کد خبر : 40572

آتشی که با مصاحبه جادوگر پرسپولیسی ها شعله ور شد

آتشی که با مصاحبه جادوگر پرسپولیسی ها شعله ور شد

علی کریمی که معتقد بود این تصمیم مدیریت باشگاه به دلیل مصاحبه‌‌اش درباره مدیریت قبلی استیل آذین بوده، گفت:من یک مسلمانم و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد دارم. مسئولان استیل آذین اگر چنین ادعایی داشتند چرا همان روز تمرین و ادعای روزه خواری اعلام نکردند و اجازه دادند من در برابر استقلال بازی کنم؟

به گزارش پارس فوتبال ، شاید عجیب ترین دعوا در فوتبال ایران به سال ۱۳۹۰ بازگردد. جایی که نام استیل آذین بر سر زبان‌ها افتاده بود. تیمی که از لیست بازیکنانش گرفته تا حتی کادر مدیریتی پرستاره‌ای داشت و همه از قهرمانی آن‌ها سخن می‌گفتند. اما یک اختلاف عجیب ترین اخراج تاریخ را رقم زد. در آن زمان علی کریمی اسطوره پرسپولیس یکی از ستاره‌های استیل آذین بود. از طرفی با حکم حسین هدایتی، مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد.

تیمی پر از ستاره که اختلاف هم یکی از ارکان آن شده بود. مدیریت قبل از آجورلو، رابطه بسیار خوبی با کریمی داشت. تا جایی که تیم با نظر این بازیکن بسته شده بود و حالا با آمدن آجورلو، علی کریمی رابطه‌‌اش با مدیریت را خراب شده می‌دید.

یک مصاحبه از علی کریمی عمق این اختلاف را نشان داد. او با انتقاد از کیفیت لباس تیم شروع کرد و در اظهار نظری جنجالی گفت اگر مدیر قبلی بود استیل آذین قهرمان می‌شد! اختلافی که با تصمیم آجورلو شعله‌ور شد.

در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان استیل آذین با استقلال بازی داشت. در تمرین قبل از مسابقه علی کریمی به علت نوشیدن آب با صادق درودگر که آن زمان سرپرست تیم بود، درگیری لفظی پیدا کرد اما همه چیز مسکوت ماند. در نهایت این مسابقه حساس انجام شد و استیل آذین با گل دقیقه ۹۰ نتیجه را به تساوی ۲-۲ کشاند.

اما توفان اصلی روز بعد از بازی بود. با رای مصطفی آجورلو علی کریمی به علت روزه خواری و عدم احترام به ارزش‌های دینی از استیل آذین اخراج شد که این تصمیم جنجال زیادی در فوتبال ایران به پا کرد. برخی موافق با آن بودند و برخی مخالف. اما آجورلو قاطعانه از تصمیمش دفاع کرد.

علی کریمی که معتقد بود این تصمیم مدیریت باشگاه به دلیل مصاحبه‌‌اش درباره مدیریت قبلی استیل آذین بوده، گفت:من یک مسلمانم و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد دارم. مسئولان استیل آذین اگر چنین ادعایی داشتند چرا همان روز تمرین و ادعای روزه خواری اعلام نکردند و اجازه دادند من در برابر استقلال بازی کنم؟

اما حالا بعد از هشت سال، مصطفی آجورلو سخنان جالبی به زبان آورد. هر چند که او تمایلی زیادی به گفت و گو در این مورد نداشت، در ابتدای صحبتش گفت:اگر از من بپرسند که با غیرت ترین فوتبالیست ایران کیست می‌گویم‌ علی دایی. اگر بگویند باهوش ترین و با سیاست ترین چطور؟ جواب می‌دهم علی پروین. اگر بگویند با تکنیک ترین و با ذوق و خلاق ترین بازیکن ایران چه کسی است، من می‌گویم علی کریمی. کریمی چند ویژگی خوب دارد و آدم راستگویی هست. مثلا در مناظره‌ای که با یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال (محمدرضا ساکت) داشت، من حق را کامل به کریمی دادم.

آجورلو ادامه داد:طبیعی است اگر در آنجا اتفاق تلخی افتاد دیگر تکرار نکنیم. آن اتفاق برای هیچ کس زیبا نیست. نمی‌خواهم زیاد توضیح بدهم ولی هم من و هم آقای کریمی از این موضوع رنجیده‌ایم و هر دو‌ برای تعالی فوتبال ایران و ارزش‌های دینی و ارزشی ابعاد مختلفی در ذهن داریم.

وی معتقد است در آن مسئله باید نرم‌تر عمل می‌کرده و می‌گوید:ما انسان‌هایی هستیم که معصوم نیستیم. طبیعتا می‌توانست آن مسئله بهتر حل شود و فدراسیون بهتر عمل کند. چیزی که در این مدت آموختم این است که مدیرانی مثل من در آن سطح حتما باید توانایی نرمش قهرمانانه را می‌داشتند و بازیکنانی مثل کریمی ارزش‌های دینی را مورد توجه قرار دهند. آقای کریمی دوست خوب من هستند و ایشان را از باشگاه فتح می‌شناسم و بعدا به پرسپولیس آمدند و پیشرفت کردند. حالا هم در زمینه مربیگری استعداد خوبی دارند. ایشان هم می‌تواند مثل آقای امیر قلعه‌نویی کاندید سرمربیگری تیم ملی باشد و این توانایی را دارد. اما هنوز هم معتقدم که یک مسلمان اول باید عیب خودش را بگوید و عیب دیگران را به زبان نیاورد. این در سیره اسلامی ما قرار دارد.

آجورلو در خصوص نحوه حضورش در استیل آذین و برنامه‌های متعددی که برای این باشگاه داشته، حرف‌های جالب توجهی به زبان آورد و گفت:من در جلسه‌ای که با آقای هدایتی داشتم به ایشان گفتم تیم خوبی داریم اما هوادار نداریم و برای جذب هوادار باید ساندیس بدهیم و این خوب نیست. بیایید به شهر قدس برویم که هم ورزشگاه خوبی دارد و هم نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر آن‌جا زندگی می‌کنند. ۳۰،۴۰ هزار از آن‌ها را داشته باشیم کافی است. رفتیم و آنجا توافق کردیم که در ۱۰ سال بچه‌های شهر قدس در تیم‌های پایه و حتی بزرگسالان جا داشته باشند.

آجورلو صحبت خود را اینگونه ادامه داد:یک نفر گفت آقا چه کسی می‌رود و آن‌جا تمرین می‌کند؟ حالا خوب است که حذف شدید و به سمنان رفتید؟ البته من نبودم که حذف شدند اما سمنان رفتند. من اگر بودم اعتماد می‌کردم. من در استیل آذین حتما می‌توانستم یک باشگاه حرفه‌ای درست کنم به کمک تیمی که آقای هدایتی و آقای پروین شامل آن می‌شدند. مطمئن باشید اگر آن روند فوتبالی پیش می‌رفت امروز این گرفتاری برای آقای هدایتی پیش نمی‌آمد. چون همه مشکلات مالی‌اش از فوتبال حرفه‌ای تامین می‌شد. البته استیل آذین به من کمک کرد بیشتر واقعیت فوتبال ایران و افرادی که در آن هستند را درک کنم و امروز آدم ساده لوحی که چیزی نمی‌داند و فقط دوست دارد عکس از او به یادگار بماند نیستم. من حالا فقط برای فوتبال کشورم و اعتلای آن صحبت می‌کنم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها