کد خبر : 42978

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه می شود؟

تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه می شود؟

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درخصوص امکان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت عنوان کرد:‌ میزان سهامی که دولت در سال ۸۵ در اختیار داشت، محدود بود، در نتیجه سهام عدالت به شش دهک اختصاص یافت و این فهرست واگذاری سهام بسته شد. روند ثبت‌نام این افراد تا سال ۹۴ تکمیل شد، اما بعد از واریز سود در سال ۹۶، این لیست بسته شد.

به گزارش فارس، علیرضا صالح تاکید کرد: درحال‌حاضر دولت سهام کافی در اختیار ندارد که بخواهد به بقیه افراد جامعه سهام عدالت بدهد. سهام باقی‌مانده دست دولت کفاف این را نمی‌دهد که مشمولان جدیدی برای سهام عدالت انتخاب کنیم.

به گفته وی، در مورد سهام عدالت، گام اول طی ۱۲ سال گذشته برداشته شده است و اکنون گام دوم است که دولت خود را از سهام عدالت خارج می‌کند. نباید سهام عدالت را با ETF مقایسه کنیم. البته کسانی که واحدهای ETF را خریداری می‌کنند، ظرف دو ماه آینده این واحدها در بورس قابل معامله می‌شود و امیدنامه و اساسنامه صندوق‌های ETF هم منتشر شده است. صالح اضافه کرد:‌ سهام عدالت تا امروز قابل خرید و فروش نبود، اما مردم می‌توانند از امروز نسبت به مدیریت و خرید و فروش خود اقدام کنند.  رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت:‌ این سازمان مجری قانون است و اگر قرار باشد افراد جدیدی سهام عدالت بگیرند، باید در جایی دیگر تصمیم‌گیری شود.

امکان ویرایش روش آزادسازی سهام ‌عدالت فراهم می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز یکشنبه نیز در حاشیه جلسه وزیر اقتصاد با فعالان بخش‌خصوصی گفته بود: با بررسی‌های صورت گرفته احتمالا امکان ویرایش روش آزادسازی تنها برای یک‌بار فراهم شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها