کد خبر : 41341

پیش‌بینی بارش‌ باران های سیل‌آسا در ۲۰ استان کشور

پیش‌بینی بارش‌ باران های سیل‌آسا در ۲۰ استان کشور

آقابیگی از پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۰ استان کشورو احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق طی روز‌های آینده خبر داد.

سیف اله آقا بیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بارش‌های سیل آسا که در چند روز گذشته در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی اخیر در برخی از مناطق شمالی کشور نظیر گیلان و بخش‌هایی از استان مازندران گزارش سیل شده که آن هم به دلیل افزایش آب رودخانه‌ها بوده است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی ۲۰ استان کشور از قبیل تهران، زنجان، شمال خوزستان، قم، البرز، خراسان‌های شمالی و رضوی، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین تا چندروز آینده درگیر بارش‌های سنگین هستند که هشدار ما به مردم این است که در مجاورت رودخانه‌ها و سد‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: همچنین از صبح فردا برخی از شهر‌های ساحلی دریای خزر شاهد بارندگی‌های شدید هستند که توصیه می‌شود  مردم از تردد و اسکان در کنار دریا و رودخانه‌ها  بپرهیزنند.

آقابیگی اضافه کرد: خوشبختانه از لحاظ کنترل پایداری و آمادگی برای سیلاب تمامی مخازن و سد‌ها کنترل شده است و حجم مناسب برای ذخیره سیلاب وجود دارد و امیدواریم که پراکندگی بارش‌ها در بالادست سد‌ها صورت بگیرد تا بتوانیم از این نعمت استفاده کنیم و بارش‌ها در دشت‌ها و پایین دست نباشد چرا که در آن مکان‌ها ابزاری برای جمع آوری و ذخیره نداریم.

او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بارش در تهران گفت: در پایتخت هم شاهد افزایش بارندگی بودیم که این میزان بارندگی تا یکشنبه در تهران ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: خوشبختانه طی تدابیر انجام شده تمامی الزامات در استان تهران و خارج از آن برای جریان خروج آب انجام شده است که امیدواریم این جبهه بارشی که تا روز یکشنبه فعال است مشکل خاصی ایجاد نکند.

آقابیگی افزود:در حال حاضر استان‌های شمالی کشور در این فصول نسبت به سایر مناطق بیشتر در معرض سیلاب هستند که باید نکات ایمنی رعایت شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها