و ۱۰ امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد؟

آرش برهانی گفت:

استقلال هم یک بازی کمتر از پرسپولیس دارد و می‌تواند با دو، سه لغزش این تیم به آن‌ها برسد.

به عنوان یک استقلالی این‌طوری حرف می‌زنی؟

آرش برهانی گفت:

بحث استقلال و پرسپولیس وسط نیست بلکه پای جان آدم‌ها وسط است. آیا پرسپولیس در چند سال گذشته با همین شکل تصمیمات، سوپرجام نگرفته است؟!

شفر رفت سوئیس و باشگاه استقلال هم نامه زد و بازی نکرد تا سوپرجام به پرسپولیس برسد. سال گذشته هم که پرسپولیس همزمان قهرمان لیگ برتر و حذفی شد؟

سال قبل بله، اما دو سال پیش می‌توانستند بازی دو تیم را برگزار و قهرمان سوپرجام را با کمی تأخیر در زمین مسابقه مشخص کنند، اما با یک تصمیم غیرفوتبالی به پرسپولیس جام دادند!

جالب شد!

آرش برهانی گفت:

جالب‌تر هم اینکه حالا دوستان فقط لیگ فرانسه را مثال می‌زنند و مدعی هستند پاری‌سن‌ژرمن قهرمان معرفی شده است. چرا لیگ هلند را نمی‌گویند؟ جام دادن بدون بازی کردن به پرسپولیس دیگر بس است.

پیشنهاد تو به فدراسیون و سازمان لیگ چیست؟

آرش برهانی گفت:

گفتم که من مخالف برگزاری مسابقات لیگ هستم آن هم به خاطر حفظ سلامتی مربیان و بازیکنان. اگر فدراسیون و سازمان لیگ همین تصمیم را گرفته‌اند بهتر است لیگ بدون معرفی قهرمان تمام شود.

پس تکلیف ۱۰ امتیاز اختلاف پرسپولیس با تیم دوم جدول چه می‌شود؟

هر قدر بدون بازی و مسابقه به پرسپولیس جام دادند دیگر بس است! امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند، چون جام دادن به یک تیم نادیده گرفتن چند تیم دیگر است. همان‌طورکه اشاره کردم هنوز ۹ هفته دیگر باقی‌مانده و ممکن است پرسپولیس ببازد یا لغزش داشته باشد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند بازی‌های سخت مقابل رقیبان خود را انجام داده و حالا بازی‌های سخت‌تری در انتظار آنهاست؟

آرش برهانی گفت:

اولاً یک سه امتیاز مفت آن هم بدون انجام بازی مقابل سپاهان گرفتند که امتیاز فوتبالی نبود. در ثانی کدام بازی راحت است؟ شما به من بگویید پرسپولیس با چه تیم‌هایی و کجا بازی دارد؟

پرسپولیس به ترتیب با پیکان، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران، ذوب‌آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان و سایپا بازی دارد؟

آرش برهانی گفت:

پیکان و شاهین که در لبه پرتگاه سقوط هستند و همه فوتبالی‌ها می‌دانند بازی با چنین تیم‌هایی آن هم درنیم‌فصل دوم چقدر سخت و دشوار است. ماشین‌سازی هم در تبریز فقط برد می‌خواهد. فولاد جواد نکونام هم بباز این پرسپولیس نیست. این حرف من یادتان باشد! تیم تارتار در تهران پرسپولیس را برده آن وقت در مسجدسلیمان می‌بازد؟ پرسپولیس با نساجی هم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بازی دارد. همه ایران هم می‌دانند امتیاز گرفتن در آنجا خیلی سخت است. ذوب‌آهن هم احیا شده و آن تیم نیم‌فصل اول نیست. گل‌گهر و سایپا هم برای نیفتادن با تمام وجود خواهند جنگید. حالا کدام بازی پرسپولیس آسان است؟!

این‌جور که تو تفسیرکردی پرسپولیس از همین حالا ۹ بازی بعدی خودش را واگذارخواهد کرد؟!

(می‌خندد) نه، من جواب کسانی را دادم که لیگ فرانسه و پاری‌سن‌ژرمن را مثال زده و در فاصله ۹ هفته‌ای تا پایان لیگ خود را قهرمان می‌خوانند. من روی کاغذ به شما ثابت کردم اصلاً و ابدا پرسپولیس در ۹ هفته پایانی لیگ کار آسانی پیش‌رو ندارد و نمی‌تواند خودش را ازحالا قهرمان بداند.

بسیارخوب، سؤال ما تمام شد. حرف ناگفته‌ای نداری؟

آرش برهانی گفت:

چرا، حرف که زیاد دارم! تبعیض واقعاً روی اعصاب ما استقلالی‌هاست. چرا برانکو که مربی خود من هم بوده و دوستش دارم و خیلی هم به گردنم حق دارد می‌تواند ۴، ۵ سال سرمربی پرسپولیس باشد، اما استراماچونی کاربلد را فراری می‌دهند؟ تبعیض یعنی این! ما استقلالی‌ها یک جایی حق داریم ناراحت و دلخور شویم. من می‌گویم نتایج و جام‌های قهرمانی در فوتبال باید در زمین مسابقه تقسیم شود و نه بیرون آن! اینکه بخواهند مثل سوپرجام دوباره بدون بازی به پرسپولیس جام بدهند. دیگر بس است!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها