کد خبر : 42951

فاصله آقایان با پرسپولیس یک یا ۲ امتیاز بود حرف از تعطیلی لیگ می‌زدند؟

فاصله آقایان با پرسپولیس یک یا ۲ امتیاز بود حرف از تعطیلی لیگ می‌زدند؟

افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: من هم در معرض کرونا هستم ولی این دلیل نمی‌شود که وقتی می‌بینم امتیازات زیادی از دست داده و به پرسپولیس نمی‌رسم مصاحبه کنم و حرف از تعطیلی لیگ بزنم آن هم بدون معرفی قهرمان!

به گزارش خبرورزشی، باشگاه‌های ما مدت هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند! برخی تیم‌ها کمابیش تمرینات خود را آغاز کرده و برخی دیگر منتظر تعطیلی کامل مسابقات لیگ هستند.

شاید یکی از تیم‌هایی که تمایل دارد بازی‌های لیگ نوزدهم برگزار شود پرسپولیس است. افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس معتقد است دست‌اندرکاران، مربیان و بازیکنان تیمش نمی‌گویند بازی‌ها به هر قیمت برگزار شود ولی انتظار دارند لیگ بدون معرفی قهرمان به پایان نرسد. افشین پیروانی حرف‌های جالب‌تری هم به ما زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آقای پیروانی چه خبر؟ می‌دانید بالاخره لیگ برگزار می‌شود یا نه؟

باورکنید سرگیجه گرفتیم! هیچ‌کس هم نمی‌تواند جواب صریح و روشنی به این سؤال بدهد و در بلاتکلیفی محض به سر می‌بریم.

البته شما پرسپولیسی‌ها که بدتان نمی‌آید لیگ برتر برگزار شود. هرچه نباشد ۱۰ امتیاز با تیم دوم جدول اختلاف داشته و شانس اول قهرمانی لیگ محسوب می‌شوید؟

پرسش شما دو بخش داشت که در مورد بخش نخست باید بگویم ما پرسپولیسی‌ها به هر قیمت دنبال برگزاری مسابقات لیگ نیستیم. سلامتی مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات برای همه ما مهم است. یحیی گل‌محمدی هم در مصاحبه‌هایش مشابه همین حرف را زد، اما آیا درست است لیگ را بدون معرفی قهرمان تمام کرد؟ مثل این می‌ماند که به دانش‌آموزی که شاگرد اول یک کلاس شده در فاصله ۲ ماه مانده به پایان ترم بگویید باید دوباره از همان کلاسی که اول هستید شروع کنید و برگردید به عقب! آیا می‌شود؟ ما هم زحمت کشیدیم و این کادر فنی و این بازیکنان عرق ریخته‌اند و حق دارند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

خیلی‌ها هم از ترس انتشار ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن برای مربیان و بازیکنان این حرف‌ها را می‌زنند.

من نمی‌گویم که برخی نگران نیستند، اما اغلب به خاطر جایگاه خودشان مصاحبه می‌کنند. اگر الان فاصله پرسپولیس با تیم‌های دوم و سوم جدول یک یا ۲ امتیاز بود باز هم دوستان حرف از تعطیلی لیگ می‌زدند؟ محال است!

بپذیرید خطر شیوع ویروس کرونا جدی است و مربیان و بازیکنان تیم شما را تهدید می‌کند.

خود من هم در معرض کرونا هستم ولی این نمی‌شود که وقتی می‌بینم امتیازات زیادی از دست داده و به پرسپولیس نمی‌رسم مصاحبه کنم و حرف از تعطیلی لیگ بزنم آن هم بدون معرفی قهرمان! الان شما ببینید ۷ یا ۸ تیم لیگ برتر شانس کسب سهمیه دارند و ۷ یا ۸ تیم هم باید تلاش کنند به دسته پایین‌تر سقوط نکنند. در لیگ دسته اول هم مس رفسنجان و مس کرمان بالانشین هستند و چند تیم شانس صعود دارند. بالطبع چند تیم هم احتمال سقوط به لیگ دسته دوم را دارند. آن وقت منطق چه می‌گوید؟

پیشنهاد شما چیست؟

باشگاه پرسپولیس تابع قانون است کمااینکه قبل از صدور حکم کمیته استیناف گفتیم تابع قانون و مراجع ذیصلاح هستیم. این بار هم منتظریم ببینیم متولیان ورزش و فوتبال کشور به علاوه ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش چه تصمیمی می‌گیرند، اما می‌توانند مسابقات را ۳ ماه دیرتر برگزارکنند یا اینکه حداقل قهرمان لیگ را معرفی کنند.

مثل اف‌سی بروژ بلژیک و پاری‌سن‌ژرمن فرانسه؟

اتفاقاً خوشحالم تیم محبوبم پاری‌سن‌ژرمن قهرمان فرانسه شده است.

تیم محبوب شما؟

بله، من این تیم را خیلی دوست دارم و به لطف باشگاه السد قطر که سابقه بازی در آن را دارم توانستم سر تمرینات پاری‌سن‌ژرمن هم حاضر شوم.

جداً؟

ناصر الخلیفی قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را خرید و برنامه‌هایی هم برای حرفه‌ای‌تر کردن باشگاه‌های قطری انجام می‌دهد. من هم به عنوان پیشکسوت السد به پاریس سفر کردم و حتی با کارلو آنچلوتی هم عکس دارم.

زمانی که کارلو آنچلوتی سرمربی این تیم و زلاتان ستاره پاری‌سن‌ژرمن بود رفتید؟

کلود ماکله‌له فرانسوی دستیار آنچلوتی بود و زلاتان، تیاگو موتا و خیلی‌ها دیگر در این تیم توپ می‌زدند. راستی لئوناردوی برزیلی هم مدیرورزشی پاری‌سن‌ژرمن بود، اما ما بیشتر با ماکله‌له بودیم.

آیا روش فدراسیون فوتبال فرانسه در انتخاب قهرمان لیگ درست بود؟

قبل از آن فدراسیون بلژیک لیگ این کشور را مختومه و تیم اف‌سی بروژ را به عنوان قهرمان معرفی کرد. در ایران گفتند، چون بروژ ۷۰ امتیازی و در فاصله ۱۵ امتیازی تیم دوم جدول قرار داشت و یک هفته هم بیشتر به پایان مسابقات نمانده بود انتخاب شد و در ایران نمی‌شود چنین تصمیمی گرفت. حالا این دوستان درباره معرفی پاری‌سن‌ژرمن که فاصله ۱۲ امتیازی با تیم دوم دارد و ۱۱ هفته هم به پایان رقابت‌ها مانده چه صحبتی دارند؟ به نظرم فدراسیون فوتبال فرانسه جلوی بهانه‌تراشی الکی خیلی‌ها را در فوتبال ایران گرفت. در حال حاضر که فوتبال نیست انصافاً جامعه دچار افسردگی نشده است؟

قرنطینه خانگی خیلی‌ها را افسرده کرده است ولی چاره‌ای نیست!

الان مترو، مراکز خرید، فرودگاه و شرکت‌های اتوبوسرانی و حمل و نقل، بازار و... همه باز شده است. فقط فوتبال خطرناک است؟ کرونا فقط برای تیم‌ها و مسابقات فوتبال است؟

بقیه ورزش‌ها و اماکن ورزشی هم تعطیل شده است؟

من کلی گفتم ولی انصافاً برگزاری مسابقات فوتبال هیجان و نشاط زیادی در جامعه و به ویژه قشر جوان به وجود می‌آید و سرگرم‌کننده است. البته باشگاه پرسپولیس هم اصرار به برگزاری مسابقات به هر قیمت ندارد و ما می‌گوییم حق را به حقدار بدهند. تفاوت ما با پاری‌سن‌ژرمن چیست؟ آن‌ها در فاصله ۱۱ هفته به پایان لیگ فرانسه ۱۲ امتیاز با تیم دوم فاصله دارند و ما در فاصله ۹ هفته به اتمام مسابقات ۱۰ امتیاز اختلاف داریم. ما تقریباً با همه مدعیان اصلی و رقیبان خود هم بازی کردیم و دوستان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که اگر جای پرسپولیس بودند هم همین حرف‌ها را می‌زدند؟

یکی از پیشنهادات هم ظاهراً برگزاری ادامه مسابقات به صورت متمرکز در یکی از شهر‌های ایران در جنوب مثلاً بوشهر یا جزیره کیش یا اهواز است. آیا شما حاضرید متمرکز بازی کنید؟

هر تصمیمی قانون و فدراسیون بگیرند ما تابع هستیم. بازی‌ها برگزار شود آماده مسابقه هستیم و برگزار هم نشود انتظار داریم قهرمان بر اساس جدول و فاصله امتیازات معرفی شود. این انتظار بیجایی نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها