کد خبر : 42700

پایان غیررسمی کار ژنرال در اصفهان ؟

پایان غیررسمی کار ژنرال در اصفهان ؟

شاید بتوان رأی کمیته استیناف را به منزله پایان غیررسمی کار قلعه‌نویی در اصفهان تلقی کرد. در شرایط عادی هم ادبیات مدیران جدید سپاهان در مورد ادامه همکاری با امیر تردیدآمیز بود؛ حالا که پرونده بازی با پرسپولیس یکسره شده طبیعتا شرایط حادتر هم خواهد شد. سپاهانی‌ها امسال از قلعه‌نویی انتظار قهرمانی داشتند.

به گزارش همشهری ، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم اولیه کمیته انضباطی در مورد بازی سپاهان – پرسپولیس را تأیید کرد. به این ترتیب سرخپوشان ۳ بر صفر مقابل تیم قلعه‌نویی برنده اعلام شدند؛ رأیی که البته برای اهالی فوتبال چندان غیر منتظره نبود و شواهد از تأیید حکم اولیه حکایت داشت. اما چند نکته در مورد این پرونده:

۱- به نظر می‌رسد خود سپاهان هم در جریان شانس اندکش برای پیروزی در این پرونده بود. آن‌ها صرفا تیری در تاریکی رها کردند وگرنه واکنش‌های این باشگاه به اتفاقات آن روز ورزشگاه نقش جهان خیلی زود شروع شده بود. عزل تابش و جایگزینی نیکفر با او هرگز نمی‌تواند بی‌ارتباط با ماجرا‌های آن بازی باشد. در حقیقت مدیران ارشد سپاهان نخستین کسانی بودند که ۳ بر صفر شدن بازی را پذیرفتند و باور کردند.

۲- شاید در شرایط عادی باشگاه سپاهان از اهرم طرح شکایت در دادگاه عالی ورزش استفاده می‌کرد یا لااقل به طور شفاهی از اتخاذ چنین تصمیمی خبر می‌داد، اما حرکت ۲ سال قبل استقلال، بلیت سپاهانی‌ها را در این زمینه هم سوزاند. مدیران وقت استقلال با وعده‌های جذاب و هزینه‌های فراوان شکایت از سوپرجام انجام‌نشده را به سوئیس بردند و بازنده شدند. حالا سپاهان هم می‌داند حربه «وقت‌خریدن» با شکایت در سوئیس تا چه اندازه پرهزینه و کم‌فایده است. بازی پرسپولیس و استقلال در سوپرجام ۲ روز قبل از برگزاری لغو شد و آبی‌ها نتوانستند نتیجه را برگردانند، حالا شما تصور کنید سپاهان برای برگرداندن حکم در دیداری که تیم رقیب همراه با داوران به زمین هم آمده، چقدر می‌تواند کار سختی باشد!

۳- تثبیت نتیجه ۳ بر صفر، کورس قهرمانی را کم‌رمق و رقابت برای کسب سهمیه آسیایی را پررونق‌تر کرد. اگر قرار به تکرار بازی می‌شد، سپاهان با پیروزی بر پرسپولیس شانس داشت خودش، استقلال و تراکتور را به کسب جام نزدیک کند، اما حالا پرسپولیس فقط یک گام تا قهرمانی فاصله دارد. در عوض با اتفاقی که افتاد از سپاهان تا نفت آبادان تیم‌ها با حداکثر ۴ امتیاز فاصله روی پله‌های دوم تا هفتم چیده شده‌اند؛ یک نبرد نفسگیر و هیجان‌انگیز برای کسب سهمیه آسیایی.

۴- بین کادر مدیریتی قبلی و فعلی پرسپولیس یک جدال شبانه‌روزی در جریان است که شاید افراد رسمی نقش آشکار در آن نداشته باشند، اما عوامل ۲ جریان هر لحظه در حال مصادره اتفاقات به سود خودشان هستند. با این اوصاف اگر کمیته استیناف رأی را برمی‌گرداند، مدیران فعلی پرسپولیس یک شکست سنگین و کارساز را تجربه می‌کردند. در این صورت حتما گفته می‌شد انصاری‌فرد و شرکا در دفاع از حق پرسپولیس موفق‌تر بودند، اما حالا رأی اولیه تأیید شده تا چنین حاشیه‌هایی به وجود نیاید.

۵-، اما بزرگ‌ترین بازنده فردی کل این ماجرا امیر قلعه‌نویی بود. بسیار بعید است که پروژه عدم حضور سپاهان در زمین بدون هماهنگی و راهبری قلعه‌نویی کلید خورده باشد؛ بنابراین حتما تثبیت نتیجه ۳ بر صفر، به ضرر او تمام شده؛ تا جایی که شاید بتوان رأی کمیته استیناف را به منزله پایان غیررسمی کار قلعه‌نویی در اصفهان تلقی کرد. در شرایط عادی هم ادبیات مدیران جدید سپاهان در مورد ادامه همکاری با امیر تردیدآمیز بود؛ حالا که پرونده بازی با پرسپولیس یکسره شده طبیعتا شرایط حادتر هم خواهد شد. سپاهانی‌ها امسال از قلعه‌نویی انتظار قهرمانی داشتند؛ مخصوصا که دیگر برانکویی هم در پرسپولیس در کار نبود، اما امیر با به میدان نفرستادن سپاهان برابر پرسپولیس، به نوعی جام را شخصا به سرخپوشان پایتخت تقدیم کرد. آیا قلعه‌نویی فصل بعد هم در نقش جهان مربیگری خواهد کرد؟ جواب این سؤال بسیار سخت است، اما شاید چیزی مثل فتح جام حذفی برای امیر معجزه کند و معادلات را به هم بریزد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها