کد خبر : 40715

لیگ برتر در آستانه لغو شدن / پرسپولیس قهرمان اعلام می شود؟

لیگ برتر در آستانه لغو شدن / پرسپولیس قهرمان اعلام می شود؟

بر اساس اخباری که به فوتبالی رسیده است فصل نوزدهم رقابتهای لیگ برتر و دیگر رقابتهای لیگ یک و دو و سه، در آستانه لغو کامل است و به خاطر اسپانسرهاست که فعلا اعلام نمی شود.

به گزارش فوتبالی، اگر این سوال را از مسئولان سازمان لیگ بپرسید، پاسخ آنها قطعا منفی خواهد بود و سهیل مهدی و همکارانش به این نکته اشاره خواهند کرد که نیمه کار ماندن لیگ آخرین تصمیم ممکن است و آنها کماکان امیدوارند که ظرف یکی دو ماه آینده شرایط از سرگیری مسابقات آماده شود و حتی ممکن است خبر ما را هم تکذیب کنند. 

علاوه بر خبری که به فوتبالی رسیده دلایل محکم دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد احتمال برگزار نشدن لیگ بیشتر از برگزاری آن باشد.

حتما خاطرتان هست که علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در یک مصاحبه تلویزیونی از قول وزیر بهداشت اعلام کرد که 20 فروردین پیک کرونا خواهد بود و بعد از آن، کشور دو ماه دیگر هم با این بیماری دست و پنجه نرم خواهد کرد با این همه صحبتهای امروز رئیس جمهور نشان می‌دهد که نمی‌توان با قطعیت از زمان پیک کرونا صحبت کرد.

آنطور که خبرگزاری ایسنا نوشته، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفته:" در بعضی استان‌ها بله، از پیک عبور کردیم و در شیب پایین قرار گرفتیم، اما در بعضی استان‌ها هنوز نمی‌توانیم با اطمینان صحبت کنیم؛ برخی از آنها می‌گفتند باید منتظر پایان تعطیلات عید نوروز باشیم و بعد قضاوت کنیم که در چه وضعیتی هستیم. ماجرای کرونا این نیست که مثلاً یک هفته و یا  10 روز دیگر به زمانی برسیم که ویروس کرونایی در عالم یا در ایران نباشد. این ویروسی که آمده و وارد جامعه شده، ممکن است یک سال یا دو سال دیگر باشد."

صحبتهای رئیس جمهور به خوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای دوران پیک کرونا عنوان کرد به خصوص آنکه شرایط شهرها با یکدیگر متفاوت است و متاسفانه به خاطر سهل انگاری بعضی از هموطنانمان و مسافرت نوروزی هشت و میلیون نفر از آنها، آمار ابتلا به کرونا در بعضی از مناطق بیشتر از جاهای دیگر است. از طرف دیگر رسیدن به پیک کرونا به معنای پایان این ویروس کشنده نیست و قطعا تا مدتی بعد از زمان رسیدن به پیک، مجبور به تحمل این ویروس هستیم! اتفاقی که باعث می‌شود نتوان حتی زمان تقریبی برای ادامه لیگ عنوان کرد و این یعنی آنکه سازمان لیگ به احتمال بسیار زیاد چاره‌ای جز اعلام لغو رقابتهای این فصل نخواهد داشت هر چند که آنها تا امروز به خاطر قراردادهای اسپانسری که دارند، از اعلام خبر لغو لیگ خودداری کرده‌اند. اگر رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در مرداد به صورت مجتمع در یک شهر برگزار شود عملا امکان برگزاری لیگ برتر وجود ندارد. برخی خبر داده اند پیک کرونا ۲۰ اردیبهشت است و برخی گفته اند ۲۰ خرداد پیک کرونا خواهد بود و دو ماه بعد از تاریخ پیک، وضعیت مهیای برگزاری رقابتها می شود. اگر ۲۰ اردیبهشت را در حالت خوشبینانه در نظر بگیریم، ۲۰ تیر امکان برگزاری مسابقات وجود دارد که عملا با توجه به رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در مرداد و شروع فصل جدید و فصل نقل و انتقالات و حتی ماه مبارک رمضان، ادامه لیگ برتر نوزدهم وجود ندارد.

خبری از قهرمان نیست

اگر چه پرسپولیسی‌ها عقیده دارند در صورت لغو لیگ، باید آنها را قهرمان اعلام کرد اما طرحی که روی میز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار گرفته، لغو لیگ بدون اعلام قهرمان است و لیگ نوزدهم، دوباره تکرار خواهد شد و امتیازها هم پاک می شود. 

خبر بد برای فوتبالیست ها

لغو لیگ بیشتر از همه به ضرر بازیکنان خواهد بود چون آنها با کاهش محسوس حقوقشان مواجه می‌شوند. ماجرا از این قرار است که امروز خبر آمد کنفدراسیون فوتبال آسیا به فیفا پیشنهاد داده تا دستمزد 3 ماه آینده بازیکنان و مربیان فوتبال در لیگ های آسیایی 15 تا 30 درصد در هر ماه کاهش پیدا کند و در صورت لغو کامل لیگ 40 تا 50 درصد دستمزدها کاهش پیدا کند. در صورت موافقت فیفا با پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا این طرح در لیگ برتر ایران هم اجرایی خواهد شد.

با توجه به اینکه این اتفاق- کاهش دستمزد بازیکنان- در فوتبال اروپا اجرایی شده به نظر می‌رسد به زودی در آسیا هم شاهد کاهش رقم قرارداد بازیکنان باشیم منتهی باید دید باشگاهها چه راهکاری برای این موضوع درنظر خواهند گرفت. در هر حال بازیکنان تا زمانی که در تمرین و بازی بوده اند از باشگاهشان پول می گیرند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها