کد خبر : 39675

کرونا برای اسکوچیچ که خوب شد!

کرونا برای اسکوچیچ که خوب شد!

در تمام قراردادها بند شرایط اضطراری وجود دارد و موضوع پیش‌آمده هم فورس‌ماژور بوده و با مذاکره درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. قطعا اگر فضا به سمت تصمیم‌گیری برای افزایش دستمزد به خاطر طولانی‌ترشدن زمان قرارداد برود،‌ با توجه به بند قرارداد و صحبت‌های دو‌جانبه یک توافق در این زمینه هم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، اسکوچیچ در توافق خود برای چهارماه و انجام چهار مسابقه قرارداد را تنظیم کرد اما حالا با لغو تمامی مسابقات به خاطر شیوع کرونا و موکول‌شدن آن به شهریور و مهر‌ سال آینده،‌ مدت زمان کارکردن اسکوچیچ در ایران زیادتر خواهد شد، پس احتمالا مبلغ قرارداد او را هم باید افزایش بدهند.

٢٠٠‌ هزار یورو برای ٤ بازی

زمانی که مدیران فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ قرارداد امضا کردند،‌ در رسانه‌ها خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که قرارداد او با مدیریت فدراسیون به صورت مرحله‌ای خواهد بود. این قرارداد مرحله‌ای به این معناست که این مربی کروات فعلا برای چهار مسابقه با هنگ‌کنگ،‌ کامبوج، ‌عراق و بحرین سرمربی شده است. یعنی اگر تیم ‌ملی به مرحله بعدی صعود کند،‌ ممکن است مدیریت تصمیم بگیرد قرارداد این مربی را برای یک مرحله دیگر که مثلا دوررفت مرحله بعدی جام ‌جهانی است، تمدید کند.

نحوه عقد قرارداد با اسکوچیچ دست فدراسیون را برای اتخاذ هر تصمیمی بدون داشتن ترس پرداخت غرامت و... باز گذاشته است. این مربی هم در زمان عقد قرارداد اولیه توافق کرد که برای این بازه زمانی کوتاه،‌ قراردادی ٢٠٠‌هزار یورویی برای چهار بازی با فدراسیون ایران امضا کند. البته جالب اینجاست که این مبلغ هم به صورت ریالی به حساب او واریز خواهد شد و مدیران دیگر مشکل تأمین ارز برای پرداخت حقوق مربی تیم ‌ملی ایران ندارند.

اسکوچیچ و ٤ ماه فعالیت بیشتر

شرایط اضطراری به وجود آمده به خاطر شیوع ویروس کرونا کل جهان به‌ویژه کشور ایران را هم تحت‌ تأثیر قرار داده و فیفا تصمیم گرفت برای محافظت از جان و سلامتی جامعه جهانی فوتبال و مردم فعلا تمام مسابقات رسمی را به تعویق بیندازد. مسابقات انتخابی جام ‌جهانی هم بخشی از این مسابقات لغو شده بود و به همین دلیل برگزاری بازی‌های تیم‌ ملی از فروردین و خرداد ٩٩ به شهریور و مهرماه امسال موکول شده است که این مسأله شرایط قراردادی سرمربی تیم‌ ملی ایران را هم پیچیده می‌کند. حالا با تغییر برنامه‌های تیم ‌ملی و تعویق مسابقات تا مهرماه،‌ این مربی باید مدت زمان بیشتری (حداقل چهارماه) در ایران حضور داشته باشد و کار کند. به این ترتیب از نظر مالی ضرر هنگفتی خواهد کرد؛ چراکه در آن مقطع (احتمالا) مسابقات لیگ‌ برتر هم شروع می‌شود و او به خاطر درگیربودن با برنامه‌های تیم ‌ملی، با توجه به تعویق بازی‌ها دیگر شانس عقد قرارداد با یک باشگاه را هم از دست می‌دهد و از نظر فنی و موقعیت کاری هم ضرر خواهد کرد. حالا ابهام بزرگ به وجود آمده این است که به خاطر این شرایط اضطراری آیا اسکوچیچ و مدیر برنامه‌هایش نامه رسمی افزایش مبلغ دستمزد و قرارداد را به فدراسیون فوتبال ارایه خواهند داد یا خیر؟ به خاطر دلایلی که به آن اشاره شد، از نظر حرفه‌ای این مربی می‌تواند این حق را داشته باشد که به خاطر زمان بیشتری که برای کار در ایران می‌گذارد و مشکلاتی که با آن روبه‌رو می‌شود، درخواست افزایش مبلغ قرارداد را داشته باشد. به‌ هر حال در توافق اولیه او برای چهارماه و چهار بازی، ٢٠٠‌هزار یورو قرارداد بست، نه هشت ماه و چهار مسابقه!

منبع آگاه در فدراسیون فوتبال: طبق بند قرارداد عمل می‌کنیم

برای احتمال افزایش رقم قرارداد اسکوچیچ، موضوع را از طریق فدراسیون فوتبال پیگیری کردیم و مشخص شد که او هنوز هیچ درخواست رسمی و کتبی پیرامون مذاکره برای افزایش قرارداد به مسئولان ارایه نداده، اما احتمال این که مذاکرات آغاز شود، خیلی زیاد است. یکی از مدیران اجرایی فدراسیون هم که تأکید داشت نامش محفوظ بماند، در این رابطه به «شهروند» گفت: «در تمام قراردادها بند شرایط اضطراری وجود دارد و موضوع پیش‌آمده هم فورس‌ماژور بوده و با مذاکره درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. قطعا اگر فضا به سمت تصمیم‌گیری برای افزایش دستمزد به خاطر طولانی‌ترشدن زمان قرارداد برود،‌ با توجه به بند قرارداد و صحبت‌های دو‌جانبه یک توافق در این زمینه هم انجام خواهد شد. البته این احتمال هم هست که اصلا آقای اسکوچیچ چنین درخواستی را به فدراسیون ارایه ندهد. ولی اگر ارایه داد، طبق قرارداد و مذاکره درباره آن تصمیم می‌گیریم.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها