کد خبر : 43018

پای ۶۰ درصد پرداختی در میان است یا قهرمان نشدن پرسپولیس؟


پای ۶۰ درصد پرداختی در میان است یا قهرمان نشدن پرسپولیس؟

اصرار تیم‌ها برای تعطیلی بازی‌های باقی‌مانده این فصل لیگ برتر چیست؟ جالب اینکه بیشتر کسانی که خواهان اعلام این وضعیت هستند مدیران عامل باشگاه‌ها هستند نه مربیان تیم‌ها و همچنین بازیکنان.

به گزارش خبرورزشی، خیلی از کشور‌های اروپایی که مانند ایران درگیر ویروس کرونا هستند به دنبال ادامه بازی‌های لیگ برتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. به این دلیل که تعطیلی بازی‌های لیگ موجب ایجاد چالش برای معرفی چهره تیم قهرمان و از سویی معرفی تیم‌های سقوط‌کننده می‌شود. از سویی کشور‌ها بر این عقیده‌اند در دو، سه ماه اخیر کرونا استرس عجیبی بین مردم ایجاد کرده و موجب افسردگی خیلی‌ها شده و برگزاری فوتبال می‌تواند بهانه خوبی برای بازگشت مردم به زندگی عادی باشد. هر چند قرار است در همه کشور‌ها بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود. با این حال فدراسیون‌های ملی می‌گویند تماشای بازی از تلویزیون هم برای مردم جذابیت خواهد داشت.

اما در ایران خیلی از باشگاه‌ها موافق تعطیلی بازی‌های لیگ برتر هستند. با اینکه تا یکی، دو ماه پیش خیلی از تیم‌ها با تعطیلی بازی‌های لیگ برتر و معرفی تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان این فصل مخالف بودند و حتی تیم‌های مدعی می‌گفتند نباید تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان این فصل مشخص شود. جدا از تمایل باشگاه‌ها برای تعطیلی بازی‌های لیگ برتر حتی کانون مربیان هم بیانیه داد و خواستار تعطیلی ادامه بازی‌های لیگ برتر شد، اما به نظر می‌رسد اجماع باشگاه‌ها برای تعطیلی بازی‌های لیگ برتر یک پشت پرده‌ای هم دارد. در حالی که به خوبی می‌دانیم در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش لیگ به بهانه‌های بازی‌های تیم ملی به دفعات تعطیل می‌شد و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آمد. حتی اگر سازمان لیگ بخواهد به بهانه ادامه برگزاری بازی‌های این فصل، فصل آینده را با تأخیر دو، سه ماهه آغاز کند. همان‌طور که این فصل به بهانه تجهیز استادیوم‌ها لیگ برتر با تأخیر دو ماهه آغاز شد.

مدیران به جای مربیان‌ساز مخالف می‌زنند!

اما اصرار تیم‌ها برای تعطیلی بازی‌های باقی‌مانده این فصل لیگ برتر چیست؟ جالب اینکه بیشتر کسانی که خواهان اعلام این وضعیت هستند مدیران عامل باشگاه‌ها هستند نه مربیان تیم‌ها و همچنین بازیکنان. بی‌تعارف با اعلام تعطیلی بازی‌های لیگ برتر باشگاه‌ها سود می‌برند، چون قرار نیست همه مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند. به نظر می‌رسد در صورت تعطیلی بازی‌های این فصل باشگاه‌ها تنها به پرداخت ۶۰ درصد از مطالبات بازیکنان و کادر فنی ملزم شوند و این به سود خیلی از باشگاه‌ها می‌شود. شاید پرسپولیس که داعیه قهرمانی دارد و یکی، دو تیم که برای کسب سهمیه می‌جنگند بقیه تیم‌ها به اعلام این وضعیت راضی باشند و بدون شک تعطیلی بازی‌ها باشگاه‌ها را خوشحال خواهد کرد. ۴۰ درصد صرفه‌جویی در پرداخت دستمزدها. تیمی که نه قرار است قهرمان شود و نه سهمیه کسب کند به طور حتم خوشحال می‌شود فصل را با ۶۰ درصد پرداختی به بازیکنان به پایان ببرد.

عدم برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر جدا از ایجاد چالش برای معرفی تیم قهرمان تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده را هم مبهم خواهد گذاشت. آیا دو تیمی که هم‌اکنون در قعر جدول قرار دارند راضی به سقوط به دسته پایین‌تر می‌شوند؟ از سویی اگر قرار باشد دو تیم به دسته پایین‌تر سقوط نکنند و فصل آینده لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم برگزار شود بدون شک با توجه به بازی‌های باشگاهی بین‌المللی و همچنین بازی‌های تیم ملی فشردگی بازی‌ها تیم‌ها را آزار خواهد داد. در گذشته فدراسیون فوتبال برای رهایی از این وضعیت تلاش زیادی کرد که لیگ برتر را ۱۶ تیمی کند و بازگشت به شرایط گذشته کار را برای فدراسیون سخت خواهد کرد.

ستاد ملی تصمیم می‌گیرد نه سازمان لیگ

با این حال تصمیم‌گیرنده در مورد ادامه برگزاری بازی‌های لیگ برتر نه سازمان لیگ است و نه باشگاه‌ها؛ در این باره باید ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بگیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها