کد خبر : 41646

نظر متفاوت پیشکسوت استقلال درباره قهرمانی پرسپولیس

نظر متفاوت پیشکسوت استقلال درباره قهرمانی پرسپولیس

خیلی واضح باید بگوییم در فوتبال هر احتمالی وجود دارد. الان پرسپولیس ۹بازی تا خاتمه لیگ و استقلال ۱۰ بازی دارد و امکان کسب ۳۰ امتیاز برای استقلال یعنی احتمال قهرمانی.

به گزارش خبرورزشی، پرویز مظلومی سال‌ها به عنوان بازیکن، مربی و سرمربی در استقلال حضور داشته در خصوص مشکلات مالی این باشگاه نظرات جالبی مطرح می‌کند. با او گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

شما هم در قرنطینه خانگی به سر می‌برید؟

رفت و آمد‌ها و دیدارهایم با نزدیکان و دوستان را بسیار محدود کرده‌ام. در واقع خیلی‌ها همین رویه را در پیش گرفته‌اند. این ویروس بسیار خطرناک است و بسیاری از مردم دنیا را دچار مصیبت کرده و به نظرم تعداد جانباختگان بالاتر از آمار‌های منتشر شده است و برخی دولت‌ها بنا به دلایل که صلاح می‌دانند و شاید نمی‌خواهند ایجاد وحشت شود، آمار واقعی را اعلام نکرده‌اند، چون ترس سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف می‌کند.

فکر می‌کنید مسابقات ادامه پیدا می‌کند؟

این را فعلاً کسی نمی‌داند. خود فیفا نیز صبر کرده، ببیند شرایط کشور‌ها چگونه می‌شود تا متناسب با اوضاع تصمیم‌گیری کند. اراده فدراسیون‌ها ادامه بازی‌هاست، چون همه متضرر می‌شوند ولی سلامت جان افراد مهمتر از فوتبال است فعلاً که شرایط وخیم است و امیدوارم اتفاقی بیفتد تا مردم با این حجم از گرفتاری از شر این ویروس کثیف خلاص شوند. شما می‌بینید از ۱۶فروردین چه جمعیتی به اجبار از خانه خارج شده و با نگرانی و ترس از ابتلا و انتقال آن به خانواده سرکار می‌روند، چون چاره‌ای ندارند اگر سرکار نروند گرسنگی جان‌شان را می‌گیرد. یک پدر و سرپرست خانوار نمی‌توانند در خانه بنشیند و شاهد رنج خانواده باشد. اگر داشته باشد که خودش و خانواده اش را به خطر نمی‌اندازد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند، چون تیم‌شان صدر‌نشین است اگر لیگ تعطیل شود باید به عنوان قهرمان معرفی شود شما موافق این اتفاق هستید؟

این حرف‌ها چیست؟ یادتان هست چند سال قبل استقلال تا پنج هفته قبل از اتمام لیگ ۹امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت، اما در پنج بازی چه اتفاقاتی افتاد و قهرمانی از دست رفت. اگر واضح‌تر نمی‌گویم به این خاطر است که نمی‌خواهم ایجاد ناراحتی برای مربی آن فصل استقلال کنم پس خیلی واضح باید بگوییم در فوتبال هر احتمالی وجود دارد. الان پرسپولیس ۹بازی تا خاتمه لیگ و استقلال ۱۰ بازی دارد و امکان کسب ۳۰ امتیاز برای استقلال یعنی احتمال قهرمانی.

شما سال‌ها در استقلال کار کرده اید چرا مشکلات مالی و بدهی‌های این باشگاه حداقل ثابت نمی‌ماند و مدام در حال افزایش است؟

وقتی انتخاب مدیران باشگاه براساس روابط باشد نه شایستگی همین می‌شود. می‌دانید باشگاه نزدیک به دو میلیون دلار بدهی خارجی دارد؟ می‌دانید تا روزی که استراماچونی با باشگاهی قرارداد نبندد باشگاه استقلال باید کل پول قرارداد دو ساله اش را بدهد؟ او، چون سرموعد حقوقش را نگرفت قراردادش را فسخ کرد و قانوناً تمام پولش را می‌گیرد. در کشور ما اگر کسی قسط آخر وام دو میلیونی اش را ندهد باید هرطورشده آن را پس بدهد وگرنه ضمانت‌نامه اش را به اجرا می‌گذارند، اما مدیرانی داشته‌ایم که میلیارد‌ها تومان بدهی جا گذاشتند و رفتند و کسی به آن‌ها نگفت بالای چشم‌تان ابرو است. چرا آن‌ها بازخواست نشدند؟ چرا الان بازخواست نمیشوند؟ چرا محکوم به جبران خسارت از جیب‌شان نمی‌شوند؟ وقتی کسی بدهی بالا می‌آورد باید خودش آن را بپردازد. حالا هم دیر نشده، می‌توان خسارت بیت‌المال را جبران کرد. یک مدیری را در استقلال منصوب کردند و خود وزارت به او گفت ۲۵میلیارد هزینه کن، اما وقتی رفت ۲۵ میلیارد بدهی جاگذاشت جدا از آن ۲۵ میلیاردی که خرج کرد. این‌ها دلسوز نیستند و به همین راحتی بدهی می‌گذارند و می‌روند جای دیگری دوباره پست و مقام می‌گیرند!

از مدیرعامل جدید استقلال شناخت دارید؟

بله سعادتمند فوتبالیست بوده و خانوادگی استقلالی بودند. قدیم ما با استقلال در نوشهر بازی داشتیم و سعادتمند جلوی ما بازی کرد و معتقدم آدم مثبتی است، اما بحران‌های مالی باشگاه به قدری زیاد است که امکان ندارد یک مدیر به تنهایی بتواند آن‌ها را برطرف کند. باید خیلی‌ها پای کار بیایند و حتی دولت هم باید کمک کند، چون این تیم مال دولت است. ولخرجی چند باشگاه باعث شده به سایر تیم‌ها فشار وارد شود. موقع تمدید قرارداد‌ها بازیکن ثابت می‌کند که دو، سه باشگاه به او پیشنهاد مثلاً ۴میلیاردی داده‌اند و باشگاه استقلال روی همین فشار‌ها مجبور می‌شود قرارداد سنگینی با این بازیکنان ببندد.

اخیراً چند پیشکسوت بابت موضوعی پیش پا افتاده به هم تاختند در جریان موضوع قرار دارید؟

بله، اما بهتر است صحبتی نکنم و معتقدم همه باید حرمت‌داری کنیم.

صحبت خاصی دارید؟

در بحران کرونا جامعه پزشکان و پرستاران جانفشانی کردند و دیدیم یک پدر و یا مادر یک ماه در بیمارستان مشغول فعالیت بودند و فرزند دلبندشان را ندیدند. رشادت این بزرگان ستودنی بوده و هست. از طرفی برخی از خدا بی‌خبر هم با احتکار اقلام بهداشتی دنبال مال‌اندوزی به بهای جان مردم بودند و این‌ها واقعاً وجدان ندارند متأسفانه ماسک ۲۰۰تومانی شده۲۵۰۰تومان در حالی که کیفیتش به شدت پایین آمده و انگار دو تا بند به یک کاغذ چسبانده شده! یادم هست پارسال همان ماسک‌های ۲۰۰ تومانی پنبه‌ای و زخیم‌تر بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها