کد خبر : 39999

بخشنامه وظایف فرهنگیان در برابر ویروس کرونا ابلاغ شد

بخشنامه وظایف فرهنگیان در برابر ویروس کرونا ابلاغ شد

کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با صدور بخشنامه‌ای نقش‌ها و وظایف همکاران شاغل در مدارس سراسر کشور را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با توجه به شرایط خاص کشور در مواجهه با بیماری کرونا و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی معلمین و همکاران پرتلاش وزارت آموزش‌وپرورش که همواره در شرایط سخت کشور با تکیه‌بر شایستگی‌های خویش، پیشگام بوده‌اند و در این برهه حساس کشور نیز با ایجاد نهضت ملی جهاد آموزشی، جلوه‌هایی زیبا از خلاقیت  و نوآوری را در آموزش‌وپرورش دانش آموزان به منصه ظهور کشاندند و یک‌بار دیگر جایگاه خویش را در سبد تقاضای اجتماعی جامعه رفعت بخشیدند، کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بخشنامه‌ای مبنی بر شرح وظایف و مسئولیت‌های همکاران شاغل در مدارس را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه به تفکیک به شرح وظایف مدیران و معاونین مدرسه، آموزگاران و دبیران، معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی یا مربی پرورشی، مربی بهداشت مدرسه، مشاور مدرسه، تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه سفیران سلامت و سرایداران و نیروهای خدماتی، پرداخته ‌شده است.

در این بخشنامه تأکید شده است که لازم است کلیه همکاران مدرسه به‌منظور تحکیم، هماهنگی و یکپارچگی اقدامات در دست اجرا، متن کامل این بخشنامه مطالعه کنند.

بر اساس این بخشنامه؛ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند:

- دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و نظیر آن‌ها برای استفاده کارکنان خود اقدام کنند.

-ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان، نصب پیام‌ها و علائم هشداردهنده جهت آگاهی مراجعان برای تعامل مناسب با شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی در محیط اداری

-کلیه مکاتبات اداری بین دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه دستگاه‌ها باید از طریق شبکه دولت و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری که به‌صورت فیزیکی و غیرالکترونیکی ارسال می‌شود خودداری گردد.

همچنین کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی به روش‌های زیر ارائه خواهد شد:

-ارائه خدمت به‌صورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی، سامانه‌های الکترونیکی، برنامه‌های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

-ارائه خدمت از طریق پست به آدرس ذی‌نفعان

همچنین این بخشنامه، وظایف مدیران، معاونان آموزشی- پرورشی و تربیت‌بدنی، آموزگاران و دبیران، مربی بهداشت، مشاور مدرسه، تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه سفیران سلامت،  سرایدار و نیروهای خدماتی را مشخص کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها