کد خبر : 42858

برنامه استقلال برای فروش شیخ دیاباته به یک باشگاه عربی

برنامه استقلال برای فروش شیخ دیاباته به یک باشگاه عربی

استقلالی ‌ها به خاطر مشکلات مالی تمایل زیادی به فروش شیخ دیاباته به یک باشگاه عربی دارند تا بتوانند از این راه درآمدزایی کنند ولی اگر قرارداد این بازیکن فسخ شود، در آن صورت یک دلار هم به استقلال نمی‌رسد.

به گزارش خبرورزشی، شیخ دیاباته استقلال را تهدید کرده که اگر تا روز ۲۶ اردیبهشت ۲۳۰ هزار دلار به این بازیکن پرداخت نشود، قرارداد خود را یک‌طرفه با این باشگاه فسخ می‌کند. استقلال فعلاً ندارد این پول را بپردازد.

دیروز این شایعه مطرح شد که احتمالاً استقلال دوباره از فیفا درخواست خواهد کرد تا بخشی از پول این بازیکن را بپردازد ولی آن‌طور که متوجه شدیم فدراسیون جهانی فوتبال تنها بابت پرونده‌هایی پول می‌دهد که تعیین وضعیت برایش رأی داده باشد. مثلاً اگر الان می‌خواهند پول منشا یا جپاروف را بدهند، به این دلیل است که حکم صادر شده. بنابراین بعید است پول شیخ دیاباته‌ای را بدهند که همچنان بازیکن استقلال است.

با این وضعیت اگر استقلال نتواند تا روز ۲۶ اردیبهشت پول جور کند، قرارداد شیخ دیاباته با این تیم فسخ خواهد شد. فسخ قرارداد او هم تمام نقشه‌های باشگاه استقلال را به هم می‌ریزد. با توجه به وضع مالی خراب استقلال، این باشگاه توانایی حفظ دیاباته را برای فصل بعد ندارد. این بازیکن قرارداد دو ساله با استقلال بست که سال دوم آن منوط به رضایت و توافق مالی بود. طرفین تازه در پایان فصل باید دوباره پای میز مذاکره بنشینند ولی حتی اگر دیاباته بخواهد از استقلال جدا شود، باید مثل مامه تیام پولی بپردازد. استقلال بابت انتقال آن بازیکن ۳۵۰ هزار دلار از عجمان و بابت انتقال او به ترکیه هم ۱۲۰ هزار دلار کاسب شد. استقلالی‌ها به خاطر مشکلات مالی تمایل زیادی به فروش شیخ دیاباته به یک باشگاه عربی دارند تا بتوانند دوباره کاسبی کنند ولی اگر قرارداد این بازیکن فسخ شود، در آن صورت یک دلار هم به استقلال نمی‌رسد! نه تنها دلاری به آن‌ها نخواهد رسید بلکه مجبور هستند پول این بازیکن و البته جریمه فیفا را هم پرداخت کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها