کد خبر : 43149

اخبار زلزله تهران| ترک ‌خوردگی برخی منازل در گیلاوند / گسل مشا فعال شد

اخبار زلزله تهران| ترک ‌خوردگی برخی منازل در گیلاوند / گسل مشا فعال شد

زمین ‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را لرزاند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 7کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را لرزاند.

استان‌های معین تهران در آماده‌باش کامل

فتحی مدیر عامل هلال احمر تهران گفت: ‌6 تیم ارزیاب به دماوند و روستای زیارت اعزام شده‌اند و تیم ها در حال ارزیابی هستند.

وی با بیان اینکه استان‌های معین تهران در آماده‌باش کامل بسر می‌برند، تصریح کرد: تا این لحظه خسارتی از منطقه گزارش نشده است.

مشکلی در تردد نداریم

سردار محمدرضا مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: در پی بروز زلزله، افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک در تهران به وقوع پیوسته اما مشکلی در تردد نداریم.

برخی پمپ‌بنزین‌ها نیز پرمراجعه تر شده که بالافاصله همکاران در سطح شهر و مقابل پمپ‌بنزین‌ها مستقر شدند تا مشکلی به وجود نیاید و در آماده‌باش هستیم.

از شهروندان تهرانی می‌خواهیم در صورت خروج از منزل و حضور در خودروها، از توقفهای دوبله و چند ردیفه در معابر خودداری کنند.

اعز‌ام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه

رئیس اورژانس کشور از اعزام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه خبر داد و اظهار داشت: در دماوند تاکنون گزارش خسارت و مصدوم نداشته‌ا‌یم، اما در ‌گیلاوند ترک‌خوردگی منازل گزراش شده است

وی از آماده‌باش بیمارستا‌ن‌های‌ تهران خبر داد و افزود: اکنون تمام ‌پایگاه‌های اورژانس آماده‌باش بوده ولی بحمدالله ‌گزارشی از مصدوم نداشته‌ایم.

ترک‌خوردگی برخی از منازل در دماوند

با توجه به اطلاع ساکنین دماوند،(استان تهران) دیوار برخی از منازل دچار ترک‌خوردگی شده و برخی از لوازم منزل که به درستی مهار نشده است آسیب دیده است.

دستور وزیر کشور به استاندار تهران

به دنبال وقوع زلزله در استان تهران وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد. وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

‌‌شهروندان‌ از ساختمان‌های ناایمن خارج شوند‌

رئیس اداره هلال احمر شهرستان دماوند گفت: مردم فعلاً خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید. ‌سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند، با اشاره به اعزام دو تیم ارزیاب برای تحقیق در سطح شهرستان اظهار داشت: مردم فعلا خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید.

وی ادامه داد: احتمال وقوع زلزله هنوز وجود دارد، زلزله در گسل مشا و 5.1 دهم ریشتر گزارش شده است. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین بیان کرد:‌ نیروهای جمعیت هلال احمر در این اداره در آماده‌باش کامل هستند.طاهری افزود:  مردم خودروهای خود را از پارکینگ‌ها خارج و در محلی امن قرار دهند.

توصیه‌های مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در پی بروز زلزله

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها