کد خبر : 43113

چه کسانی مشمول دریافت وام 2 میلیون تومانی حمایت در برابر کرونا هستند؟

چه کسانی مشمول دریافت وام 2 میلیون تومانی حمایت در برابر کرونا هستند؟

نژاد بهرام جزئیات پرداخت وام به اقشار مرتبط با شهرداری تهران و آسیب دیده از کرونا را تشریح کرد.

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات پرداخت وام ۲ میلیون تومانی که از سوی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی به کارکنان آسیب دیده ناشی از کرونا قرار است پرداخت شود،گفت: زمانی که مدیریت شهری تهران برای کمک به اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا با بنیاد مستضعفان همکاری داشت و در این همکاری کارت‌های کمک معیشتی ۱ میلیون تومانی در دو نوبت بین دستفروشان تهرانی توزیع شد، وزارت رفاه نیز اعلام آمادگی کرد تا در مسیر کمک به کارکنان آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا اقدام هایی را انجام دهد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: در صحبت‌های انجام شده قرار بر این بود در ابتدا مبلغ ۱۲ میلیون تومان به شکل وام پرداخت شود که بعد تصمیم بر این شد این مبلغ به ۶ میلیون تومان کاهش پیدا کند و حال امروز خبر آمده این مبلغ رقمی در حدود ۱ میلیون و پانصد هزار تا ۲ میلیون تومان خواهد بود.

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که بازپرداخت وام به چه شکل است، گفت: وام پرداختی به اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا که کارکنان شهرداری نیز بخشی از آن‌ها هستند با بهره پایین و اقساط بلند مدت به همراه تنفس بازپرداخت اقساط است.

او در پاسخ به این سوال که ساز وکار تهیه فهرست و ارایه به وزارت رفاه برای پرداخت وام به چه شکل است، تصریح کرد: شهرداری تهران اطلاعات ۲ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار را در کنار دستفروشان (۵ هزار نفر) وکارکنان خدمات شهری مانند حوزه پسماند احصا و با مشخصات کامل به وزارت رفاه ارایه کرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که دریافت وام کمک معیشتی پرداختی از سوی وزارت رفاه به کارکنان آسیب دیده شهرداری نیاز به مراجعه افراد و ثبت نام آن‌ها ندارد، گفت: قرار است اطلاعات افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در سامانه بارگذاری شود تا اگر در بین تعداد افراد دارای صلاحیت نام چند نفر از یک خانواده ثبت شده اصلاحات انجام و سپس کار پرداخت وام آغاز شود.

نژاد بهرام با تاکید بر این نکته که وام در قالب کمک به خانوار انجام می‌شود، گفت: در ابتدای اجرای طرح کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا بنیاد مستضعفان در کمک خود به تعدادی از کارکنان شهرداری در بخش پسماند و بهشت زهرا کارت کمک معیشتی اهدا کرد.

او در پاسخ به این سوال که پرداخت وام در چه زمانی انجام می‌شود، تصریح کرد: پرداخت وام تنها از سوی وزارت کار انجام می‌شود و شهرداری و مدیریت شهر تهران هیچ دخالتی در ساز وکار پرداخت آن ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها