کد خبر : 42821

دلمان می خواست در زمین بازی 3 گل به سپاهان بزنیم

دلمان می خواست در زمین بازی 3 گل به سپاهان بزنیم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: ما در پرسپولیس یاد گرفتیم به همه حریفان ریز و درشت احترام بگذاریم و این شاید یکی از اصلی‌ترین رموز موفقیت تیم ما بوده است.

به گزارش خبرورزشی، یک روز تعطیلی، دو روز تعطیلی، یک هفته تعطیلی و دو هفته تعطیلی خوب است، اما اگر به خاطر ویروس کرونا کار و زندگی شما تعطیل شده باشد چطور؟

حالا فکر کنید فوتبالیست هم هستید، هر روز سر تمرین می‌روید، با هواداران تیم خود خوش و بش می‌کنید و با همبازیان خود می‌گویید و می‌خندید، اما مجبور شدید به خاطر بحران کرونا ۴۰، ۵۰ روزی در خانه بمانید.

حوصله تان سر می‌رود، کلافه می‌شوید و از منفعل بودن و خانه‌نشینی خسته می‌شوید. این حکایت این روز‌های شجاع خلیل زاده مدافع جنگنده پرسپولیس است که دلش برای تمرینات، مسابقات و هواداران تیمش لَک زده است و... بهتر است خودتان تازه‌ترین گپ و گفت ما با مدافع شماره ۳ پرسپولیس را بخوانید.

مدت‌ها از تعطیلی مسابقات و تمرینات لیگ برتر می‌گذرد و همه فوتبالیست‌ها و مربیان به نوعی خانه‌نشین شده‌اند. حوصله‌ات سر نرفته است؟

این ویروس مشکلات زیادی به وجود آورده است. من از نوجوانی و جوانی ورزش حرفه‌ای انجام می‌دادم و اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. واقعاً دلم برای همه چیز این فوتبال تنگ شده است. دلم برای هواداران، همبازیانم، استادیوم و زمین مسابقه تنگ شده است.

زندگی بدون فوتبال را تجربه می‌کنی. چطور است؟

وقتی شما از چیزی که عاشق آن هستید و سال‌ها با آن زندگی کردید بالاجبار دور می‌شوید خیلی سخت و طاقت‌فرساست. ما در خانه تمرین می‌کنیم، اما فوتبال و تمرین واقعی چیز دیگری است. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس فروکش کرده و نه تنها فوتبال بلکه زندگی همه مردم به حالت عادی برگردد.

افسرده که نشدی؟!

نه! من یکی افسرده نمی‌شوم. به هر حال این تعطیلات فرصتی هم به همه ما داد که کمی فکر کنیم. نسبت به هم مهربان باشیم، ببخشیم و کدورت‌ها را دور بریزیم. قدر با هم و کنار هم بودن را بدانیم. قدر دوستان، آشنایان و نزدیکان را بیشتر بدانیم و مهربان‌تر باشیم.

فکرش را می‌کردی چند ماه مسابقات لیگ به خاطر یک ویروس تعطیل شود؟

آن موقع که کرونا و اخبارش از چین آمد خیلی‌ها ازجمله خود ما جدی نمی‌گرفتیم. اگر می‌دیدیم یکی ماسک زده شاید می‌خندیدیم و می‌گفتیم زیادی جدی گرفته و می‌ترسد، اما به مرور زمان ثابت شد کرونا خیلی خیلی جدی است. مدت هاست همه قرنطینه شده‌ایم و دلم برای بیرون رفتن، ورزش کردن، مسابقه دادن و همه چیز تنگ شده است.

تو که با رفقایت درلایو شوخی می‌کنی و می‌خندی.

بله ولی دوست دارم با علیرضا بیرانوند و بقیه بچه‌ها توی زمین تمرین یا رختکن شوخی کنیم و بخندیم. دلم برای همه آن روز‌ها تنگ شده است. راستی شما می‌دانید بالاخره چه می‌شود؟ بازی‌ها آغاز می‌شود یا نه؟

با مربیان خودت حرف نزدی که بدانی؟

با مربیان تیم و افشین‌خان که در تماس هستیم، اما هیچ‌کس نمی‌داند از چه روزی تمرینات شروع می‌شود. البته می‌گویند از ۱۵ یا ۲۰ اردیبهشت اجازه تمرین به تیم‌ها می‌دهند و بعد از عید فطر هم که لیگ دوباره استارت می‌خورد. درست است؟

ما هم مشابه همین حرف‌ها را شنیدیم و حتی فدراسیون و سازمان لیگ هم نمی‌دانند بالاخره لیگ برگزار می‌شود یا نه؟ البته شما پرسپولیسی‌ها که دوست دارید لیگ ادامه پیدا کند!‌

می‌دانم منظورت چیست ولی برای ما پرسپولیسی‌ها هم اولویت سلامتی جامعه است. ما هم دوست داریم اول همه مردم، بازیکنان و مربیان سلامت باشند، اما یک سؤال دارم. وقتی مراکز خرید یا مترو و اتوبوسرانی فعال است فوتبال فقط باید تعطیل باشد؟ فوتبال بیشتر از مراکز خرید یا مترو انسان‌ها را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد؟ از آن طرف هم برخی مصاحبه‌ها عجیب است که بعضی‌ها برای تعطیل شدن کامل لیگ نوزدهم عجله عجیبی دارند. این دوستان اگر جای پرسپولیس و با ۱۰ امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ بودند باز هم حرف از تعطیلی دائمی مسابقات می‌زدند؟ مشخص است که نمی‌زدند.

شجاع: باید پرسپولیس را مثل پاری‌سن‌ژرمن قهرمان معرفی کنند

منظورت دقیقاً چه کسانی است؟

من اسم نمی‌آورم، چون خیلی‌ها هستند و البته همگی هم برای من قابل احترام. ما در پرسپولیس یاد گرفتیم به همه حریفان ریز و درشت احترام بگذاریم و این شاید یکی از اصلی‌ترین رموز موفقیت تیم ما بوده است. ضمن آنکه لیگ فرانسه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، اما به صورت رسمی پاری‌سن‌ژرمن به عنوان قهرمان معرفی شد.

ولی پاری‌سن‌ژرمن ۶۸ امتیازی است و...

بله، تیم بعدی مارسی ۵۶ امتیازی آن هم در فاصله ۱۱ هفته به پایان مسابقات در حالی که ما هم در فاصله ۹ هفته به پایان ۱۰ امتیاز از تیم دوم جلو هستیم. البته ما دوست داریم بازی کنیم. ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم مثل سه سال گذشته بازی کنیم و مثل سه سال گذشته هم با قدرت قهرمان شویم، اما اگر ویروس کرونا فعلاً مهارشدنی نیست و خطر احساس می‌شود و بناست لیگ تعطیل یا لغو شود باید مثل لیگ فرانسه و تیم پاری‌سن‌ژرمن تیم ما را در لیگ برتر ایران به عنوان قهرمان لیگ ایران معرفی کنند.

قطعاً از نتیجه حکم کمیته استیناف در خصوص بازی لغو شده سپاهان و پرسپولیس در اصفهان همان روز صدور رأی مطلع شدی. می‌خواستیم نظرت را بدانیم.

به نظرم همه چیز مشخص بود. ما تا اصفهان رفتیم، هتل گرفتیم، با اتوبوس به موقع وارد نقش‌جهان شدیم و با دستور ناظر مسابقه سر زمان مقرر گرم کردیم و وقتی حریف در زمین حاضر نشد باز هم با دستور جلال مرادی ناظر مسابقه زمین و استادیوم را ترک کردیم و همه این کار‌ها قانونی و جلوی چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی انجام شد. با تمام احترامی که برای تیم خوب سپاهان، کادر فنی و بازیکنانش قائل هستم باید بگویم حکم کمیته انضباطی و استیناف قانونی بود و نمی‌شد حکم دیگری صادر کرد.

۳ بر صفر شدن این بازی به شما چسبید؟!

ما دوست داشتیم با سپاهان در اصفهان بازی کنیم و مرد و مردانه در زمین برنده شویم، اما این ۳ امتیاز هم حق ما و به قول معروف حلال حلال بود. یک بار دیگر اتفاقات آن بازی را مرور کنید تا خیلی چیز‌ها دستگیرتان شود.

بعضی‌ها هم معتقدند این ۳ امتیاز شاید سرنوشت لیگ را تعیین کند.

آیا ما مقصریم؟ این قبیل اتفاقات هیچ جای دنیا نمی‌افتد ولی اگر برخورد نشود با تمام احترامی که برای سپاهان قائل هستم ممکن است تکرار شود. ما می‌خواستیم بازی کنیم و کلی هم در زمین نقش‌جهان معطل شدیم. ما در سه سال گذشته هم ثابت کردیم بهترین تیم ایران هستیم و هیچ تیمی هم نتوانست جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد، چون ما تیمی جنگنده، مبارز و نترس هستیم. این فصل هم می‌خواهیم پوکر کنیم و چهارمین قهرمانی خود را جشن بگیریم.

آیا درست است که اول فصل همه شما بازیکنان پرسپولیس هم‌قسم شدید با کمک یکدیگر قهرمان شوید تا همه بدانند فقط برانکو عامل این قهرمانی نبوده است.

برانکو به پرسپولیس خدمت کرده و جایگاه ویژه‌ای نزد هواداران دارد. این صحبت‌ها را من هم شنیدم ولی ما بازیکنان شاگرد آقای برانکو بودیم و هیچ وقت درباره سرمربی خود یا پشت سرش این حرف‌ها را نمی‌زنیم. در این پرسپولیس حرمت و رعایت کسوت حرف اول و آخر را می‌زند.

در هفته‌های اخیر چند بازیکن شما از جمله خودت، بشار رسن، علی علیپور... و حتی محسن ربیع‌خواه کم‌حرف صحبت از بی‌پولی باشگاه کردند. خودت و بشار هم مثل علیپور تلویحاً بحث احتمال جدایی را پیش کشیدی. آیا مشکلات حل شده است؟

ان‌شا‌الله حل می‌شود!

شوخی کردی یا جدی می‌گویی؟

چه بگویم؟ هر چه لازم بود قبلاً گفته‌ام. بازیکنان پرسپولیس لایق بهترین‌ها هستند. من هم می‌دانم مدیران باشگاه به دنبال فراهم کردن امکانات و منابع مالی لازم هستند و امیدوارم موفق باشند. این تیم موفق پرسپولیس را فقط و فقط مشکلات مالی می‌تواند از هم بپاشد. این حرف من شخصی نیست و به خاطر کل تیم است. جلسه‌ای هم با مدیران داشتیم و سیدجلال به عنوان کاپیتان و بزرگ‌تر تیم مدام با مسئولان باشگاه صحبت می‌کند. امیدوارم پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران به آرامش برسد و بچه‌ها هم حق خودشان را بگیرند، چون واقعاً برای این جایگاه زحمت کشیده‌اند. گفتم که این حرف من شخصی نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها