کد خبر : 40648

ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین

ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: از حدود 48 ساعت گذشته اعمال محدودیت ها در قالب مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تشدید یافته و حداقل تا 20 فروردین با تایید رییس جمهور در همین سطح ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، گفت: به دنبال اجرا و گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام و مشارکت خوب مردم در این بسیج ملی از طریق خوداظهاری در سامانه Salamat.gov.ir تاکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در این سامانه ملی مشارکت کرده‌اند و مورد غربالگری و بر حسب ضرورت مورد ارزیابی و مراقبت قرار گرفته اند و اطلاعات و داده‌های قابل توجهی به دست آمده است.

وی افزود: باید توجه کرد که تشخیص و مداخله زودهنگامی که از مسیر این بسیج عمومی و مشارکت مردم و به همت همکاران‌مان در نظام سلامت اتفاق افتاده، قاعدتا بر روند بیماریابی ما تاثیر مثبت گذاشته و بر کاهش و مدیریت بیماری تاثیر مثبت می‌گذارد، همانطور که در روزهای اخیر گذاشته است.

با استمرار فاز مدیریت کرونا، هفته های آتی وارد فاز مهار بیماری میویم

جهانپور با بیان اینکه عملا در فاز مدیریت بیماری کووید-۱۹ در کشور قرار داریم، افزود: مقایسه وضعیت‌مان با آمار و اطلاعات سایر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته، به خوبی این امر را نشان می‌دهند و متخصصان و کارشناسان اذعان دارند که اگرچه بیماری هنوز وارد فاز مهار در ایران نشده، اما به یمن این طرح و مشارکت مردم، در فاز مدیریت قرار گرفته است و با امتداد این فاز وارد فاز مهار بیماری در هفته‌های آتی شویم.

ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین

وی ضمن تشکر از همه مردم به دلیل مشارکت‌شان در روزهای اخیر و همراهی شان در رعایت نکات بهداشتی و ... گفت: از بامداد روز گذشته عملا با تشدید و اعمال محدودیت‌ها در حوزه فاصله‌گذاری اجتماعی روبرو هستیم و پیش از آن نیز به دنبال شناسایی اولین مورد بیماری در کشور اقدامات لازم نظیر تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و... اعمال شده بود. بر همین اساس ظرف ۴۸ ساعت اخیر با مصوبات ملی مدیریت و مقابله با کرونا این مصوبات تشدید یافته و حداقل تا ۲۰ فروردین با تایید رییس جمهور با همین سطح ادامه خواهد یافت. امیدواریم این مشارکت ادامه داشته و با خودمراقبتی و دیگر مراقبتی بتوانیم در روزهای آتی در مسیر مقابله با این بیماری یاری رسان نظام سلامت باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها