کد خبر : 42889

هدیه جالب بیرانوند به کودک سرطانی (عکس)

هدیه جالب بیرانوند به کودک سرطانی (عکس)

دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی کشورمان به خبرورزشی گفت: در تمرین پرسپولیس با افتخار از کودک محمودآبادی پذیرایی خواهم کرد.

به گزارش خبرورزشی، بار‌ها دیده و شنیده‌ایم که چهره‌های مطرح فوتبال دنیا در امور خیرخواهانه شرکت کرده یا اینکه تلاش کرده‌اند آرزوی هواداران خود را با یک عکس و امضای یادگاری یا ملاقات خصوصی برآورده کنند. به طور مثال اردیبهشت سال گذشته کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی رئال مادرید در اقدامی ارزشمند آرزوی کودک مبتلا به تومور مغزی را برآورده کرد. این کودک بسیار علاقه‌مند بود اسطوره خود کریس رونالدو را از نزدیک ببیند و با او عکس یادگاری بگیرد که این اتفاق افتاد و رونالدو با او دیدار و عکس تیمی یوونتوس را برایش امضا کرد. یا اینکه حدود ۳ سال و نیم پیش (آذرماه ۱۳۹۵) اسطوره بارسلونا که برای دیداری دوستانه با الاهلی وارد قطر شده بود، رؤیای پسربچه افغان را برآورده کرد. آن کودک افغان که چند هفته قبل از آن با پوشیدن نایلون به جای پیراهن و با شماره ۱۰ مسی خبرساز شده بود، به رؤیای خود رسید و با لیونل مسی اسطوره آبی‌واناری‌ها دیدار کرد. با این مقدمه نسبتاً بلند می‌خواهیم به این خبر اشاره کنیم که علیرضا بیرانوند ستاره سرشناس فوتبال کشورمان نیز قصد دارد آرزوی یک کودک مبتلا به بیماری سرطان را برآورده کند. اما ماجرا چیست؟ محمد سام کودک ۷ ساله محمودآبادی است که متأسفانه این روز‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند. این پسر خردسال به تازگی در اینستاگرام از دو آرزوی خود گفت که یکی دیدار با علیرضا بیرانوند بود و دیگری داشتن یک موتوربرقی (شارژی) ... شنیدیم بیرانوند تصمیم گرفته هر دو آرزوی این کودک بیمار را برآورده کند و... به همین بهانه با علیرضا بیرانوند تماس گرفتیم که ابتدا تمایلی به صحبت در این زمینه نداشت و... بهتر است خودتان با ما و گلر ملی‌پوش پرسپولیس همراه شوید.

علیرضا چه خبر؟ شنیدیم آرزوی یک کودک مبتلا به سرطان را برآورده کردی؟

(با بی‌میلی) نه چیز خاصی نبوده که...

ولی می‌دانیم محمد سام پسر ۷ ساله محمودآبادی آرزوی ملاقات با تو و خرید یک موتوربرقی (شارژی) کرده و تو هم پیداش کردی و قول دادی هر دو آرزو را برآورده کنی؟

اصلاً علاقه‌ای به صحبت در این زمینه ندارم داداش!

چرا؟

کار خاصی نکردم، لطفاً برویم سر سؤالات دیگر! راستی خبرورزشی چه خبر؟ می‌روید روزنامه یا دورکاری می‌کنید؟!

چرا بحث را عوض می‌کنی داداش؟! چه اشکالی دارد کار‌های نیک و ارزشمند چهره‌های سرشناس جامعه رسانه‌ای شود؟ مگر وقتی کریستیانو رونالدو پارسال با ملاقات یک کودک مبتلا به سرطان و عکس یادگاری انداختن با او آرزویش را برآورده کرد، رسانه‌ای نشد؟ یا دیدار لیونل مسی با پسر افغان طرفدارش وسط زمین فوتبال از تلویزیون پخش نشد؟

(بالاخره راضی می‌شود) باور کن دلم می‌گیرد. شاید من علیرضا بیرانوند چند ماه هم در خانه بمانم، به مشکل مالی و اقتصادی برنخورم، اما در چند ماه گذشته وضع اقتصادی خیلی از هموطنانم به هم ریخته است. خیلی از کاسبان هم ضرر کردند و کارگرانی که مثلاً پیک موتوری یا راننده یا هر شغل دیگری داشتند و الان شاید خانه‌نشین شده باشند. مردم خیلی متحمل ضرر شده‌اند و...

خُب اینکه خیلی خوب است چهره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند درد مردم جامعه خود را درک می‌کنند.

من که کاره‌ای نیستم، اما چون خودم در گذشته با تمام وجود مزه فقر و نداری را چشیدم، خیلی خوب مردم را درک می‌کنم. مردم اغلب وضع میزانی ندارند و این خیلی دردناک است.

چاره چیست؟

به هر حال ما مردم باید هوای یکدیگر را داشته باشیم. اگر قصابی می‌رویم و یک کیلو گوشت برای خودمان می‌خریم، اگر توانایی داریم یک کیلو هم برای خانواده‌های نیازمند بخریم و بی‌سروصدا هوای این قشر را داشته باشیم. نباید بگذاریم این کار‌ها با سروصدا همراه باشد و در ماه مبارک رمضان باید آبروی مؤمن را نگه داریم.

و لی حکایت تو به عنوان یک چهره ملی و سرشناس فرق می‌کند. رسانه‌ای کردن کار‌های نیکوکارانه علیرضا بیرانوند نه تنها ریا نیست بلکه تبلیغ کار‌های انساندوستانه است که دیگران را نیز تشویق به انجام کار‌های خیرخواهانه می‌کند. می‌دانم و شنیدم در ماه مبارک رمضان برای بچه محل‌های خودت در خرم‌آباد افطاری و اقلام غذایی تهیه کردی.

چیز خاصی نبوده است. باید هوای هم را داشته باشیم و...

برگردیم به همان کودک محمودآبادی! از کجا متوجه آرزوی این پسربچه مبتلا به سرطان شدی؟

راستش دوستانم و مصطفی سلیمانی وکیل و برادر عزیزم این ماجرا را به اطلاع من رساند. دوست دارم هر دو آرزوی محمد سام نازنین را برآورده کنم. ان‌شاالله هم موتوربرقی که قابلی هم ندارد، برای او می‌خرم و هم با شروع تمرینات پرسپولیس سر زمین در خدمت محمد سام خواهم بود.

چه عالی! سر زمین تمرین موتوربرقی را به محمد سام بدهی.

بله، کلی هم با افتخار کنار محمد سام عکس می‌گیریم و خوش می‌گذرانیم. از ته دل هم آرزو می‌کنم این کودک بتواند بیماری مهلک سرطان را پشت‌سر بگذارد.

بسیار خوب، راستی هنوز خرم آباد هستی؟

بله، به خاطر فوت عمویم...

دوباره تسلیت عرض می‌کنیم.

ممنونم، آن خدابیامرز هم عمو و هم پدر همسرم بود. برای شرکت در مراسم خاکسپاری و سوگواری ایشان به لرستان آمدیم و دیگر ماندگار شدیم. احتمالاً فردا یا پس‌فردا (یک‌شنبه یا دوشنبه) به تهران برمی‌گردیم.

حوصله‌ات سر نرفته؟

حوصله همه ما وحشتناک سر رفته است. عادت داشتیم هر روز سر تمرین برویم، سر به سر همبازیان خود بگذاریم، بگوییم و بخندیم و تمرین کنیم... و مسابقه بدهیم. دلم برای هواداران پرسپولیس هم تنگ شده است.

بالاخره فکر می‌کنی تکلیف لیگ چه شود؟

داداش تو خبرنگاری از من می‌پرسی؟!

تو هم علیرضا بیرانوند هستی و وصلی به فدراسیون و بالا‌های فوتبال!

(با خنده) نمی‌دانم چه می‌شود، اما شنیدیم چند روز دیگر مجوز تمرینات به تیم‌ها داده می‌شود و بعد از عید فطر هم مسابقات آغاز خواهد شد.

از کرونا نمی‌ترسی؟

این بیماری متأسفانه جدی است، اما ظاهراً فروکش کرده. همه ما نگران هستیم، اما نمی‌شود لیگ را همین‌جوری تمام کرد. می‌شود؟!

وا... چه بگویم؟

شنیدم بوندس‌لیگا و لیگ برتر انگلیس قرار است به زودی آغاز شود. از آن طرف لیگ بلژیک و فرانسه با معرفی اف‌سی بروژ و پاری‌سن‌ژرمن به عنوان قهرمان به پایان رسیده است. به نظرم مسئولان باید یک تصمیم درست و عادلانه بگیرند. ببینید پاری‌سن‌ژرمن در فاصله ۱۱ هفته به پایان مسابقات و فاصله ۱۲ امتیازی با تیم دوم به عنوان قهرمان معرفی شده است. ما هم دوست داریم لیگ برگزار شود و پرسپولیس مثل سه سال گذشته با قدرت همه را ببرد و با کسب حداکثر امتیازات قهرمان شود ولی اگر قرار است لیگ تعطیل شود نباید این اختلاف امتیاز هم نادیده گرفته شود.

پس تو هم حرف شجاع خلیل زاده را می‌زنی که می‌گفت باید پرسپولیس را مثل پاری‌سن‌ژرمن قهرمان لیگ برتر اعلام کنند؟

من اولش هم گفتم دوست داریم بازی کنیم کما اینکه با همه رقیبان درجه یک بازی کردیم. گفتم اگر قرار به تعطیلی باشد، تصمیم عادلانه و فوتبالی گرفته شود.

به نظر می‌رسد یک‌جور‌هایی تو بلاتکلیف‌ترین بازیکن پرسپولیس باشی؟

(با تعجب) چطور مگه؟!

لیگ بلژیک به اتمام رسیده، اما لیگ ما هنوز معلوم نیست چه شود؟ برای تست پزشکی هم نتوانستی به بلژیک سفر کنی و مدیران باشگاه آنتورپ هم به تو گفتند صبر کنی! این درحالی است که هنوز نمی‌دانی می‌توانی چهارمین قهرمانی متوالی خودت در پرسپولیس را همراه همبازیانت جشن بگیری یا نه؟ حرفی در این زمینه نداری؟

افتخار می‌کنم و خوشحالم که ۴ سال در خدمت پرسپولیس بوده‌ام و هستم. خیلی هم دوست دارم جشن چهارمین یا به قول شما رسانه‌ها پوکر قهرمانی را در استادیوم آزادی و کنار ۱۰۰ هزار هوادار پرسپولیسی جشن بگیرم و بعد با خیال راحت و کیف کوک به بلژیک سفر کنم. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

راستی به تازگی گزارشی از پرتاب‌های دست تو منتشر شد که علیرضا بیرانوند را با پیتر اشمایکل مقایسه کرده‌اند. پرتاب‌های دست تو بهتر است یا اشمایکل؟

اشمایکل اسطوره دروازه‌بانی دانمارک، منچستر و فوتبال دنیاست. یک دروازه‌بان کامل که پرتاب‌های بلندی هم داشت، اما فکر می‌کنم پرتاب دست‌های من از او هم بلندتر باشد.

قطعاً همین‌طور است! بعید می‌دانیم گلری بتواند به اندازه تو توپ را پرتاب کند. قبلاً گفته بودی در خرم‌آباد تمرین پرتاب می‌کردی، درست است؟

(دوباره می‌خندد) این پرتاب‌ها یک نعمت خدادادی است.

به همین خاطر هم با توپ‌جمع‌کن‌ها رابطه خوبی داری؟

بله، چون می‌دانند پرتاب‌های بلندی دارم و بعد از اوت شدن، توپ را سریع به من می‌رسانند. البته قبلاً هم به خودت گفته بودم در گذشته توپ‌جمع‌کن بوده‌ام.

بسیار خوب، باز هم دم تو گرم که در این شرایط به فکر یک کودک مبتلا به سرطان بودی و دغدغه‌های مردم را درک می‌کنی. اگر در پایان حرف ناگفته‌ای داری در خدمتیم.

من علیرضا بیرانوند بدون مردم عددی نیستم. کسی نیستم و اگر به این جایگاه رسیدم، لطف خدا و حمایت همین هواداران و مردم در کنار تلاش خودم بوده است. ماه رمضان یا همین قرنطینه خانگی به خاطر شیوع ویروس کرونا بهترین فرصت برای همه ماست که هوای یکدیگر را داشته باشیم و این فرصت را برای همیاری از دست ندهیم.

بیرانوند: یک موتور برقی که قابل محمد سام را ندارد
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها