کد خبر : 43080

لابی ۲ چهره سرشناس برای حضور پرسپولیس


لابی ۲ چهره سرشناس برای حضور پرسپولیس

یک فرد سیاسی که در کارنامه خود، معاونت یک وزارتخانه مرتبط با امور صنعتی و تولیدی را دارد، لابی‌های خود برای رسیدن به هیئت مدیره پرسپولیس را آغاز کرده است.

به گزارش خبرورزشی، هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس همچنان ناقص است و با این وضعیت نمی‌توان امید زیادی به فعالیت‌های قانونی آن داشت. بعد از فوت جعفر کاشانی، وزارت ورزش دست به کار شد و مهدی رسول‌پناه را به هیئت مدیره باشگاه اضافه کرد، اما پس از آنکه ایرج عرب از ادامه همکاری با سرخپوشان استعفا کرد، مشکلات بیشتر شد و تعداد اعضای هیئت مدیره دوباره به عدد زوج رسید.

خیلی‌ها تصور می‌کردند محمدحسن انصاری‌فرد از وزیر ورزش حکم مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره را دریافت می‌کند ولی مسعود سلطانی‌فر چنین اجازه‌ای به انصاری‌فرد نداد تا این موضوع به یکی از ریشه‌های درگیری عمیق او با هیئت مدیره تبدیل شود زیرا هر طرح اقتصادی که مدیرعامل مستعفی سرخپوشان به هیئت مدیره می‌برد، با مخالفت شدید اعضا مواجه می‌شد و، چون خودش حق رأی نداشت، سرنوشت تلخی را تجربه می‌کرد.

حالا جدا از انصاری‌فرد، مهدی محمدنبی هم از باشگاه جدا شده و به پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بازگشته است تا تعداد اعضای هیئت مدیره پرسپولیس به عدد سه برسد. این موضوع یک بی‌قانونی محسوب می‌شود. از آنجا که باشگاه پرسپولیس یک شرکت دولتی به حساب می‌آید، باید چارت اداری آن طبق قانون تجارت چیده شود و در قانون تجارت به صراحت عنوان شده تعداد اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های دولتی باید فرد باشد.

در همین راستا، تلاش‌هایی شروع شده تا افراد در دسته‌های مختلف، شانس خود را برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی یا عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس امتحان کنند. شنیدیم یک فرد سیاسی که در کارنامه خود، معاونت یک وزارتخانه مرتبط با امور صنعتی و تولیدی را دارد، لابی‌های خود برای رسیدن به هیئت مدیره را آغاز کرده است. او رفاقت صمیمانه‌ای با وزیر ورزش از گذشته دارد؛ همان زمانی که سلطانی‌فر استاندار یک استان قدرتمند به لحاظ اقتصادی بود.

این فرد از لایه‌های وزارتخانه هم عبور کرده و به دنبال لابی با فردی در هیئت دولت است تا به هیئت مدیره پرسپولیس برسد. از سوی دیگر، یک چهره سرشناس در امر مدیریتی که در دولت دهم شانس داشت تا وزیر ورزش شود، اما رأی اعتماد کسب نکرد، حالا در تلاش است تا مدیرعاملی پرسپولیس را برعهده بگیرد. این فرد که قبلاً ورزشکار بوده، حالا به صورت رسمی چند سالی است که وارد جرگه مدیران سیاسی شده و امیدوار است در پایان سال دولت دوازدهم، بتواند به جمع مدیران ورزشی کشور برگردد.

تا پیش از این، نام‌های زیادی برای حضور در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسید: ابراهیم شکوری، محمد دادکان، علی پروین، ادموند بزیک، علی‌اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و...، اما حالا این‌طور به نظر می‌رسد که وزیر ورزش در پی ارائه طرحی است تا از مدیران برتر ورزشی- اقتصادی یا سیاسی در قالب اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس استفاده کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها