کد خبر : 43026

رقبای استقلال یارگیری را شروع کرده‌اند


رقبای استقلال یارگیری را شروع کرده‌اند

مجید نامجومطلق، مربی تیم فوتبال استقلال به خبرورزشی گفت: تابع قانون هستیم و هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال کشورمان و کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ کند، اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرورزشی، تیم‌های لیگ برتری همچنان بلاتکلیف هستند. هنوز کسی نمی‌تواند با قاطعیت از برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر حرف بزند و البته در عین حال هیچ کس هم قاطعانه خبر از تعطیلی این مسابقات نمی‌دهد. این دقیقاً همان مشکلی است که باعث سردرگمی مربیان شده است. دیروز که با مجید نامجومطلق هم‌کلام شدیم، مربی مؤدب استقلال هم از آفت این روز‌های فوتبال ایران صحبت کرد.

شایعات حکایت از این دارد که لیگ برتر دنبال می‌شود البته بدون حضور تماشاگر. خالی بودن سکو‌ها کیفیت مسابقات را پایین نمی‌آورد؟

حتماً پایین می‌آورد. ما خودمان اسفند‌ماه بدون حضور تماشاگر بازی کردیم و کیفیت کار استقلال پایین آمد. این مسئله برای تیم‌های پرهوادار فوق العاده مهم است. به تیم حریف احترام می‌گذارم و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهم ارزش کار آن‌ها را پایین بیاورم ولی واقعاً از فوتبال بدون تماشاگر هیچ لذتی نبردیم. هیچ کس از دیدن فوتبال بدون تماشاگر لذتی نمی‌برد؛ حتی بازیکنان و مربیان هم همین‌طور هستند. البته شرایط حالا در تمام دنیا خاص شده و باید وضعیت و مشکلات را هم در نظر گرفت.

جدا از بحث لیگ برتر خودمان، کنفدراسیون فوتبال آسیا طرحی را در دستور کارش قرار داده که به احتمال زیاد ادامه مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا مردادماه به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می‌شود. این مسئله به نفع استقلال است؟

نه. قطعاً طرح کنفدراسیون اگر تصویب شود به نفع استقلال نیست، چون طبق توافقی که زمستان سال گذشته صورت گرفت، قرار بود ما در دور برگشت مسابقات میزبان باشیم. اگر داستان بازی با الاهلی عربستان را کنار بگذاریم، ما در مرحله برگشت دو مسابقه خانگی داشتیم و می‌توانستیم به واسطه فشار تماشاگران نتایج بهتری کسب کنیم، اما حالا با این طرح باید در خانه بی‌طرف بازی کنیم. تازه آن هم در گرمای مردادماه. این طرح به نفع استقلال نیست ولی مجبوریم در صورت تصویب، آن را بپذیریم. به هر حال چاره دیگری وجود ندارد و اگر قرار بر اجرا شود همه تیم‌ها باید با آن کنار بیایند.

اگر چنین طرحی تصویب شود به نظر شما بازی در قطر و امارات برای استقلال بهتر است یا سفر به مالزی و تایلند؟

اگر قرار بود تماشاگران را به ورزشگاه راه بدهند قطعاً کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای استقلال بهتر بود، چون ایرانیان مقیم آن کشور‌ها ما را تنها نمی‌گذاشتند ولی اگر مسابقات بدون تماشاگر باشد قضیه تفاوت زیادی نمی‌کند، چون هم کشور‌های حوزه خلیج فارس در مردادماه گرم و شرجی هستند و هم کشور‌های جنوب شرق آسیا. به هر حال هر اتفاقی که رخ بدهد، شرایط دشوار است.

با توجه به اینکه احتمال برگزاری لیگ قهرمانان به صورت متمرکز زیاد است، به نظرتان برگزاری فشرده لیگ برتر به استقلال کمک می‌کند یا موجب افزایش دردسرهایتان می‌شود؟

ما چاره‌ای جز اجرای تصمیمات نداریم. تابع قانون هستیم و هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال کشورمان و کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ کند، اجرا خواهیم کرد، اما واقعیت امر این است که فشردگی مسابقات لیگ برتر و پس از آن حضور در پیکار‌های آسیایی قطعاً احتمال مصدومیت بازیکنان استقلال را افزایش خواهد داد و این مشکل بزرگی است که متأسفانه می‌تواند اجرا شود.

این روز‌ها شایعه شده که استقلال از هم‌اکنون مشغول مذاکره با بازیکنان مورد نظرش برای فصل آینده است. واقعاً چنین اتفاقی رخ داده؟

در مورد استقلال در جریان این مسئله نیستم ولی رقبای ما فعالیت خود در این عرصه را آغاز کرده‌اند و از همین حالا مشغول مذاکره با بازیکنان مورد نظرشان برای فصل بعدی هستند. ببینید، در شرایط عادی کاملاً بدیهی است که تمام تیم‌ها از هفته‌های پایانی فصل به دنبال تقویت خودشان برای فصل آینده هستند ولی خب این فصل شرایط عادی نیست. باز هم تأکید می‌کنم بعضی از تیم‌های لیگ برتری مذاکرات خودشان با بازیکنان مورد نظر جهت فصل بعد را آغاز کرده‌اند

... و حرف آخر؟

خوشبختانه در اخبار می‌شنویم که روند شیوع ویروس کرونا نزولی شده است. این خبر خوبی است، اما با این وجود از همه مردم خواهش می‌کنم که همچنان در خانه بمانند. باور کنید خطر هنوز رفع نشده است. قبول دارم که همه ما از خانه‌نشینی خسته شده‌ایم. خود من آنقدر دست‌هایم را شسته‌ام که می‌ترسم ناراحتی پوستی بگیرم ولی چاره دیگری وجود ندارد. البته متأسفانه تعدادی از هموطنان‌مان به دلیل شرایط اقتصادی مجبورند در این وضعیت خارج از خانه کار کنند. حال این عزیزان را هم درک می‌کنم، اما از همه آن‌ها خواهش می‌کنم توصیه‌های بهداشتی را در بالاترین حد ممکن رعایت کنند. مردم شریف و مهربان ایران هم باید حواس‌شان به عزیزانی که این روز‌ها دست‌شان به هر دلیل تنگ است، بیشتر باشد. ما در روز‌های سخت ثابت کرده‌ایم که کنار همدیگر هستیم و قطعاً در چنین ایامی نباید اقشار آسیب‌پذیر را از یاد برد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها