کد خبر : 42021

ما بدشانس‌ترین مربیان تاریخ استقلال هستیم

ما بدشانس‌ترین مربیان تاریخ استقلال هستیم

مربی تیم استقلال به خبرورزشی گفت: همیشه برای هواداران محترم پرسپولیس و همچنین بازیکنان و مربیان عزیز این تیم احترام قائلم، ولی تا وقتی که فصل تمام نشده نمی‌توان هیچ تیمی را قهرمان اعلام کرد.

به گزارش خبرورزشی، استقلال همانند بقیه تیم‌های لیگ برتری این روز‌ها به‌معنای واقعی کلمه بلاتکلیف است و نمی‌داند که چه سرنوشتی در انتظار دیدار‌های باقی مانده این فصل است.

مربیان این تیم فعلاً مجبورند به بازیکنان برای حفظ آمادگی جسمانی خودشان برنامه تمرینی داخل منزل بدهند ولی کاملاً بدیهی است برای رسیدن به فرم ایده‌آل باید داخل زمین چمن تمرین کرد.

مسئله‌ای که ظهر دیروز مجید نامجومطلق به درستی روی آن تأکید داشت. با هم گفت‌وگوی مربی خوش‌اخلاق استقلال با خبرورزشی را می‌خوانیم.

تمرین داخل زمین

به همه بازیکنان برنامه تمرینی داده‌ایم و از طریق سیستم جی‌پی‌اس در جریان شکل کارشان هم قرار داریم. بچه‌ها گزارش تمرینات خود را می‌فرستند و از این بابت هماهنگی بسیار خوبی میان کادر فنی و بازیکنان ایجاد شده، اما واقعیت امر این است که تا وقتی داخل زمین چمن تمرین نکنیم، نمی‌توانیم برای مسابقات آماده شویم ولی خب شرایط جوری شده که در حال حاضر کار دیگری از دست‌مان برنمی‌آید.

اوضاع بی‌سابقه

چنین وضعیتی نه تنها برای فوتبال جهان بلکه برای کل امور دنیا حداقل پس از پایان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است. چیزی که ما و بازیکنان استقلال را آزار می‌دهد، بلاتکلیفی است. نمی‌دانیم مسابقات برگزار می‌شود یا نه؟ نمی‌دانیم شرایط فصل آینده چطور است؟ نمی‌دانیم از چه زمانی می‌توانیم داخل چمن تمرین کنیم و...

چند روز قبل یک کارشناس پزشکی در تلویزیون تأکید می‌کرد آن‌قدر این ویروس غیرقابل پیش‌بینی است که نمی‌توان در مورد رفتارش با قاطعیت صحبت کرد به همین خاطر فعلاً همه‌چیز به‌هم ریخته و بی‌سابقه شده است.

شایعه شروع لیگ

این روز‌ها شایعه شده رقابت‌های لیگ برتر از اوایل خرداد آغاز می‌شود ولی هنوز هیچ تضمینی در این رابطه داده نشده و برای هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ برتری هم اجازه تمرینات گروهی صادر نشده است. طبیعی است در چنین شرایطی هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. این را هم بگویم که اگر مسابقات شروع شود، استقلال و پرسپولیس به همراه سپاهان، تراکتور و سایر تیم‌های پرطرفدار به نوعی دیگر متضرر می‌شوند، چون دیدار‌ها بدون حضور تماشاگران است و همین مسئله باعث خواهد شد چنین تیم‌هایی مزیت بسیار بزرگی را از دست بدهند.

قهرمانی پرسپولیس؟

همیشه برای هواداران محترم پرسپولیس و همچنین بازیکنان و مربیان عزیز این تیم احترام قائلم ولی تا وقتی که فصل تمام نشده نمی‌توان هیچ تیمی را قهرمان اعلام کرد. هنوز ۹ هفته دیگر به پایان مسابقات باقی مانده و استقلال خودش ۱۰ بازی دیگر دارد بنابراین، چون الان پرسپولیس صدر جدول است، ملاک نمی‌شود که سرخپوشان را به عنوان قهرمان معرفی کنند. باید مسابقات برگزار شده و چهره قهرمان واقعی مشخص شود. تازه فقط بحث کاپ قهرمانی که نیست، باید تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده و سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم معین شود. اگر بنا بر هر دلیلی قرار شد مسابقات لیگ برتر در این فصل به صورت نیمه‌کاره رها شود، باید برای تمام این موارد تصمیماتی اساسی و اصولی اتخاذ شود.

مربیان بدشانس

ما بدشانس‌ترین مربیان تاریخ استقلال هستیم. زمستان سال گذشته در شرایطی که همه هواداران یادشان است تیم چه وضعیتی داشت، فرهاد مجیدی دست به ریسک بسیار بزرگی زده و به نظر من با قبول هدایت استقلال ازخودگذشتگی کرد، چون شرایط بسیار خاص بود و احتمال داشت به اعتبار ورزشی این مربی جوان لطمه وارد شود، اما خوشبختانه با تمام قدرت پای کار ایستاد و ما هم صادقانه در کنارش قرار گرفتیم. خودتان شاهد بودید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا چه نمایش فوق العاده‌ای ارائه کردیم. الکویت را در خانه‌اش با سه گل شکست دادیم و الریان قطر را نیز در یک بازی فراموش‌نشدنی ۵- صفر بردیم. حریف قطری اتفاقاً بسیار تیم قدرتمندی بود و همین مسئله نشان می‌دهد استقلال از نظر تاکتیکی کاملاً مهیا شده بود. پس از آن هم لیگ برتر را خوب شروع کردیم و در بازی با پرسپولیس نیز اگر آن اشتباهات غیرعمدی داوری رخ نمی‌داد پیروز میدان بودیم. استقلال هفته به هفته داشت بهتر می‌شد و هواداران کاملاً در کنارمان بودند، اما متأسفانه این داستان کرونا مسابقات را لغو کرد تا بدشانسی ما به اوج خودش برسد.

حفظ دیاباته

در جریان مذاکرات شیخ دیاباته با تیم‌های اماراتی نیستم، اما شیخ بازیکن بزرگی است و شک نداشته باشید علاوه بر هواداران، فرهاد مجیدی و مربیان استقلال نیز دوست دارند چنین مهره ارزشمندی حفظ شود. امیدوارم شرایط به گونه‌ای جلو برود که دیاباته در جمع ما باقی بماند.

کرونا و بیداری مردم

ویروس کرونا مشکلات بسیار بزرگی در ایران ایجاد کرده و باعث درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان شد که باید همین‌جا به خانواده همه آن‌ها تسلیت بگویم ولی در عین حال زمینه برای بیداری مردم در برخی موارد را نیز فراهم کرد. حالا همه افراد جامعه مسائل بهداشتی را به‌مراتب بیشتر رعایت می‌کنند و در کنار آن، قدر سلامتی خودشان را هم خیلی بهتر می‌دانند. از طرف دیگر، شاید از برخی مسائل انسانی غافل شده بودیم ولی کرونا در این موارد نیز به ما تلنگر زده تا حواس‌مان بیشتر به افراد مستمند و بی‌بضاعت باشد. شک ندارم که پس از پایان دوران این بیماری هم مردم دست به دست همدیگر داده و حتی جلوتر از دولت به کمک آن‌هایی می‌روند که کسب و کارشان را به خاطر شیوع کرونا از دست داده‌اند. مطمئن باشید مردم خودشان دست هموطنان را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند شرمنده خانواده‌های خویش شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها