کد خبر : 41932

اتمام حجت استقلال با فدراسیون در مورد اعلام قهرمانی پرسپولیس

اتمام حجت استقلال با فدراسیون در مورد اعلام قهرمانی پرسپولیس

استقلالی‌ها تأکید دارند اگر قرار باشد در داخل کشور پیرامون انتخاب قهرمان این فصل تصمیمی اتخاذ شود، فقط و فقط مجمع عمومی فدراسیون فوتبال چنین صلاحیتی را دارد.

به گزارش خبرورزشی، از اسفندماه سال گذشته که رقابت‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق شد و زمزمه‌هایی مبنی بر نیمه‌کاره ماندن آن بر سر زبان‌ها افتاد، گروهی از مربیان، بازیکنان و حتی مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شدند با توجه به صدرنشینی این تیم، اگر مسابقات نیمه‌کاره رها شد باید کاپ قهرمانی در اختیار سرخپوشان قرار بگیرد و پرسپولیس به عنوان فاتح فصل جاری مسابقات معرفی شود!

ادعایی که واکنش تند استقلالی‌ها و سایر مدعیان قهرمانی را در پی داشته است. در این میان کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد که اعتراض استقلال جدی‌تر باشد، چون علاوه بر بحث قهرمانی، تقابلی سنتی هم با پرسپولیس دارد.

اتمام حجت تلفنی

قرار است طی روز‌های آینده ملاقات‌هایی میان مدیران ارشد استقلال و پرسپولیس با حیدر بهاروند و احتمالاً اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال صورت بگیرد ولی این مسئله مانع تماس‌های تلفنی استقلالی‌ها با مدیران فوتبال کشور پیرامون موضوعات مختلف از جمله تعیین تکلیف برای فصل جاری نمی‌شود. این‌طور که پنج‌شنبه‌شب شنیدیم، مدیران استقلال در گفتگو‌های تلفنی خودشان با مسئولان فدراسیون فوتبال تأکید کرده‌اند که اهمیت معرفی قهرمان فوق العاده بالاست و به همین خاطر نه تنها سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال بلکه حتی اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون نیز نمی‌توانند پیرامون قهرمان اعلام کردن پرسپولیس تصمیم بگیرند به دلیل آنکه چنین کاری (البته بر اساس ادعای استقلالی‌ها) مغایر با قوانین فیفا و اختیاراتی است که در اختیار مدیران قرار داده شده است.

باز شدن پای مجمع

استقلالی‌ها تأکید دارند اگر قرار باشد در داخل کشور پیرامون انتخاب قهرمان این فصل (البته به شرط نیمه‌کاره ماندن مسابقات) تصمیمی اتخاذ شود، فقط و فقط مجمع عمومی فدراسیون فوتبال چنین صلاحیتی را دارد به دلیل آنکه تمام ارکان فوتبال ایران در داخل آن حضور دارند و مسئله می‌تواند به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به زعم مدیران استقلال، قطعاً مجمع در این رابطه به مراتب اصلح‌تر از سایر ارکان فدراسیون است.

بدون اجازه فیفا کاری نمی‌کنیم

در همین خصوص قطعاً حرف‌های عوامل فدراسیون هم مهم تلقی می‌شود. یکی از مدیران فدراسیون فوتبال به شرط افشا نشدن نامش پیرامون این مسئله به خبرورزشی گفت: الان هر حرفی زده شود دردسر‌ها و حاشیه‌های خاص خود را خواهد داشت بنابراین ترجیح می‌دهیم مصاحبه نکنیم ولی همین قدر به شما بگویم که اولاً اولویت فدراسیون بر ادامه مسابقات است تا هیچ حرف و حدیثی ایجاد نشود ولی اگر اجازه تداوم پیکار‌ها را به ما ندهند، آن وقت مطمئن باشید برای تعیین تکلیف پیرامون تیم قهرمان و تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بدون مشورت و کسب مجوز‌های لازم از طرف فیفا کاری نخواهیم کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها