کد خبر : 42782

پرسودترین سبدهای بورس ۹۹ (جدول)

پرسودترین سبدهای بورس ۹۹ (جدول)

بورس تهران از ابتدای سال‌جاری وارد یک روند صعودی غیرقابل باور شده است. به‌طوری که هر روز شاهد ثبت رکوردهایی باورنکردنی و فتح قله‌های جدید در بازار سهام هستیم.

به گزارش دنیای اقتصاد، در همین راستا آخرین روز کاری هفته گذشته هم دماسنج اصلی بورس تهران ۳۲ هزار و ۱۴۹ واحد دیگر رشد کرد تا شاهد رسیدن این نماگر به ارتفاع ۸۷۸ هزار واحدی باشیم. حالا دیگر برای دست یافتن به شاخص یک میلیونی که تا همین چند وقت پیش چیزی شبیه به یک شوخی بود، کمتر از ۱۴ درصد رشد نیاز است.

 بد نیست که خاطر نشان کنیم با رشد بیش از ۸/ ۳ درصدی نماگر اصلی بازار سهام طی روز چهارشنبه، بازدهی هفتگی بورس تهران در هفته گذشته به عدد بی‌سابقه و البته عجیب ۴/ ۱۸ درصدی رسید. به عبارتی دیگر طی هفته قبل سرمایه‌گذاری در بورس به‌طور متوسط روزانه بیش از ۴/ ۳ درصد سودآوری داشته است. البته در عمل بسیاری از سهامداران به سودهای کمتری از این عدد دست یافته‌اند که با بررسی کل نمادهای بازار سهام به‌نظر می‌رسد علت این عقب افتادن جمعی از رشد شاخص کل، جهش عمده‌ این نماگر به‌واسطه رشد قیمتی بالای چند نماد بزرگ بازار سهام است. شاهد این مدعا هم جا ماندن میزان رشد نماگر هموزن (با اثرپذیری یکسان از تمام نمادها) و شاخص کل فرابورس از دماسنج اصلی بورس تهران است.

روز چهارشنبه بورس تهران برای هجدهمین جلسه معاملاتی پیاپی در مدار صعودی قرار داشت. با رشد بیش از ۸/ ۳ درصدی شاخص کل، بازدهی بورس تهران از ابتدای سال‌جاری و طی تنها ۲۵ روز کاری به رقم بی‌سابقه ۲/ ۷۱ درصدی رسید. اما نماگر هموزن باز هم در رشد روزانه عقب ماند و چهارشنبه ۳/ ۳ درصد به ارتفاع خود افزود تا رشد این نماگر از ابتدای سال به رقم ۳/ ۶۱ درصد برسد. اما در فرابورس ‌به‌رغم صعود بی‌سابقه شاخص کل مقدار بازدهی از بورس عقب افتاده و با وجود رشد ۵/ ۳ شاخص کل این بازار در معاملات روز چهارشنبه بازدهی آن از ابتدای سال به ۵۶ درصد رسید. به این ترتیب طی ۲۵ روز کاری گذشته شتاب رشد شاخص کل بورس تهران که با توجه به وزن‌دار بودن اثر بالایی از نمادهای بزرگ می‌پذیرد، ۱۶ درصد از نماگر هموزن و حدود ۲۷ درصد از شاخص کل فرابورس ایران بیشتر بوده است.

09-02

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها