کد خبر : 39788

زلزله در پرسپولیس با گزینه پیشنهادی عابدینی برای مدیرعاملی

زلزله در پرسپولیس با گزینه پیشنهادی عابدینی برای مدیرعاملی

عابدینی که در زمان آغاز مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس یکی از حامیان او بود و در صف موافقان قرار داشت، حالا به انتقاد از او و نوع استعفایش می‌پردازد.

به گزارش ایران ورزشی، تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس باعث شده تا خیلی‌ها در این باره صحبت کنند، از جمله امیر عابدینی با سابقه سال‌ها مدیریت موفق در این باشگاه. عابدینی که در زمان آغاز مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس یکی از حامیان او بود و در صف موافقان قرار داشت، حالا به انتقاد از او و نوع استعفایش می‌پردازد. از نظر امیر عابدینی ، انصاری‌فرد که توسط هیأت‌مدیره انتخاب شد و تمام اطلاعات باشگاه را در اختیار داشت، نباید مقابل آنها قرار می‌گرفت. امیر عابدینی در این گفت و گو به بیانیه باشگاه هم اشاره می‌کند و البته ایرادهایی هم به سبک فعالیت انصاری‌فرد می‌گیرد.

حتماً تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس را دنبال می‌کنید. نظرتان درباره استعفای محمدحسن انصاری‌فرد چیست؟

امیر عابدینی گفت:

از دلایلی که آقای انصاری‌فرد برای استعفا ارائه دادند ( برکناری قدوسی مدیر روابط عمومی و ادعای کارشکنی هیات مدیره) خیلی تعجب کردم. عجیب و غریب است یک مدیر در مدیریت کلان و سیستم دولتی بیاید و دلیل استعفای خود را اینگونه بیان کند. بعداً که بیانیه هیأت‌مدیره را خواندم، تعجبم کامل شد. هیأت‌مدیره از مدیرعامل خواسته تا پاسخگو باشد اما او نباید برای استعفا دنبال بهانه بگردد. یک نکته دیگر دیدم که اگر با سند و مدرک باشد، بیانگر این است که انصاری‌فرد مدیریت دولتی را بلد نیست و نمی‌داند. در بخش خصوصی ممکن است مدیر اشتباهی کند که تصمیم‌گیری درباره آن هم به مجمع مربوط می‌شود اما در مدیریت دولتی اگر اشتباهی کنی حتماً بازرسی، نهادهای نظارتی و قضایی هم وارد ماجرا می‌شوند. مدیر دولتی حق ندارد چک متعلق به باشگاه و خزانه‌داری را در رهن یک جای دیگر قرار بدهد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

امیر عابدینی گفت:

شما وقتی در یک باشگاه دولتی کار می‌کنید، یک حساب را معرفی می‌کنند و به شما دسته چک می‌دهند. خرانه هر چقدر پول به حسابت ریخت، شما می‌توانی برداشت کنی و چک بکشی. این دسته چک فقط برای برداشت از آن حساب است. مراحلش هم اینطور است که درآمدهای باشگاه ثبت و ضبط می‌شود، به خزانه‌داری می‌رود، آنها برگشت می‌دهند و شما هزینه می‌کنید. می‌گویند آقای انصاری‌فرد این چک را به طلبکارها داده. این چک قابل وصول برای کس دیگری نیست، این یک خلاف کامل است. آقای انصاری‌فرد اشتباه محرزی مرتکب شده، هر چند باید جواب او را هم بشنویم.

یعنی همین یک مشکل باعث اختلاف انصاری‌فرد و هیأت‌مدیره است؟

امیر عابدینی گفت:

فکر نمی‌کنم. شنیده‌ام انصاری‌فرد قراردادهایی امضا کرده، آن ‌هم بدون تصویب در هیأت‌مدیره. یعنی او خلاف کرده و باید به هیأت‌مدیره جواب پس بدهد. به جز هیأت‌مدیره او باید به بازرسی، سیستم مالی و دستگاه‌های نظراتی هم پاسخ بدهد چون انصاری‌فرد قبول کرده مدیریت دولتی کند و به همین دلیل و بر اساس قوانین باید پاسخگوی اشتباه‌ها باشد. وقتی هیأت‌مدیره او را آورده، حتماً قبول کرده که زیر نظر آنها کار کند. قطعاً بدهی‌ها را هم می‌دانست اما آقای انصاری‌فرد، وقتی همین هیأت‌مدیره از شما سؤالی می‌کند، چرا فرافکنی می‌کنی و جواب نمی‌دهی؟ واقعاً هیچ آدم عاقلی نمی‌آید این دلایل را برای استعفای خود بیان کند.

از نظر شما دوران مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس موفق نبود؟

امیر عابدینی گفت:

انصاری‌فرد قدرت مانور دارد و مدام می‌رود و برمی‌گردد اما چرا هر بار عمر مدیریت او کوتاه‌تر می‌شود؟ چرا او از تجربیات قبلی خود استفاده نمی‌کند؟ وقتی یک مدیر عملکردش خوب و موفق باشد، دوران مدیریتی‌اش هم طولانی می‌شود. اینکه پیشرفتی از انصاری‌فرد نمی‌بینیم، حتماً در کارش موفق نبوده. اعتقاد دارم او اشتباه کرده و بهانه‌اش بچگانه بوده.

فعلا به صورت موقت رسول پناه  سرپرست  پرسپولیس و به عنوان جانشین انصاری فرد معرفی شده است . اما در شرایطی که هر روز اخبار جدیدی درباره گزینه‌های  مدیرعاملی پرسپولیس  می‌شنویم، به نظر شما چه کسی لیاقت مدیرعاملی در پرسپولیس را دارد؟

امیر عابدینی با کنایه به انتصاب اخیر  گفت:

من تأکید می‌کنم که دوستان فقط سبد نزدیک به خودشان را نبینند. من اغلب اوقات اخبار خوبی درباره این انتخاب‌ها نمی‌شنوم. می‌بینم و می‌شنوم که آن مدیر با لابی آمده و دیگری با ارتباط. باید درست نگاه کنیم و به افراد لایق پست بدهیم. برای مدیریت در مقطع فعلی هم بهتر است از مهره‌های جوان استفاده کنیم و باتجربه‌ها را هم کنار آنها قرار بدهیم تا تلفیقی شود از جوانی و تجربه.

نگفتید گزینه شما برای مدیرعاملی پرسپولیس چه کسی است؟

امیر عابدینی گفت:

بهتر است سراغ علی دایی بروند.

اما دایی همیشه ثابت کرده که علاقه‌ای به فعالیت مدیریتی ندارد و دوست دارد روی نیمکت بنشیند و سرمربی باشد.

امیر عابدینی گفت:

چرا قبول نمی‌کند؟ باید نشست و چراها را درآورد. می‌دانید دلیلش چیست؟ وقتی وزارت ورزش صلاحیت او را برای مربیگری در تیم ملی رد می‌کند، دیگر دایی هم اشتیاقی به حضور در بدنه مدیریتی نشان نمی‌دهد. این درد فوتبال است که دایی نمی‌تواند سرمربی تیم ملی شود و امثال او در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکنند. می‌دانید چرا این اتفاق‌ها برای دایی افتاده؟ چون او حرفش را می‌زند و چاپلوس نیست. او متواضع است اما چاپلوس نه. ضمن اینکه بد نیست این را هم بگویم؛ من طی ماه‌های اخیر یک حرکت مثبت از فدراسیون فوتبال دیدم و آن ‌هم حضور کریم باقری در تیم ملی است. اینکه کریم باقری به تیم ملی رفت، یک نکته مثبت است که باید آن را هم ببینیم.

نظرتان به کنار، فکر می‌کنید در نهایت یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس مدیرعامل شود؟

امیر عابدینی گفت:

فعلا که یک سرپرست از اعضای هیأت‌مدیره را گذاشته اند ، اما برای مدیرعاملی باید بروند سراغ کسی که توانش را داشته باشد. البته هم توان داشته باشد، هم درک و هم بتواند تعامل کند. نه اینکه هیأت‌مدیره او را انتخاب کند و بعدها جلوی آنها قرار بگیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها