کد خبر : 41324

معلمان برای تدریس تلویزیونی حق الزحمه نخواستند؟

معلمان برای تدریس تلویزیونی حق الزحمه نخواستند؟

در حالی که برخی از معلمان حاضر در تدریس تلویزیونی می‌گویند حتی یک ریال هم حق‌الزحمه یا حتی کرایه رفت و آمد به آنها پرداخت نشده اما معاون آموزش و پرورش می‌گوید هیچ معلمی که برای تدریس تلویزیونی همکاری داشتند تقاضای وجه نداشته‌اند!

به گزارش تسنیم؛ تعطیلات کرونایی مدارس بیش از یک ماه است که دانش‌آموزان را خانه‌نشین کرده است، با وجود تعطیلی مدارس، تلاش‌هایی برای آموزش دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی در جریان است.

آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان با حضور معلمان داوطلب  از 10 اسفند ماه از شبکه آموزش آغاز شد و پس از آن شبکه چهار سیما به جریان آموزش دانش آموزان پیوست. این آموزش‌های تلویزیونی با وجود اشکالاتی از جمله تدریس سریع مطالب و عدم یادگیری دانش‌آموزان به دلیل برخی ضعف‌های مربوط به تدریس‌ها،  بیشتر از یک ماه است که در جریان است.

پیش از این معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش فراخوانی را برای دعوت از معلمان علاقه‌مند به تدریس تلویزیونی ارائه کرد تا معلمان علاقمند به تدریس از استان‌های تهران و البرز برای تدریس تلویزیونی کمک کنند اما در دوره متوسطه اول و دوم و شاخه فنی و حرفه‌ای از سرگروه‌های درسی کمک خواسته‌اند تا دقیق‌ترین دبیران را معرفی کنند.

حالا با گذشت یک ماه از فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران، برخی از معلمان حاضر در طرح می‌گویند:"بیش از 100 معلم فداکار در این شرایط حساس به صداوسیما رفته‌اند و به صورت زنده یا ضبطی در شبکه آموزش و یا شبکه چهار صدها ساعت تدریس کرده‌اند اما متأسفانه حتی یک ریال هم حق‌الزحمه یا حتی کرایه رفت و آمد هم به اینها داده نشده! نمی‌دانیم وظیفه وزارت آموزش و پرورش است یا صداوسیما که مبلغی برای این معلم‌های دلسوز پرداخت کند!

این افراد گلایه دارند که در این شرایط اقتصادی در اسفند و حتی ایام نوروز هم در مدارس به صورت مجازی زحمت کشیده‌اند و هم آمدند در صداوسیما؛ متأسفانه به آنها گفته‌اند حضور شما فی سبیل‌الله است! در صورت صلاحدید محبت کنید از صداوسیما و آموزش و پرورش پیگیری کنید."

در همین رابطه علیرضا کمرئی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره پرداخت حق‌الزحمه به معلمانی که در برنامه‌های تلویزیونی حضور دارند، اظهار کرد: در دوره متوسطه هیچ کدام از معلمانی که برای تدریس تلویزیونی همکاری داشتند ادعای وجه بابت آمدن وحضور در تدریس را نداشتند!

وی افزود: آموزش وپرورش متوجه این موضوع است که معلمان بخشی از زمان خود را گذاشته، متحمل هزینه شده و برای تدریس تلویزیونی آمده‌اند بنابراین سعی خواهیم کرد در این زمینه زحمات آنها جبران شود و جبران حداقلی را داشته باشیم. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: گاهی از این معلمان شماره حساب هم خواستیم تا فرصتی برای جبران زحمات باشد اما از دادن آن امتناع می‌کنند و این برای ما ارزشمند است.

کمرئی گفت: آموزش و پرورش نسبت به جبران زحمات این معلمان اهتمام دارد و در این زمینه قدم برمی‌دارد. 

وی با اشاره به اینکه با همت این معلمان و همراهی صداوسیما بیش از 840 برنامه تدریس تلویزیونی داشتیم، خاطرنشان کرد: برخی معلمان از همان روزهای نخست 10 اسفند با ما همکاری داشتند که سپاسگزار آنها هستیم که در شرایط حساس (به لحاظ کرونا) ریسک کرده و در برنامه تلویزیونی حضور می‌یابند اما تا به امروز یک مورد نداشتیم که بگوید حق الزحمه می‌خواهیم یا به دلیل آن از حضور در برنامه اکراه داشته باشد!

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: ما به خوبی می‌دانیم این معلمان هزینه کرده و وقت می‌گذارند تا پاورپوینت تهیه کرده و در برنامه تلویزیونی ارائه دهند، زحمات آنها شایستگی جبران دارد و آموزش و پرورش خود را موظف به آن می‌داند. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها