کد خبر : 41151

جزئیات پرداخت حقوق فروردین معلمان حق التدریس

جزئیات پرداخت حقوق فروردین معلمان حق التدریس

«فعلاً» مدارس تعطیل است؛ این تعطیلی که به دلیل پیشگیری از گسترش کروناویروس در دستور کار قرار گرفته، برای معلمان رسمی که حقوق ثابت ماهانه دارند، نگران کننده نیست اما معلمان حق‌التدریس، نگران معیشت و آینده شغلی خود هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که تکلیف حقوق فروردین ماه ما چه می‌شود؟!

به گزارش ایلنا، دولت در هفته‌های گذشته، تمهیداتی برای فصلی‌کاران و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است و معلمان حق‌التدریس که به صورت ساعتی در مدارس دولتی سراسر کشور، مشغول به تدریس هستند، می‌گویند: با تعطیلی مدارس، اشتغال ما نیز در معرض خطر قرار گرفته است؛ این درحالیست که زندگی همچنان هزینه دارد و حتی هزینه‌های آن افزایش نیز داشته است.

انتظار معلمان این است که لااقل تا زمان بازگشایی مدارس، دستمزد و حق بیمه آنها کامل پرداخت شود تا بتوانند از امنیت روانی برخوردار باشند.

«دستمزد کامل» برای معلم حق‌التدریس به معنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است؛ این معلمان که دستمزد ساعتی وزارت کار را می‌گیرند و بیمه تامین اجتماعی هستند، در شرایط عادی برحسب تعداد ساعات کار، حقوق و حق بیمه دریافت می‌کنند و معمولاً از آنجا که تعداد ساعات تدریس آنها محدود است، دریافتی‌شان در پایان ماه، از حداقل حقوق کارگری نیز کمتر می‌شود.

معلمان حق‌التدریس می‌گویند: ما همان کارِ «معلمان رسمی» را با همان کیفیت و توانایی انجام می‌دهیم اما نصف آنها هم دستمزد نمی‌گیریم؛ حتی نمی‌توانیم به آینده و بازنشستگی خود امیدوار باشیم چراکه با پرداخت حق بیمه ناکامل و ساعتی، باید بیش از چهل سال کار کنیم تا بازنشست شویم! لااقل در این بحران کرونا، حقوق ما را کامل بپردازند تا بتوانیم قدری آسوده باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها