کد خبر : 40388

روزی که پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر را از مشت استقلال بیرون کشید

روزی که پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر را از مشت استقلال بیرون کشید

سه شنبه ٧ خرداد ١٣٨١ یک بعدازظهر شیرین برای پرسپولیسی ها و یک بعدازظهر فوق العاده تلخ برای استقلالی ها بود.

به گزارش فوتبالی، اخیرا ویدیویى در فضاى مجازى منتشر شده که اتفاقات رختکن پرسپولیس در بازى مقابل فجر سپاسى را در ورزشگاه آزادی نشان مى دهد. در این ویدیو افشین پیروانى کاپیتان آن زمان پرسپولیس به طور واضح اشاره به بردن به هر قیمتى مى کند و از بازیکنان می خواهد در صورت قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس خود را درون محوطه جریمه به زمین بیاندازند و هرچه ضد فوتبال بلدند را مقابل تیم فجرسپاسی که مربى آنها برادر پیروانى یعنی غلامحسین پیروانی است پیاده کنند.

 هم زمان با این بازى استقلال ٤٨ امتیازى در انزلى مهمان ملوان بود و براى قهرمانى فقط به یک تساوى نیاز داشت که در نیمه اول توسط بابک پورغلامى دروازه استقلال باز شد تا نیمه اول با یک گل به سود ملوان خاتمه یابد. این طرف در ورزشگاه آزادى پرسپولیس و فجرسپاسى نیمه اول را مساوى به رختکن رفتند و این صحبتهاى پیروانى مربوط به زمانی است که استقلال یک گل عقب است و پرسپولیس براى قهرمانى باید بازى را ببرد و استقلال هم گلى نزند. در واقع اگر استقلال در انزلى گلى را به ثمر مى رساند صحبتهای پیروانی بی فایده می شد.

در فوتبال ایران، کم نیستند کسانی که بردن را به هر قیمتى و به هر روشى را خواستارند چرا که در تاریخ آمار برد و باختها و جام ها ثبت می شود. در این باره می شود سر فرصت بحث کرد. برخی ماجراهای جوانمردانه را ترجیح می دهند و برخی بردن به هر قیمتی را می خواهند.پس از انتشار این فیلم، حرف و حدیث هایی درباره تبانی احتمالی پرسپولیس و فجر شهید سپاسی مطرح شده است اما باید دقت کرد که سرنوشت قهرمانی در دستان استقلال بود و درباره تبانی پرسپولیس و فجر شهید سپاسی، مدرک و سندی وجود ندارد و چیزی اثبات نمی شود. استقلال می توانست فقط با زدن یک گل قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود اما استقلال موفق به گلزنی نشد تا پرسپولیسی ها قهرمان اولین دوره لیگ برتر شوند. در واقع قهرمانی در مشت استقلالی ها بود اما آبی ها به راحتی مشتشان را باز کردند و قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم کردند.

اتفاقات هفتم خرداد ٨١ به تاریخ پیوست ، اتفاقاتى که به ضرر استقلال و به سود پرسپولیس پیش رفت و منصور پورحیدرى هیچ وقت حاضر نشد در مورد آن بعدازظهر تاریخى و عملکرد بازیکنانش صحبت کند. اینکه چرا استقلال در بازی که می توانست منجر به قهرمانی اش شود، ضعیف بود و هیچ شباهتی به بازیهای گذشته استقلال در لیگ برتر آن سال نداشت. 

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها