کد خبر : 39854

مثلث آتش پرسپولیس چگونه بقیه تیم را سوزاند

مثلث آتش پرسپولیس چگونه بقیه تیم را سوزاند

مهدی ترابی با ۸ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرسپولیس قرار دارد. ترابی این ۸ گل را در ۷ بازی به ثمر رساند. تنها دو گل او در یک بازی مربوط به دیدار هفته سیزدهم برابر ذوب‌آهن می‌شود و جالب است بدانید در هر دو بازی رفت و برگشت به پارس جنوبی جم گل زد.

به گزارش خبرورزشی، لیگ‌های پانزدهم تا هفدهم بهترین خط حمله لیگ برتر در اختیار پرسپولیس بود، اما از لیگ هجدهم سرخپوشان تهرانی رفته‌رفته در گلزنی دچار افت شدند و سال گذشته علاوه بر از دست دادن بهترین خط حمله لیگ برتر بعد از سه سال، بازیکنی از این تیم صاحب عنوان آقای گلی نشد.

ادامه روند ضعیف پرسپولیس در گلزنی به تیم کالدرون هم سرایت کرده و به اوج رسید. بهترین گلزن تیم کالدرون یک هافبک کناری بود که مأموریت زدن ضربات پنالتی را هم بر‌عهده داشت.

ترابی در ۱۵ بازی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر با ۶ گل بهترین گلزن پرسپولیس بود، اما رقیب جدی برای آقای گل‌ها به حساب نمی‌آمد. حالا از زمان حضور گل‌محمدی پرسپولیس در تمامی بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به‌جز یک بازی موفق به گلزنی شده است.

آن‌ها در لیگ برتر فارغ از نتیجه بازی سپاهان که ۳ بر صفر شد در هر بازی به‌طور میانگین دو گل زدند که این آمار در زمان کالدرون ۱/۲۵ گل در هر بازی بود و در آسیا هم فعلاً میانگین یک گل در هر بازی را دارند. به نظر می‌رسد تیم یحیی راه گلزنی را بهتر از تیم کالدرن بلد است و سعی می‌کند تا تیم تهاجمی دو سال پیش را احیا کند. در ادامه می‌خواهیم علاوه بر معرفی گلزنان پرسپولیس در سه جام چند نکته مهم در مورد آن‌ها را بررسی کنیم.

بهترین گلزن لیگ برتر

مهدی ترابی با ۸ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرسپولیس قرار دارد. ترابی این ۸ گل را در ۷ بازی به ثمر رساند. تنها دو گل او در یک بازی مربوط به دیدار هفته سیزدهم برابر ذوب‌آهن می‌شود و جالب است بدانید در هر دو بازی رفت و برگشت به پارس جنوبی جم گل زد.

بهترین گلزن جام حذفی

پرسپولیس در جام حذفی نتایج اقتصادی گرفت و با برد‌های یک بر صفر از سد ماشین‌سازی و صنعت نفت آبادان عبور کرد، اما در تنها بازی که با یک تیم لیگ دسته دومی بازی داشت عقده‌گشایی کرد و موفق به زدن دو گل شد. هر دو گل این بازی را علی علیپور زد و به بهترین گلزن پرسپولیس در این رقابت‌ها تبدیل شد.

بهترین گلزن آسیایی

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فقط یک گلزن دارد و آن هم کسی نیست جز علی علیپور که با دو گل زده برابر الشارجه امارات بهترین و البته تنها گلزن آسیایی پرسپولیس به حساب می‌آید.

بهترین گلزن

ترابی فصل خوبی را پشت‌سر می‌گذارد و بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ برتر است و در جام حذفی هم گلزنی کرده، اما با این حال همچنان مثل دو فصل گذشته علی علیپور بهترین گلزن پرسپولیس است و در مجموع سه جام با ۱۱ گل در صدر جدول بهترین گلزنان پرسپولیس جای دارد.

مثلث آتش

شما برای ایجاد آتش به اکسیژن، ماده سوختنی و حرارت نیاز دارید. این سه عنصر مثلث آتش را تشکیل می‌دهند، مثلثی که در پرسپولیس برای به آتش کشیدن دروازه حریفان با علیپور، ترابی و امیری کامل می‌شود. این سه نفر حدود ۷۶ درصد گل‌های پرسپولیس در سه جام را زدند که شامل ۷۱ درصد از گل‌های لیگ برتر و صد درصد گل‌های لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی می‌شود.

بشار فقط برای یحیی گل می‌زند

بشار رسن یکی از بازیکنانی است که به تازگی به جمع گلزنان پرسپولیس در این فصل اضافه شده و از زمان آمدن یحیی گل‌محمدی گلزنی‌هایش را شروع کرده و در دو بازی متوالی لیگ برتر که به میدان رفت برابر استقلال و شهرخودرو گلزنی کرد.

یحیی برنامه‌ای برای گلزنی مدافعانش ندارد

به لیست گلزنان تیم یحیی نگاهی بیندازید. تنها پنج بازیکن برای یحیی گلزنی کردند که شامل علیپور، ترابی، امیری، نوراللهی و رسن می‌شود و در این بین نام هیچ مدافعی نیست. اگر یادتان باشد در زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس بود شجاع و سیدجلال همیشه در گلزنی‌ها مشارکت داشتند و بازیکنانی مثل مصلح و انصاری هم گل می‌زدند، اما در تیم یحیی برنامه مناسبی برای گلزنی مدافعان وجود ندارد و این موضوع خودش در کاهش میزان گلزنی پرسپولیس تأثیر‌گذار خواهد بود. در حال حاضر استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و شما شاهد هستید که بازیکنانی مثل وریا غفوری، میلیچ، دانشگر، غلامی و... از خط دفاع در گلزنی‌ها مشارکت می‌کنند.

هت‌تریک

علی علیپور تنها هت‌تریک فصل را به‌نام خود ثبت کرده و در بازی با شاهین شهرداری بوشهر موفق شد سه گل بزند.

دبـــل

علیپور نشان داده در دبل کردن متخصص است و اگر مدافعان حریف مهارش نکنند بعد از گل اول، برای گل دوم انگیزه بیشتری دارد. علیپور در سه جام حداقل دو گل در یک بازی زده است. علیپور علاوه بر هت‌تریک برابر شاهین توانست در جام حذفی برابر شهرداری ماهشهر و لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشارجه امارات هم دو گل در یک بازی بزند.

گلزنی متوالی

علیپور و ترابی در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم به‌طور متوالی گلزنی کردند و بشار رسن هم با توجه به عدم برگزاری بازی سپاهان در هفته بیستم، توانست در دو هفته نوزدهم و بیست‌ویکم لیگ برتر به صورت متوالی گلزنی کند.

جوان‌ترین و مسن‌ترین گلزن

مهدی عبدی گلزن بازی رفت شهرآورد لیگ نوزدهم با ۲۱ سال سن جوان‌ترین و وحید امیری با ۳۱ سال سن مسن‌ترین گلزنان این فصل پرسپولیس هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها