کد خبر : 40303

لیگ برتر فوتبال ایران لغو می شود یا ادامه می یابد؟

لیگ برتر فوتبال ایران لغو می شود یا ادامه می یابد؟

شیوع ویروس کرونا در ایران و نامشخص بودن زمان قطع شدن انتقال این ویروس برگزاری ادامه بازی های لیگ برتر را به هاله ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش ورزش سه، این ابهام حتی موجب شده برخی اذعان کنند که لیگ برتر فصل جاری باید در همین جای کار به پایان برسد! اما سازمان لیگ مصرانه به دنبال ادامه بازی های لیگ برتر است.

این اصرار البته طبیعی است به این خاطر که تیم های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و هم چنین تیم هایی که داعیه ماندن در جدول بازی ها را دارند به این تعطیلی و این جدول راضی نمی شوند. از سویی برخی باشگاه ها گفته اند اگر در همین جای کار لیگ به پایان برسد همه دستمزدها را پرداخت نکردند و به اندازه هفته های برگزاری بازی ها به بازیکن دستمزد می دهند؛ از اینرو بازیکنان هم مخالف تعطیلی بازی های لیگ برتر هستند و حتی در روزهایی که انتقال ویروس کرونا قطع نشده است در تمرینات تیم ها حاضر می شوند. 

البته بر اساس مصوبه ای که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به سازمان لیگ ابلاغ شده است این سازمان می تواند بازی های لیگ برتر را از اردیبهشت ماه آغاز کند. هم چنین از پایان لیگ برتر فصل جاری و شروع بازی های فصل آتی باید 75 روز فاصله باشد و کم کردن این فاصله منوط به کسب مجوز از فیفا است و شاید سازمان لیگ را مجبور کند در این زمینه مکاتبه ای با فیفا داشته باشد. 

جالب اینکه چندی پیش فدراسیون والیبال با شرایط خاص بازی های لیگ برتر این فصل را تمام شده اعلام کرد که یکی از شروط آن پرداخت همه ی دستمزد بازیکنان بوده است. اما باشگاه های لیگ برتری پیشنهاد پرداخت 60 درصد از دستمزدها را داده اند. با دلایل عنوان شده به نظر می رسد بازی های لیگ برتر دنبال شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها