کد خبر : 42960

پیشنهاد جالب وزیر به کارگزار پرسپولیس درباره استقلال

پیشنهاد جالب وزیر به کارگزار پرسپولیس درباره استقلال

ادامه همکاری یا فسخ قرارداد آتیه با پرسپولیسی‌ها و سرنوشت همکاری آنها با یکدیگر یکی از ابهامات این روزهای فوتبال کشور است.

به گزارش فرهیختگان ، از مدتی قبل نام شرکت دانش‌بنیان آتیه داده‌پرداز که ارائه‌دهنده بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه در سطح کشور است، به‌واسطه همکاری با باشگاه پرسپولیس تحت‌عنوان کارگزار برند باشگاه بر سر زبان‌ها افتاده است. این شرکت در پی قراردادی که ۸ آبان گذشته به امضا رسید، کارگزار استفاده از برند و حامی مالی باشگاه پرسپولیس شد.

آن زمان این‌طور عنوان شد که محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس با توجه به لزوم افزایش درآمدها و جلوگیری از بروز چالش‌های مالی، مذاکرات زیادی با شرکت‌های متعدد انجام داد و یکی از مذاکرات پس از توافق منجر به قرارداد شد و مراسم انعقاد قرارداد با حضور انصاری‌فرد و مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس هیات‌مدیره باشگاه و همچنین امیر و امید جلیل‌وند مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت آتیه داده‌پرداز برگزار شد و این شرکت به‌عنوان کارگزار باشگاه پرسپولیس در استفاده از برند پرسپولیس طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گفته انصاری‌فرد، این قرارداد در جلسات مکرر و فشرده هیات‌مدیره و با حضور معاونان اقتصادی و حقوقی باشگاه موردبررسی و تایید قرار گرفت و به امضا رسید. همچنین خبر توافق باشگاه پرسپولیس با این شرکت که سهام آن در بورس هم عرضه می‌شود، طبق قوانین به‌محض انعقاد قرارداد ازسوی سایت بورس هم اعلام شد.

 اختلاف در ۲ مقطع و فسخ قرارداد

پس از گذشت نزدیک به 6ماه از امضای قرارداد باشگاه پرسپولیس و شرکت داده ‌آتیه‌پرداز، پرسپولیسی‌ها از روند درآمدی رضایت نداشتند، به‌طوری‌که طی چند جلسه از نماینده کارگزار خواستند فکری به‌حال درآمدزایی انجام دهد تا باشگاه بتواند با اتکا به این درآمدها، مشکلات مالی خود را برطرف کند. با این حال این روند تغییری نکرد تا اینکه حدود ۲هفته پیش، باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه رسمی به شرکت داده آتیه‌پرداز خواست تا قرارداد طرفین فسخ شود. جالب اینکه در زمان مدیریت انصاری‌فرد هم مشکلاتی به‌وجود آمد و سخنگوی باشگاه (قدوسی) با اعلام هیات‌مدیره به‌دلیل نداشتن تعامل کافی با کارگزار کنار گذاشته شد که بهانه‌ای برای قطع همکاری انصاری‌فرد با باشگاه شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ چطور با پول دادن به استقلال پولدار شویم؟

اختلاف در هیات‌مدیره

ادامه همکاری یا فسخ قرارداد آتیه با پرسپولیسی‌ها و سرنوشت همکاری آنها با یکدیگر یکی از ابهامات این روزهای فوتبال کشور است. اگرچه پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند روند قرارداد با آتیه‌پرداز به‌شکل خوبی پیش نرفته و این کارگزاری تعهداتش در این 6ماه گذشته را جامه‌عمل نپوشانده و در همین رابطه نیز خواستار فسخ قرارداد شده است، اما مسئولان این کارگزاری نیز چندی پیش از عملکردشان دفاع کرده و این‌طور عنوان کردند که به پرسپولیس بدهی ندارند و ایراداتی که باشگاه گرفت، روند جذب اسپانسر را متوقف کرد و تاکنون 25 میلیارد تومان به باشگاه تزریق کرده‌اند (که البته 15 میلیارد از این مبلغ در قالب قرض به باشگاه پرداخت شد).

در این مدت مذاکراتی برگزار و شایعه شده که همکاری ادامه خواهد یافت، آن هم درحالی‌که مدیران باشگاه از لغو قرارداد صحبت کرده‌اند. ظاهرا این موضوع به محل بحث و اختلاف بین اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس تبدیل شده و این‌طور شنیده می‌شود که باوجود تمایل وزارت ورزش برای ادامه همکاری آتیه داده‌پرداز با پرسپولیس و موافقت تلویحی رسول‌پناه، سرپرست و رئیس هیات‌مدیره این باشگاه، هاشمی دیگر عضو هیات‌مدیره پرسپولیس نسبت‌به ادامه همکاری با این کارگزار موضع دارد و این موضوع اختلافاتی را در بدنه مدیران باشگاه سرخ ایجاد کرده است.

پای استقلال هم‌ به ماجرا باز شد

نکته قابل‌توجه در این بین پیشنهاد وزیر ورزش به مسئولان آتیه داده‌پرداز برای اسپانسرینگ باشگاه استقلال است که البته این موضوع تا به امروز ازسوی کارگزار باشگاه پرسپولیس موردموافقت قرار نگرفته تا این‌بار از اسپانسر مشترک برخلاف دفعات گذشته خبری نباشد، این درحالی است که از زمانی که سعادتمند مدیریت باشگاه استقلال را برعهده گرفته، تلاش زیادی برای تامین منابع مالی انجام داده و حتی راسا موضوع همکاری با آتیه داده‌پرداز را به‌دفعات پیگیری کرده است. با این حال قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانیم وزیر ورزش نیز در این‌خصوص به‌صورت شخصی وارد عمل شده و این درخواست مشابه را مطرح کرده است. با این حال کارگزار پرسپولیس با این استدلال که مراحل درآمدزایی و اجرایی شدن برنامه‌های مالی برای باشگاهی مثل استقلال حدود 6ماه زمان می‌برد و این باشگاه در برهه زمانی فعلی نیاز مبرمی به منابع مالی دارد، زیر بار درخواست وزیر ورزش و جوانان نرفته و عملا موضوع همکاری با آبی‌ها منتفی است، چون نمی‌توان یک‌شبه مبلغ قابل‌توجهی برای این باشگاه درآمدزایی کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها