کد خبر : 43168

خبری ترسناک برای پرسپولیس

خبری ترسناک برای پرسپولیس

پرسپولیس موفق نشد در موعد مقرری که کمیته تعیین وضعیت فیفا اعلام کرده بود، طلب برانکو ایوانکوویچ را بپردازد و بی شک این موضوع تبعات سنگینی برای این باشگاه به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبر ورزشی ، باشگاه پرسپولیس طبق رأی اعلام شده باید تا روز چهارشنبه گذشته با برانکو، بودیمیر، زلاتکو، مارکو و پانادیچ توافق مالی می‌کرد. پرسپولیس، اما به خاطر درگیری با مشکلات مالی و البته درگیری‌های داخلی کلاً بدهی‌های خارجی را فراموش کرد.

پرسپولیس باید یک میلیون و ۱۵۰ هزار یورو به برانکو، حدود ۲۰۰ هزار یورو به زلاتکو برادرش، ۵۵۰ هزار یورو به بودیمیر، حدود ۸۰ هزار یورو به مارکو و ۱۸۰ هزار یورو هم به پانادیچ پرداخت می‌کرد که نکرد. این ۵ نفر با هم از پرسپولیس شکایت کردند و کمیته تعیین وضعیت فیفا هم هر ۵ رأی را با هم صادر کرد. بنابراین قرمز‌ها باید تا چهارشنبه اقدامی برای پرداخت یا توافق با این ۵ نفر می‌کردند که نکردند. دیروز برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرورزشی اعلام کرد:

«حتی یک تماس تلفنی از باشگاه پرسپولیس در این مدت نداشتیم، هر چند که کلاً پرونده از دست ما خارج شده و به کمیته انضباطی فیفا رفته است.»

پرسپولیس قبلاً هم تجربه‌ای داشت که نشان داد حکم‌های صادره اجرا می‌شوند. مثلاً در ماجرای طارمی و ریزاسپور، هر چند با رایزنی دولت مسئله مالی پرونده حل و فصل شد ولی هم پرسپولیس و هم طارمی محرومیت خود را کشیدند. بنابراین آرایی که قرار است ظرف دو هفته آینده برای پرسپولیس صادر شود، لازم‌الاجراست. به همین دلیل برانکو می‌گوید پرونده کلاً از دست او خارج شده است.

رقم عجب بدهی

جمع بدهی‌های پرسپولیس تنها به این ۵ کروات حدود ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار یورو می‌شود که با توجه به وضعیت ارز در بازار، هر روز به ریال، افزایش چشمگیری دارد. پرسپولیسی‌ها در حال حاضر هیچ پولی ندارند تا به این ۵ نفر پرداخت کنند، بنابراین امید هواداران برای جلوگیری از آرای سنگین کمیته انضباطی فیفا، ناامید شده است. برانکو درباره وضعیت نهایی پرونده می‌گوید:

«من کار را به وکیلم سپرده‌ام و از باقی قضایا بی‌اطلاع هستم.»

روال عادی کار این است که پرونده ظرف امروز و فردا از کمیته تعیین وضعیت به کمیته انضباطی فیفا می‌رود و ظرف ۱۴ روز آینده رأی اولیه صادر خواهد شد. پیش‌بینی این است که پرسپولیس هم با محرومیت از نقل و انتقالات (به دلیل شکایت بودیمیر) و هم با کسر امتیاز (به دلیل شکایت ۴ مربی) مواجه خواهد شد. بعد از آن پرسپولیسی‌ها احتمالاً پرونده را به دادگاه عالی ورزش می‌برند که این خود هزینه‌های زیادی دارد. از سویی ابتدا باید CAS این پرونده را بپذیرد که آن هم مراحلی دارد و پرسپولیس باید ثابت کند فیفا دادگاه صالحی برای قضاوت در این پرونده‌ها نبوده است. آنجا هر طرفی بازنده باشد باید هزینه‌های دادرسی از جمله پول قضات و وکلا را پرداخت کند. پرسپولیس در گذشته همین کار را در دوره مدیریت گرشاسبی با پرونده مانوئل ژوزه کرد که در نهایت باخت و یک میلیون و ۲۶۶ هزار یورو پرداخت کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها